Gå til innhold

Mister viktige livshendelser hos søsken pga mishandlende mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Moren min mishandlet meg og søsknene mine psykisk og fysisk gjennom oppveksten. Jeg er eldst, med to søsken endel år yngre enn meg. Når jeg var tjue tok jeg valget å kutte ut min mor helt. Ene søsken har flyttet til andre siden av landet for fysisk avstand, siste har normal kontakt med mor. Han har opplevd det samme og har ikke noe godt forhold til henne, men han takler ikke konfrontasjoner og er typen som går med på alt for å holde freden. Han dukker hodet, tier still og venter på at det går over.

Tingen er at yngstemann nå har hatt fast kjæreste i et par år, og de har nylig forlovet seg. Og da gikk det virkelig opp for meg, at jeg kommer til å gå glipp av de store merkedagene i livet deres: bryllupet, runde bursdager, evt barnedåp og konfirmasjoner i fremtiden. Fordi det er ikke mulig for moren vår og meg å være i samme rom, hun klikker og skriker til meg bare hun ser meg på nærbutikken. Og broren min kommer aldri til å greie å be henne om å ikke komme. Det blir jeg som må avstå for at ikke hans dag skal bli ødelagt.

Jeg har jo visst det i bakhodet hele tiden, men når de forlovet seg nå og har begynt å snakke om bryllup, så ble det mye mer virkelig. Og jeg er så lei meg. Jeg hater at ikke bare har hun tatt fra meg hele barndommen og ødelagt mye av voksenlivet mitt, hun skal også ta fra meg de spesielle øyeblikkene til broren min. Jeg er så glad i søskene mine, og det er mye jeg som har beskyttet og oppdratt dem. Han yngste var på vei til å gå galt med, og så møtte han kjæresten og har fått skikkelig skikk på seg selv. Jeg er skikkelig glad i kjæresten hans også. Det gjør så vondt at moren vår skal være der, hun som bare har gjort livet hans dritt og vanskelig, mens jeg som nærmest har oppdratt han blir utestengt. Jeg har grått mange bitre tårer gjennom årene, og nesten non stop de siste dagene. Det er så jævlig urettferdig. Jeg er så lei meg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal takle dette akkurat nå.

Anonymkode: 98fde...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...