Gå til innhold

Hvor lang tid å finne noen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vet at dette er vanskelig å svare på, men jeg lurer på hvor lang tid må man være på datingsider for å finne en for et seriøst forhold? Jeg er dame og godt voksen så er sikkert vanskeligere enn for de yngre. Men hvor lang tid har dere her inne brukt på å finne en mann for forhold? Tenker vi 6 mnd, 1 år, 2 år eller lenger? Hva er vanlig? Og er det lurt å skrive meldinger til mange eller bedre å sitte på gjerdet å vente?

Anonymkode: e6161...d69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye erfaring selv, men av det jeg har sett på de rundt meg vil jeg komme med følgende teori: Enten går det ganske raskt (under et år, gjerne kortere tid og), eller så skjer det aldri.

For de det ikke skjer for er det stort sett fordi de er urealistiske og har for høye krav og forventninger. Er du imøtekommende, gir folk en sjanse og er realistisk tror jeg du får det til før jul :) I hvertfall om du ikke bor øde til.

Anonymkode: b1888...63a

• Liker 3
Skrevet

Etter å ha kysset noen frosker treffer man omsider den man vil ha.  Sett opp noen kriterier som er ufravikelige.  For mitt vedkommende var det velordnet økonomi, egne barn og i jobb.  Det tok et halvår før jeg var i mål.  Fjorten år senere har vi vært samboere, eier en felles bolig, er gifte og har det stort sett greit.

• Liker 1
Skrevet

Er 35. Fant min i løpet av de første to ukene eller noe sånt.

Anonymkode: c9579...975

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet at dette er vanskelig å svare på, men jeg lurer på hvor lang tid må man være på datingsider for å finne en for et seriøst forhold? Jeg er dame og godt voksen så er sikkert vanskeligere enn for de yngre. Men hvor lang tid har dere her inne brukt på å finne en mann for forhold? Tenker vi 6 mnd, 1 år, 2 år eller lenger? Hva er vanlig? Og er det lurt å skrive meldinger til mange eller bedre å sitte på gjerdet å vente?

Har prøvd i mange år uten hell. Bor i en bygd. Samme tryna år etter år. Får man match med noen bor de ofte langt vekk og det er dødfødt. Ellers er en del ute etter kun sex eller vil ikke prioritere å møtes osv. Ikke kjekt når en ønsker genuint å møte en partner og få barn.

Anonymkode: 71676...e70

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte 2 mnd 

Anonymkode: 97d6e...98d

Skrevet

Har vært medlem i flere år haha

Anonymkode: d3daa...b88

• Liker 1
Skrevet

Prøvd seriøst i fire år uten hell.

90 % er enten alenemødre eller vil ha barn, og jeg er ikke interessert i å få barn eller være stepappa.

Anonymkode: 72389...c6a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig for oss unge også å finne en seriøs mann som vil bli kjæresten din. Er 28 og singel på tredje året etter masse mislykka dater, et år siden siste ekte date, de de fleste vil møtes for bare sex og useriøst. Mange hundre menn bruker en får pauseunderholdning på nett også

Anonymkode: 62229...79d

• Liker 1
Skrevet

Det er litt vanskelig å si. Har vært singel et års tid nå, men ikke vært på noen dater ennå. Pratet med en håndfull, men ikke møtt noen av dem, da en av oss har funnet en eller annen dealbreaker før den tid, eller mistet interessen. Må vel også innrømme å ikke ha vært voldsomt flink til å sende eller besvare meldinger heller. Er ledig pga. korona, og det gjør jo også noe med selvtilliten.

Sist jeg var singel var jeg det i 3-4 år, og datet semiaktivt i den perioden.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

90 % er enten alenemødre eller vil ha barn, og jeg er ikke interessert i å få barn eller være stepappa.

Det blir såklart mindre å velge i når du ikke ønsker barn. 

Anonymkode: 97d6e...98d

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøvd seriøst i fire år uten hell.

Da må du senke kravene da? De damene er sikkert flotte enda de har barn, hvorfor er ikke det viktig for dere menn at dama er bra eller ser bra ut? Dere har så rare og vanskelige krav og er altfor kresne, sånne små og ubetydelige ting er alt for dere framfor helheten 

• Liker 2
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Da må du senke kravene da? De damene er sikkert flotte enda de har barn, hvorfor er ikke det viktig for dere menn at dama er bra eller ser bra ut? Dere har så rare og vanskelige krav og er altfor kresne, sånne små og ubetydelige ting er alt for dere framfor helheten 

Er det så utrolig merkelig å ikke ønske barn da?

Anonymkode: ecd9c...f43

• Liker 2
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Man er ikke kresen fordi man ikke vil ha barn.. Det er et ganske omfattende valg som vil ta masse tid og energi, og det er ikke alle som ønsker eller har kapasitet til det.

Være omgangsvenner og møtes innimellom og at hun har barna med hadde ikke vært noe problem, men å leve i den bobla hver dag i et forhold i tilegg, med alt ansvaret og presset det tilfører å oppdra, lede og forsørge et ekstra menneske, det er ikke for meg, enkelt og greit.

• Liker 2
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir såklart mindre å velge i når du ikke ønsker barn. 

Jada, jeg forstår det.

Det kunne funket om hun hadde delt omsorg for et barn fra tidligere forhold, men 100 % hadde blitt for mye for meg å forholde meg til.

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, jeg forstår det.

Det kunne funket om hun hadde delt omsorg for et barn fra tidligere forhold, men 100 % hadde blitt for mye for meg å forholde meg til.

Det syns jeg er et helt ærlig og legitimt "krav" og har ingenting med kresenhet å gjøre. Jeg er kvinne og har ikke tenkt å bli stemor med det første, det har heller ikke jeg overskudd til. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: fd1c0...7eb

• Liker 4
Skrevet

Kjenner mange som fikk napp på tinder bare uker etter brudd og også ble sammen med vedkommende. Vet noen av disse var mer opptatt av å slippe å være alene fremfor hvem de ble sammen med så det kan man jo merke seg, han ene er allerede utro og en venninne mistrives i forholdet etter 1 år. Noen er heldige å treffer ekte kjærlighet ganske raskt på nettdating, andre må vente noen år, handler litt om flaks også, at en flott fyr du passer med er singel likt som deg og er ute etter forhold. 

Anonymkode: 92357...f91

• Liker 1
Skrevet
På 31.8.2020 den 19.03, AnonymBruker skrev:

Det er INGEN fasit på når du finner noen. Mamma er i 50 årene og trives med å være singel. Hun har barn med to forskjellige menn. 

Du vet vel heller aldri om det varer. Folk skiller seg eller går fra hverandre når de er unge voksne men det skjer jo deni 50 årene også, også de som har hatt den samme siden tenårene! 

Anonymkode: 13a6f...5e5

• Liker 1
Gjest TheCatLady
Skrevet

At det skjer kjapt eller aldri var litt overdrevet synes jeg. Det kommer an på mange ulike ting. Hvor man bor, hva man vil ha, livssituasjon og masse andre ting. 

Selv har jeg vært singel i 3 år nå, men ikke vært aktiv på datingsider hele tiden. Litt av problemet er at jeg ikke har noe barneønske og stort sett alle menn i passende alder ønsker det, er verpesyke og i en etableringsfase. Eventuelt så har de barn og er ikke flyttbare. Så da blir det litt for fastsatt for min del og at jeg da må flytte dit de bor. 

Tror det uansett hadde vært enklere om jeg hadde bodd fast et sted og hadde tenkt å bo der en stund, men sånn blir det ikke på en stund. 

Skrevet

5 år og fortsatt singel her... har hatt et kort forhold på 1,5 år i løpet av den tiden da. Men regn med mye prøving og feiling. Det er bare noen få som finner den store kjærligheten på første forsøk. Det er nok kanskje litt enklere om man bor i større byer (flere å velge i) eller er flyttbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...