Gå til innhold

Mener naboen at jeg har et alkoholproblem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ahhrgg naboer! Pass dere egne saker!! For en idiot!

Anonymkode: cee31...25c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Pia Sofia skrev:

Vel, det høres jo ut som om du drikker ganske mye, etter min mening. Et par glass i ukedagene og helgen høres jo ut som litt mer enn du burde. Naboen har vel bare lagt merke til det.

Kommer vel an p hvor mange ukedager.

hvis man drikker 1 glass vin i uka og det er en flaske flaske?

Anonymkode: 2dcb5...86b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvis man drikker 1 glass vin i uka og det er en flaske flaske?

Anonymkode: 2dcb5...86b

*sry feil redigeringa :S 

Anonymkode: 2dcb5...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

hvis man drikker 1 glass vin i uka og det er en flaske flaske?

Anonymkode: 2dcb5...86b

En flaske i uka? Det er jo ikke noe problem! Men to glass hver dag etter jobb, i tillegg til helgen, da ligger du høyt i grensesonen (10-14 enheter) for alkoholrelaterte skader på kroppen. Så det er jo noe å kimse av! Du burde jo halvere forbruket, etter min mening. Og hva føler du om hvite uker? Kan du ta det uten problem? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Pia Sofia skrev:

En flaske i uka? Det er jo ikke noe problem! Men to glass hver dag etter jobb, i tillegg til helgen, da ligger du høyt i grensesonen (10-14 enheter) for alkoholrelaterte skader på kroppen. Så det er jo noe å kimse av! Du burde jo halvere forbruket, etter min mening. Og hva føler du om hvite uker? Kan du ta det uten problem? 

Klarer fint hvite uker, ja. Er over middels interessert i mat og vin, så mye av «drikkingen» kommer derfra. 

Anonymkode: f136f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tenker at dette var et forsøk på smaltalk fra naboens side.

Du bør tenke over din reaksjon: du signaliserer her at du føler deg anklaget for å drikke for mye. Tenk over det! Hadde du reagert like mye dersom du satt der og leste en bok og naboen sa "der sitter du og leser igjen ja"?

Personlig ønsker jeg ikke å drikke hver dag - for meg blir det for mye. Der kan du ha en annen vurdering, som jeg ikke legger meg bort i. Men når du reagerer på at andre kommenterer det bør det kanskje en vurdering til fra din side. Og i alle fall hvis du nå føler at din drikking ute ikke kan fortsette fordi du tror at naboen har en negativ mening om det - noe som du gjør om til en anklage. Er denne anklagen egentlig et uttrykk for at du selv egentlig synes det er for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg tenker at dette var et forsøk på smaltalk fra naboens side.

Du bør tenke over din reaksjon: du signaliserer her at du føler deg anklaget for å drikke for mye. Tenk over det! Hadde du reagert like mye dersom du satt der og leste en bok og naboen sa "der sitter du og leser igjen ja"?

Personlig ønsker jeg ikke å drikke hver dag - for meg blir det for mye. Der kan du ha en annen vurdering, som jeg ikke legger meg bort i. Men når du reagerer på at andre kommenterer det bør det kanskje en vurdering til fra din side. Og i alle fall hvis du nå føler at din drikking ute ikke kan fortsette fordi du tror at naboen har en negativ mening om det - noe som du gjør om til en anklage. Er denne anklagen egentlig et uttrykk for at du selv egentlig synes det er for mye?

Jeg skjønner poenget ditt, og det kunne ha vært riktig. Men, som jeg skrev lenger oppe, så overtenker veldig mye. Dersom naboen hadde sagt «du sitter her og spiser sjokolade igjen», så hadde jeg reagert på samme måte. Jeg er veldig redd for hva andre måtte tenke om mine vaner, men jef vet godt selv at jeg ikke har et problem.

Anonymkode: f136f...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner poenget ditt, og det kunne ha vært riktig. Men, som jeg skrev lenger oppe, så overtenker veldig mye. Dersom naboen hadde sagt «du sitter her og spiser sjokolade igjen», så hadde jeg reagert på samme måte. Jeg er veldig redd for hva andre måtte tenke om mine vaner, men jef vet godt selv at jeg ikke har et problem.

Anonymkode: f136f...085

Det kan hende at du ikke er alkoholiker, men kroppen din kan uansett ta skade av det, dessverre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sunnys skrev:

Det er forskjell på 20 årene og når en er voksen. 

Det er også forskjell på omstendighetene. Å drikke på fest er en sosial greie, å drikke alene for å slappe av/kose seg/bearbeide dagens hendelser er skumlere. Når man drikker ofte bør man spørre seg selv hvorfor man drikker. 

Anonymkode: 9148f...0ef

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drikker så ofte at andre legger merke til det. Ville vurderert å i hvert fall holde det til et glass. 

Anonymkode: 940d2...381

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Det kan hende at du ikke er alkoholiker, men kroppen din kan uansett ta skade av det, dessverre.

Er i starten av 40-årene, og kroppen min er frisk og rask. Trener jevnlig og er aktiv .. selv om det sikkert høres ut som at jeg kun er på terrassen ..

Anonymkode: f136f...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også forskjell på omstendighetene. Å drikke på fest er en sosial greie, å drikke alene for å slappe av/kose seg/bearbeide dagens hendelser er skumlere. Når man drikker ofte bør man spørre seg selv hvorfor man drikker. 

Anonymkode: 9148f...0ef

Absolutt. Det var det jeg mente, men litt klønete når jeg formulerte meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er i starten av 40-årene, og kroppen min er frisk og rask. Trener jevnlig og er aktiv .. selv om det sikkert høres ut som at jeg kun er på terrassen ..

Anonymkode: f136f...085

Har du spurt deg selv hvorfor du drikker? Å drikke for å slappe av? det kan være litt skummelt 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner poenget ditt, og det kunne ha vært riktig. Men, som jeg skrev lenger oppe, så overtenker veldig mye. Dersom naboen hadde sagt «du sitter her og spiser sjokolade igjen», så hadde jeg reagert på samme måte. Jeg er veldig redd for hva andre måtte tenke om mine vaner, men jef vet godt selv at jeg ikke har et problem.

Anonymkode: f136f...085

Nå valgte jeg "bok" som eksempel fordi ingen kan mene at en bok er skadelig. Hvis du derimot tar deg nær av at noen kommenterer at du spiser sjokolade eller drikker vin daglig så er det noe du bør tenke over. Da har du det ikke helt greit med disse tingene fordi du er super oppmerksom på at andre ser det.

Altså: Hvis jeg hadde fått en sånn kommentar hadde jeg svart "Ja en må jo nyte solen mens en har den" eller noe i den duren. Jeg hadde ikke automatisk tenkt at naboen så på meg som en som hadde problemer med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man over 10 enheter i uken, så bør varsellampene lyse. Å slappe av til et glass vin etter arbeidsdagen er alt for mye. Greit med noen glass på fredag og kanskje et glass til mat noen dager i  uken, mer enn det høres ikke greit ut. 

Anonymkode: 83e1a...263

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du har et alt for høyt alkoholforbruk. 

Anonymkode: a324b...27a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for tilbakemeldinger. Da blir det en lang, hvit periode.

Anonymkode: f136f...085

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tilbakemeldinger. Da blir det en lang, hvit periode.

Anonymkode: f136f...085

Det var nok naboen din som prøvde seg på smalltalk! Han så deg gjerne hin dagen drikke er glass vin på terrassen og sa på en spøkefullt måte at du tar et igjen? 

Anonymkode: b6d3d...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Sunnys skrev:

Det er forskjell på 20 årene og når en er voksen. 

Siden jeg ikke drakk i 20-årene, kan jeg da drikke mer enn andre nå som jeg er i 40-årene? 🙄

Anonymkode: 5f335...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...