Gå til innhold

Mener naboen at jeg har et alkoholproblem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går når jeg satt ute på terrassen med et glass vin, så hører jeg naboen over hekken si «du tar deg et glass i dag også, ja». Ble litt paff, og usikker på hva jeg skulle svare, så sa bare «ja» litt lattermildt. 
Det hører med til historien at jeg ofte tar meg et plass glass etter jobb i ukedagene, og i helgene. Men jeg drikker meg aldri full, eller slik at jeg får bakrus. Kjenner nå at jeg sliter med å sette meg ut der igjen, i frykt for hva naboen tenker eller sier. Tror dere at det var ment som en morsom eller hyggelig kommentar? Denne naboen er ellers ikke vanskelig eller rar... skjønner rett og slett ikke hvordan jeg skal tolke det som ble sagt.

Anonymkode: f136f...085

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*par glass

Skrevet

Drit i det, bare en teit formulering. Mente det helt garantert som en småartig samtalestarter.

• Liker 24
Skrevet
Akkurat nå, Sisselini skrev:

Drit i det, bare en teit formulering. Mente det helt garantert som en småartig samtalestarter.

Håper du har rett. 

Skrevet (endret)

Vel, det høres jo ut som om du drikker ganske mye, etter min mening. Et par glass i ukedagene og helgen høres jo ut som litt mer enn du burde. Naboen har vel bare lagt merke til det.

Kommer vel an p hvor mange ukedager.

Endret av Pia Sofia
  • Liker 20
Skrevet

Jeg har også reagert på at min nabo tar seg wt glass eller to vin hver dag etter jobb. Kunne aldri falt meg inn å kommentere det. Hun er voksen. Mener du Selv at du drikker mye ?

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Noen sier slikt, bare for å være morsomme...tror de selv i vertfall. 

Skrevet

Kanskje naboen håpet du skulle invitere på et glass vin.

Anonymkode: c9542...6f8

• Liker 23
Skrevet

Jeg tror du overtenker. Jeg kunne godt funnet på å si noe liknende selv hvis jeg var i en situasjon hvor jeg hadde tenkt at "Nå MÅ jeg si noe, ellers blir det kleint" tenke tenke tenke tenke - ikke finne på noe lurt "jasså, du koser deg på en søndag også?" :eeeh:

Hadde han ment at du drakk for mye hadde han neppe sagt noe slikt. 

• Liker 21
Skrevet
1 time siden, Jessic_a skrev:

Jeg har også reagert på at min nabo tar seg wt glass eller to vin hver dag etter jobb. Kunne aldri falt meg inn å kommentere det. Hun er voksen. Mener du Selv at du drikker mye ?

Ikke etter min mening. Det er nok over snittet, men jeg føler ikke selv at det er et problem.

• Liker 2
Skrevet

Har du et alkoholproblem? 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Whistler skrev:

Har du et alkoholproblem? 

Nei? Fordi jeg tar noen glass vin? 

• Liker 4
Gjest Dævendøtte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? Fordi jeg tar noen glass vin? 

Jeg tenker heller fordi du er så redd for hva naboen tror... 

Skrevet

Dersom det er en sånn pratsom type som alltid må slenge en kommentar så var det sikkert bare forsøk på small talk. 

Om du satt og strikket hver dag, så hadde han/hun sikkert sagt "jasså, sitter her og strikker i dag og ja".

Og uansett, hva har det å si hva naboen tror. 

• Liker 10
Skrevet
46 minutter siden, Cuntzilla skrev:

Dersom det er en sånn pratsom type som alltid må slenge en kommentar så var det sikkert bare forsøk på small talk. 

Om du satt og strikket hver dag, så hadde han/hun sikkert sagt "jasså, sitter her og strikker i dag og ja".

Og uansett, hva har det å si hva naboen tror. 

Helt sant. Overtenker veldig mye.

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Jessic_a skrev:

Seriøst? Reagerer du og andre virkelig på hva naboene driver med ? Tenker som så at det ikke er min business, med mindre det er noe skikkelig psycho opplegg eller ikke går ut over meg på noe vis. 

Men ts, livet blir mye bedre når man lærer seg å drite litt mer i hva alle andre tenker og syns.. hvis du vil ta deg et glass etter jobb så gjør du det :)

Skrevet

Når du drikker et par glass vin hver dag etter jobb + helgene så ja.. da har du et problem. Du reagerer også på naboen og vegrer deg til å sitte på terassen igjen, fordi du ikke vil de skal se du drikker. 
normalt drikker folk alkohol kanskje en dag i mnd 

• Liker 9
Skrevet

Nei. Bare samme type som sier noe sånn som "jasså du står her og maler" når du står og maler.

Anonymkode: afaa2...30b

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Sunnys skrev:

Når du drikker et par glass vin hver dag etter jobb + helgene så ja.. da har du et problem. Du reagerer også på naboen og vegrer deg til å sitte på terassen igjen, fordi du ikke vil de skal se du drikker. 
normalt drikker folk alkohol kanskje en dag i mnd 

1 gang i måneden var vel litt underdrivelse, vel. Ikke minst kommer det an på livssituasjon. 

I 20 årene drakk jeg som oftest annen hver helg, fredag og lørdag. Var ikke alkoholiker av den grunn. 

Anonymkode: 755c8...679

• Liker 7
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 gang i måneden var vel litt underdrivelse, vel. Ikke minst kommer det an på livssituasjon. 

I 20 årene drakk jeg som oftest annen hver helg, fredag og lørdag. Var ikke alkoholiker av den grunn. 

Anonymkode: 755c8...679

Det er forskjell på 20 årene og når en er voksen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...