Gå til innhold

Filmet en forbikjøring på sperrelinje, hva skal jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? Han hindret ikke trafikken, så jeg ser ingen grunn til å verken blande inn politiet eller deg selv. Hadde han kjørt i 50 km/t hadde jeg forstått irritasjonen din.

Anonymkode: e1199...dc7

Dummeste jeg har hørt på lenge. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Sniches wind up in ditches

Og folk som sier slikt ender som regel opp i fengsel. Mest sannsynlig har de allerede vært noen turer inne 🙃

Send det inn som tips, ts. Politiet, og mange andre etater, er helt avhengig av tips for å kunne gjøre jobben sin. I det minste ender det opp som "statistikk" eller bevis på en eller annen trend. Det er til hjelp uansett. 

Anonymkode: 4d639...67b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Sniches wind up in ditches

Jævla klovn🤩 Det skrives S-N-I-T-C-H-E-S. Godt nok bevis på at du ikke har god nok hjernekapasitet til å ta en risikovurdering, tenke konsekvenser og ikke klarer å følge trafikkregler.

Anonymkode: 7a796...bfa

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man se hvem som kjører bilen på filmen da? Politiet kan ikke ta eier av bilen hvis det ikke er bevis for at det var eier som kjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jævla klovn🤩 Det skrives S-N-I-T-C-H-E-S. Godt nok bevis på at du ikke har god nok hjernekapasitet til å ta en risikovurdering, tenke konsekvenser og ikke klarer å følge trafikkregler.

:fnise: KG er et herlig sted

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Morten1 skrev:

Kan man se hvem som kjører bilen på filmen da? Politiet kan ikke ta eier av bilen hvis det ikke er bevis for at det var eier som kjørte.

Nei, fikk bare med siden av bilen og bak på den. Er et overvåkingskamera i området der, som muligens kanskje kan ha fått med seg sjåføren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du bry deg? 

Anonymkode: 6b4c7...660

Fordi det er LIVSFARLIG kjøring! Er du tett nok til å kjøre over fartsgrensen, mot et uoversiktlig kryss, samt krysse sperrelinje?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er LIVSFARLIG kjøring! Er du tett nok til å kjøre over fartsgrensen, mot et uoversiktlig kryss, samt krysse sperrelinje?

Rolig nå da, det bør gå an å snakke om dette som oppegående folk.

Anonymkode: 3401e...0c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sving**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rolig nå da, det bør gå an å snakke om dette som oppegående folk.

Det var et spørsmål, siden det tydeligvis ikke er noe å bry seg om. Da spurte jeg om hen virkelig er så tett at det er ingen ting å bry seg om, om at det er en uoversiktlig rett før han krysset sperrelinja i 120/130km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var et spørsmål, siden det tydeligvis ikke er noe å bry seg om. Da spurte jeg om hen virkelig er så tett at det er ingen ting å bry seg om, om at det er en uoversiktlig rett før han krysset sperrelinja i 120/130km/t.

Nettopp. Å spørre om noen "er tett" er ikke en oppegående argumentasjonsstrategi.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Å spørre om noen "er tett" er ikke en oppegående argumentasjonsstrategi.

Må være lov når hen virkelig ikke ser problemet med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva du skal gjøre? Passe dine egne saker. Tipper det var du som varslet om at jeg hadde «ulovlige» parklys på gamlebilen også (lysene ble godkjent da bilen ble importert, og det har jeg papirer på).

Eventuelt kan du jo søke på Politihøgskolen neste år og vie livet ditt til å ta alle som gjør noe feil i trafikken.

Anonymkode: 51d7e...06a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du skal gjøre? Passe dine egne saker. Tipper det var du som varslet om at jeg hadde «ulovlige» parklys på gamlebilen også (lysene ble godkjent da bilen ble importert, og det har jeg papirer på).

Eventuelt kan du jo søke på Politihøgskolen neste år og vie livet ditt til å ta alle som gjør noe feil i trafikken.

Anonymkode: 51d7e...06a

Er derfor jeg spør da? Du kan ikke en gang sammenligne noen gamle parklys med noen som kjører i motsatt kjørefelt i 120/130 km/t rett før en uoversiktlig sving. 

Du kan kanskje starte med noe grunnleggende, som å søke hvordan du kan finne noe som er sammenlignbart. Kan du drepe med noen parklys? Nei, det kan du ikke. 

Kan du drepe noen i motsatt kjørefelt langt over fartsgrensen rett før en uoversiktlig sving? JA!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det å kjøre forbi i en sving er ikke bra, derimot at en har krysset en sperrelinje er ikke verdens undergang. Det å kjøre i 120-130 i forbikjøringen er heller ikke det mest dramatiske, bedre å komme forbi fort enn at det tar lang tid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Morten1 skrev:

Altså det å kjøre forbi i en sving er ikke bra, derimot at en har krysset en sperrelinje er ikke verdens undergang. Det å kjøre i 120-130 i forbikjøringen er heller ikke det mest dramatiske, bedre å komme forbi fort enn at det tar lang tid. 

Kjørte lenger enn det han trengte for å kjøre forbi oss. Prat om tresifret tall på antall meterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, folk som har skrivefeil (eller skrivevansker) oppfører seg ikke nødvendigvis uforsvarlig i trafikken og den skrivefeilen er ikke bevis på noe som helst, MEN meningene vedkommende har gitt uttrykk for i denne tråden derimot, det beviser at vedkommende ikke er den skarpeste kniven i skuffen. 

Anonymkode: 298a0...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er egentlig enkelt, opplevde ts dette som vilmannskjøring så er politiet stedet å gå, 130 km ved forbikjøring gjelder ikke, derimot krysse sperrelinje er slikt du mister lappen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte lenger enn det han trengte for å kjøre forbi oss. Prat om tresifret tall på antall meterne.

siden du kjenner råkjøreren så kjenner han deg? Da ville han kanskje bare tøffe seg for deg? Dvs. at du var med på å skape den farlige situasjonen selv om du ikke hadde planlagt dette?

Anonymkode: e8c8e...b52

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...