AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #1 Skrevet 31. august 2020 Nyeste nå er 18 smittede på skole i Hamar, samt flere stengte skoler rundt om i landet. Så mye for den teorien om at barn i liten grad smittes eller bidrar til smittespredning.. jadda!! Anonymkode: dcf2f...7f8 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #2 Skrevet 31. august 2020 Det er veldig mange skoler og barnehage som er stengt ned som ikke står som førstesideoppslag i VG. Sist uke var minst 14 barnehager stengt, og det finnes ingen oversikt over hvor mange skoler som er totalt stengt nå. Jeg synes det burde være et register hvor vi kan se hvor mange og hvilke skoler og barnehager som er stengt. Anonymkode: 72f9e...e89 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #3 Skrevet 31. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det er veldig mange skoler og barnehage som er stengt ned som ikke står som førstesideoppslag i VG. Sist uke var minst 14 barnehager stengt, og det finnes ingen oversikt over hvor mange skoler som er totalt stengt nå. Jeg synes det burde være et register hvor vi kan se hvor mange og hvilke skoler og barnehager som er stengt. Anonymkode: 72f9e...e89 Etterspør om VG vil lage en slik oversikt. Anonymkode: 7980e...e11 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #4 Skrevet 31. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etterspør om VG vil lage en slik oversikt. Anonymkode: 7980e...e11 Ja, håper noen vil gjøre det Anonymkode: 72f9e...e89 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #5 Skrevet 31. august 2020 Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 22
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #6 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Problemet blir når disse barna begynner å smitte de som er 40-50 år pluss... Så derfor kan vi ikke ha stor smitte i den yngre befolkningen. Anonymkode: 72f9e...e89 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #7 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Og ingen på respirator. Dvs folk er innlagt for observasjon. Anonymkode: d3eb3...671 4
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #8 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet blir når disse barna begynner å smitte de som er 40-50 år pluss... Så derfor kan vi ikke ha stor smitte i den yngre befolkningen. Anonymkode: 72f9e...e89 Regner med at disse barna allerede har gjort det siden mange foreldre er i denne aldersgruppen. De holder jo ikke akkurat en meter til barna sine hjemme hos seg selv? Anonymkode: d3eb3...671 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #9 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Det er vel nettopp fordi de stenges ned at vi klarer å holde tallet på innlagte nede? Skulle de heller holdes åpent og stadig flere barn dra med seg smitte videre inn til familien sin, foreldre og besteforeldre - DA vil det nok fort merkes på antall sykehusinnleggelser også.. Ts Anonymkode: dcf2f...7f8 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #10 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er vel nettopp fordi de stenges ned at vi klarer å holde tallet på innlagte nede? Skulle de heller holdes åpent og stadig flere barn dra med seg smitte videre inn til familien sin, foreldre og besteforeldre - DA vil det nok fort merkes på antall sykehusinnleggelser også.. Ts Anonymkode: dcf2f...7f8 Men tallene er jo ikke nede, de øker hele tiden. Anonymkode: d3eb3...671 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #11 Skrevet 31. august 2020 Hele dette coronastyret er hel*** på jord. Vi blir ikke kvitt det. Nå snakker de om to år til med dette her. Vi får bare stålsette oss. Avstand og anti bac er det som gjelder. Det må ungdommene også snart begynne med. Det er ikke strengt nok. Lærerne lar det fare og gå. Anonymkode: f4323...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #12 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Ikke alle tåler det og man vet ingenting om senskader. Vi vet derimot om folk som sliter med lungene enda, som ble smittet i mars. Og at alle får skade på hjertet. Tror neppe vi skal vente til et barn dør før vi strammer inn igjen. Tenk på at alt vi allerede har gjort, er årsaken til at vi har det så bra nå. Bare ta en titt over dammen, de sier neppe det samme. Anonymkode: 7980e...e11 8
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #13 Skrevet 31. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men tallene er jo ikke nede, de øker hele tiden. Anonymkode: d3eb3...671 Nja, nå har det vel ligget jevnt på 10-20 innlagte hele sommeren omtrent, så noen voldsom økning på sykehusene er det heldigvis ikke enda. Men hva som skjer utover høsten nå, det gjenstår å se... Ts Anonymkode: dcf2f...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Jeg kjenner en som hadde viruset i vår, ung og frisk mann. Ble smittet på sykehus. Han ble skikkelig syk, de var ordentlig redde. Nå er han frisk og har antistoffer, men orker lite. Han trente mye, men klarer ikke det lenger. Sliter med pusten. Fått hele livskvaliteten redusert. Dette er ikke noe å spøke med. Vi ser tydelig tegn på senskader hos mange. Han beskrev det som ME lignende tilstand. Vil du at hele befolkningen skal ende opp slik? Anonymkode: f4323...6d0 7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke alle tåler det og man vet ingenting om senskader. Vi vet derimot om folk som sliter med lungene enda, som ble smittet i mars. Og at alle får skade på hjertet. Tror neppe vi skal vente til et barn dør før vi strammer inn igjen. Tenk på at alt vi allerede har gjort, er årsaken til at vi har det så bra nå. Bare ta en titt over dammen, de sier neppe det samme. Anonymkode: 7980e...e11 https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/opdB6a/en-fryktdrevet-pandemi-av-varige-helseproblemer Anonymkode: cdc54...e9e 3
Irja Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Etterspør om VG vil lage en slik oversikt. Anonymkode: 7980e...e11 Hvorfor det? For å spre enda mer frykt enn de allerede gjør hver eneste dag?! 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men likevel blir ingen alvorlig syke og innlagt. Det er pr idag 14 (!!) innlagte på sykehus. Ser dere ikke hvor sinnsykt det er at skoler stenger ned an mass pga dette her? Anonymkode: d6e23...a31 Nei det gjør jeg ikke Anonymkode: 59e3f...03b 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 De tiltakene vi har er ingen ting, utrolig at folk gnåler om at de er på bristepunktet på grunn av noen små tiltak. Om en skole stenger en uke, null problem, er ikke akkurat umulig å ta inn tapt undervisning. Korona-tiltakene er knapt en mild bris, at så mange sutrer om det, det er det vi har avklart tydeligst under Korona-tiden, at vi har så mange som er så skjøre. Anonymkode: 681f5...813 9
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en som hadde viruset i vår, ung og frisk mann. Ble smittet på sykehus. Han ble skikkelig syk, de var ordentlig redde. Nå er han frisk og har antistoffer, men orker lite. Han trente mye, men klarer ikke det lenger. Sliter med pusten. Fått hele livskvaliteten redusert. Dette er ikke noe å spøke med. Vi ser tydelig tegn på senskader hos mange. Han beskrev det som ME lignende tilstand. Vil du at hele befolkningen skal ende opp slik? Anonymkode: f4323...6d0 Ikke for å bagatellisere, men slik har jeg følt meg en stund også, og jeg har ikke hatt covid 19. Årsaken er at jeg rett og slett fått angst og depresjon av alt hysteriet som er rundt dette. Orker sbart ikke å stå opp av senga lenger. Vil tro jeg ikke er den eneste. Anonymkode: b1291...de5 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #20 Skrevet 31. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke for å bagatellisere, men slik har jeg følt meg en stund også, og jeg har ikke hatt covid 19. Årsaken er at jeg rett og slett fått angst og depresjon av alt hysteriet som er rundt dette. Orker sbart ikke å stå opp av senga lenger. Vil tro jeg ikke er den eneste. Anonymkode: b1291...de5 Kjenner flere som har slitt i flere måneder etter dobbeltsidig lungebetennelse, kyssesyke og andre ting. Ikke fordi det er SENVIRKNING, men fordi det å være utslitt er konsekvens av at kroppen har brukt mye krefter for å få bukt med virus/bakterier. Anonymkode: d3eb3...671 14
Anbefalte innlegg