AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Hvilke hensyn tar dere med tanke på HPV smitte? Både dere single og dere par som «leker med andre» ? Er jo ganske smittsomt ifølge gynekologen min, og menn testes jo ikke for dette.. Tenker siden HPV kan utvikles til livmorhals kreft. Anonymkode: db2b8...926
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Alltid kondom uansett - og kun edru sex (mtp risiko for brukerfeil) og så klart opplyse alle partnere om det før sex, og så klart ingen oralsex (kan smitte fra kvinnelig underliv til munn/hals hos menn = strupekreft etc). Når man kan risikere å drepe noen, tar man ansvar - eller avstår fra sex Nå er jeg gift, men datet mye før - da var det streeeengt. 100% mitt ansvar. Brukte kodom lenge med mannen og ikke noe oralsex helt til jeg hadde negativ test. Anonymkode: e87da...408 2
Silva Pluvialis Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Mistet sex lysten etter biopsi og konisering, håper det kommer tilbake. Tenker å vente til negativ hpv test før jeg har sex igjen. Anonymkode: 09829...386
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mistet sex lysten etter biopsi og konisering, håper det kommer tilbake. Tenker å vente til negativ hpv test før jeg har sex igjen. Anonymkode: 09829...386 Vaksiner deg når du får negativ hpv test. Anonymkode: 25981...561 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mistet sex lysten etter biopsi og konisering, håper det kommer tilbake. Tenker å vente til negativ hpv test før jeg har sex igjen. Anonymkode: 09829...386 Samme her, veldig kjip situasjon.. Tok to år for min del. Men HPV infeksjon er borte nå og lysten er tilbake Men er redd for å bli smittet på nytt Skal sies har kun hatt to faste forhold tidligere. Så de viste neppe at de hadde HPV.. ts. Anonymkode: db2b8...926
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vaksiner deg når du får negativ hpv test. Anonymkode: 25981...561 Er vaksinert, ble anbefalt det rett etter konisering. Men tok to år før infeksjon ble borte på tross av vaksinene.. Kan jeg ikke bli smittet på nytt nå da ? Anonymkode: db2b8...926
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vaksinert, ble anbefalt det rett etter konisering. Men tok to år før infeksjon ble borte på tross av vaksinene.. Kan jeg ikke bli smittet på nytt nå da ? Anonymkode: db2b8...926 Du kan fortsatt bli smittet av de hpv typene som vaksinen ikke beskytter mot. 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke hensyn tar dere med tanke på HPV smitte? Både dere single og dere par som «leker med andre» ? Er jo ganske smittsomt ifølge gynekologen min, og menn testes jo ikke for dette.. Tenker siden HPV kan utvikles til livmorhals kreft. Anonymkode: db2b8...926 Kan også føre til kreft i halsen og rumpa om du har oral eller analsex. Anonymkode: 25981...561 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan fortsatt bli smittet av de hpv typene som vaksinen ikke beskytter mot. Kan også føre til kreft i halsen og rumpa om du har oral eller analsex. Anonymkode: 25981...561 HPV er virkelig noe dritt siden det kan føre til kreft... OG siden det kan smitte selv ved bruk av kondom (hudkontakt).. Skal man liksom være «redd» for dette hele livet, selv når man er vaksinert og konisert og alt... ts. Anonymkode: db2b8...926
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: HPV er virkelig noe dritt siden det kan føre til kreft... OG siden det kan smitte selv ved bruk av kondom (hudkontakt).. Skal man liksom være «redd» for dette hele livet, selv når man er vaksinert og konisert og alt... ts. Anonymkode: db2b8...926 Gidder ikke gå rundt å være redd. Vaksinert så har du redusert risikoen med 70% Da er det mere sannsynlig at du får brystkreft. Anonymkode: 25981...561
Silva Pluvialis Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: HPV er virkelig noe dritt siden det kan føre til kreft... OG siden det kan smitte selv ved bruk av kondom (hudkontakt).. Skal man liksom være «redd» for dette hele livet, selv når man er vaksinert og konisert og alt... ts. Anonymkode: db2b8...926 Man er vel rimelig trygg om man tar vaksine, jevnlige celleprøver og ligger med faste partnere. Endret 31. august 2020 av Uatskillelig 1
Silva Pluvialis Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 (endret) Jeg har i alle fall forstått det slik at en jomfru som ligger med en jomfru ikke kan smittes. Stemmer ikke det? Endret 31. august 2020 av Uatskillelig 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #14 Skrevet 31. august 2020 4 minutter siden, Uatskillelig skrev: Man er vel rimelig trygg om man tar vaksine, jevnlige celleprøver og ligger med faste partnere som er testet, evt ikke har hatt så mange andre partnere før? Har tatt vaksine, tar celleprøve. Menn testes ikke, så de kan ikke vite om de er bærer eller ikke. Kondom er ikke nok beskyttelse pga. hudkontakt. Så ja kan ta forhåndsregler, men kan fortsatt bli smittet (noe som da vil bli oppdaget på celleprøve, men da er det jo «for sent» siden man alt smittet og risikerer ny runde med konisering..) Antall sexpartnere trenger ikke ha så mye å si, som sagt jeg har hatt to stk faste partnere, men har på tross av dette blitt smittet. ts. Anonymkode: db2b8...926
Silva Pluvialis Skrevet 31. august 2020 #15 Skrevet 31. august 2020 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har tatt vaksine, tar celleprøve. Menn testes ikke, så de kan ikke vite om de er bærer eller ikke. Kondom er ikke nok beskyttelse pga. hudkontakt. Så ja kan ta forhåndsregler, men kan fortsatt bli smittet (noe som da vil bli oppdaget på celleprøve, men da er det jo «for sent» siden man alt smittet og risikerer ny runde med konisering..) Antall sexpartnere trenger ikke ha så mye å si, som sagt jeg har hatt to stk faste partnere, men har på tross av dette blitt smittet. ts. Anonymkode: db2b8...926 Jeg forstår godt frykten. Kan det henge sammen med at dine partnere evt., har hatt sex med smittede partnere før de ble sammen med deg? Endret 31. august 2020 av Uatskillelig
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #16 Skrevet 31. august 2020 Jeg fikk en kjønnsvorte for kanskje 8 år siden, og fikk den fryst bort hos gynekolog. Vorter i kjønnsorgan = HPV. Jeg tok tester og det var ingen celleforandringer på den tiden heldigvis. Og jeg har ikke fått flere vorter nedentil siden.. Betyr det at jeg er helt ferdig med HPV-viruset? Anonymkode: 5f4e4...49c 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #17 Skrevet 31. august 2020 Vaksinen beskytter ikke mot alle typer Anonymkode: ab3d5...78d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #18 Skrevet 31. august 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk en kjønnsvorte for kanskje 8 år siden, og fikk den fryst bort hos gynekolog. Vorter i kjønnsorgan = HPV. Jeg tok tester og det var ingen celleforandringer på den tiden heldigvis. Og jeg har ikke fått flere vorter nedentil siden.. Betyr det at jeg er helt ferdig med HPV-viruset? Anonymkode: 5f4e4...49c Har du tatt vaksine ? Om ikke tror jeg du kan bli smittet på nytt, men jeg vet dessverre ikke. Det er flere typer HPV. Jeg hadde typen som ikke gir vorter men celleforandringer som kan ut ikle seg til kreft. ts. Anonymkode: db2b8...926
AnonymBruker Skrevet 31. august 2020 #19 Skrevet 31. august 2020 20 timer siden, Uatskillelig skrev: Jeg har i alle fall forstått det slik at en jomfru som ligger med en jomfru ikke kan smittes. Stemmer ikke det? Jepp, vi jomfruer holder oss unna alle da, men det er nok best at jomfruer er med hverandre. Men folk går kanskje ta ett hint fra naturen, den vil ikke at dere skal ligge rundt. Anonymkode: d5251...be3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå