Gå til innhold

Hvis du døde i morgen, hvem ville kommet i din begravelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man ser til stadighet folk som dør hvor kirka er full av folk som er berørt.

Jeg er i 40 årene og jeg innser kirken ville vært tom for meg hvis jeg ramlet om i morgen. 

Jeg har ingen venner som naturlig ville møtt opp. 
Ingen av mine kollegaer ville møtte opp, jeg er ikke så nær noen. Neppe noen som ville tatt det så ille opp at de måtte gått hjem fra jobb.
Min far ville neppe møtt opp. (har ikke hatt kontakt på mange år)

Jeg ville endt opp med min samboer, mine barn, min mor, sannsynligvis mine 2 søsken. Alle som føler de "må" grunnet familiære grunner. 
Svigerfamilien ville neppe møtt opp. Har aldri  møtt svigerfar selv etter to tiår.

Jeg feirer aldri bursdag og gruer meg til at jeg blir 50. Da blir bare nok en trist påminnelse om at jeg ikke klarer å skape relasjoner.

Hvordan er det med dere?  Full kirke eller tom?

Anonymkode: ebdc6...964

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familie og kolleger.

Venner har jeg ikke.

Anonymkode: 30074...67d

Skrevet

Tom kirke. Søsken og egne barn, ikke noen særlig flere antar jeg. Kan i grunn bare droppe kirka og kremere meg eller gi meg til medisinsk forskning eller donere delene som kan doneres. Jeg vil egentlig ikke begraves i det hele tatt. Det vet mine nærmeste.

Anonymkode: 119d7...09a

Skrevet

Hvordan kan jeg vite det før jeg er død? 🤷‍♀️

Anonymkode: a9c95...c0f

• Liker 2
Gjest Anonym Bruker
Skrevet (endret)

Har allerede gjestelisten klar.    Personleg så har eg ikkje sansen for all positiv omtale av en person etter hans / hennes død.    Når ein ikkje har fått hørt noe før så kan de bare la det vere. 

Endret av Anonym Bruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg vite det før jeg er død? 🤷‍♀️

Anonymkode: a9c95...c0f

Jeg tenker at de du føler er naturlig å møte opp i begravelse vil møte i din. 

Anonymkode: ebdc6...964

• Liker 1
Skrevet

Nærmeste familie (6 stk) og en venn.

Anonymkode: a53ca...e19

Skrevet

Familien kommer nok. Og sikkert noen gamle kolleger og venner jeg ikke har snakket med på 10 år, fordi dem føler seg forpliktet til det. Full kirke? Nei, muligens ikke. Eller kanskje, fordi jeg bor på en mindre plass der alle kjenner alle. Igjen tilbake til dem som føler seg forpliktet, aller helst ovenfor min familie. 

Hvis jeg skulle ha bedd noen i min egen begravelse, så hadde det nok bare vært én benk opptatt. 

Anonymkode: 2988a...b71

• Liker 1
Skrevet

Familie og nærmeste venner (har veldig få). Så har man jo hele bunchen som blir "affisert" av alle slags dødsfall i deres nærhet, dvs. folk jeg egentlig ikke kjenner på studiet, jobb, i verv og hele den regla. Det vil nok gjelde deg også. Man får nok gjerne et større oppmøte enn man ville ha regnet med. 

Anonymkode: 0b452...19c

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror det dukker opp fler enn man tror. Trolig enn de man naturlig ville bedt i et bursdagselskap. 
Altså, hvis en kollega av meg eller en forelder til mine barns venner døde, så ville jeg nok ha stilt i begravelsen. Samme med gamle venner man ikke har så mye kontakt med lenger.

- Stor familien og svigerfamilien, Venner (eksisterende og gamle), en del kollegaer, kanskje et par naboer, noen foreldre fra bhg/skole, min manns venner som vil støtte ham osv.

Anonymkode: 8f0cf...9cc

• Liker 3
Skrevet

Det ville jo vært en tragedie om du døde i morgen, så dine kollegaer og naboer hadde garantert møtt opp for å vise sin medfølelse. Det samme med dine barns venners foreldre o.l. Det er noe helt annet å dø i 40-årene kontra 80-årene.

Anonymkode: b1c6f...d2b

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tom kirke. Søsken og egne barn, ikke noen særlig flere antar jeg. Kan i grunn bare droppe kirka og kremere meg eller gi meg til medisinsk forskning eller donere delene som kan doneres. Jeg vil egentlig ikke begraves i det hele tatt. Det vet mine nærmeste.

Anonymkode: 119d7...09a

Samme her, men jeg vet nå at min mor vil ha begravelse hvis det skulle ha endt slik. Nå har ting endret seg litt og hun vil nok gå bort før meg, men i en periode var det noe å ta stilling til. 

Så hvorvidt det blir begravelse eller kremering tror jeg at jeg respekterer mine nærmeste pårørendes ønsker hvis de har noen. Hvis ikke tipper jeg mot kremering jeg også. 

Anonymkode: 0b452...19c

Skrevet

Foreldre, søsken, samboer og barn, antar jeg.

Kollegaene mine ville nok ikke komt, mulig en person fra ledelsen hadde komt.

Venner har jeg ikke så det blir en veldig intim begravelse. 

Anonymkode: e1c5c...be8

Skrevet

Full kirke hadde det nok ikke blitt. Men noen.. Jo.. hadde nok blitt en del..  noen rader i kirken kanskje.

Jeg kan komme i 50 årsdagen din først. 😊😊😊

Anonymkode: 1b285...040

• Liker 1
Skrevet

Nærmeste familie, veldig få. 

Anonymkode: 93335...77b

Skrevet

Jeg har ingen jeg vil invitere i begravelsen min. 

Anonymkode: 386e0...bff

Skrevet

Når du dør elsker alle deg plutselig😂😂

• Liker 4
Skrevet

Den kirka hadde vært stappfull og vel så det. Er engasjert i mye og er relativt godt likt. 

Skrevet
2 minutter siden, Curlyme skrev:

Når du dør elsker alle deg plutselig😂😂

Ikke sant 😩 jeg skal avslutte med stil, sørge for at folk er sikre på at jeg kommer til å hjemsøke de 😝

Anonymkode: ce620...cb8

• Liker 3
Skrevet

Min far, stemor, to søsken og en venninne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...