Druid Skrevet 1. september 2020 #21 Skrevet 1. september 2020 47 minutter siden, Trolltunge skrev: Selvfølgelig er det like greit og kjekt for kvinner å flørte og få og gi oppmerksomhet som det er for gutter. BTW : Hvorfor er dette greit? For meg er flørting en inngang til sex. Det er hele forskjellen i motivasjon fra å være blid og hyggelig; man spiller på de spesifikke signalene som er ment å føre til noe mer. Hvorfor kan vi ikke bruke kommunikasjonsformer som er ment til å signalisere samtykke til det det er ment for, når problematikken er så kompleks og biologisk som den er. Jeg skjønner at dette kan være noe som krever tid til å utvikle for ungdom, men jeg skjønner ikke jenter over 20 som trenger å flørte som sport. Og ja , jeg har fått med meg at mange kvinner plutselig kan miste lysten i de mest pussige situasjoner. Men hvorfor skal de da reagere negativt på å bli kalt luremus? De har jo absolutt ingen interesse i hverken dem som kaller dem det, eller de som reagerer på begrepet. Ei begrepet, det gjør det enklere å finne noen som passer. Jeg er en pervers gammal gris, hvis du ikke føler deg komfortabel med det, har du jo ingenting sammen med meg å gjøre!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #22 Skrevet 1. september 2020 22 minutter siden, Druid skrev: BTW : Hvorfor er dette greit? For meg er flørting en inngang til sex. Det er hele forskjellen i motivasjon fra å være blid og hyggelig; man spiller på de spesifikke signalene som er ment å føre til noe mer. Hvorfor kan vi ikke bruke kommunikasjonsformer som er ment til å signalisere samtykke til det det er ment for, når problematikken er så kompleks og biologisk som den er. Jeg skjønner at dette kan være noe som krever tid til å utvikle for ungdom, men jeg skjønner ikke jenter over 20 som trenger å flørte som sport. Og ja , jeg har fått med meg at mange kvinner plutselig kan miste lysten i de mest pussige situasjoner. Men hvorfor skal de da reagere negativt på å bli kalt luremus? De har jo absolutt ingen interesse i hverken dem som kaller dem det, eller de som reagerer på begrepet. Ei begrepet, det gjør det enklere å finne noen som passer. Jeg er en pervers gammal gris, hvis du ikke føler deg komfortabel med det, har du jo ingenting sammen med meg å gjøre! Det virker som du ser på flørting som et språk som er ment å lede til sex. Men du bør også tenke over kvinnens intensjon. Flørting kan også brukes for å få kyss, kos, eller bare en flørtete tone fordi noen liker det. Det flørting er for en person, trenger ikke være det samme som for en annen. Jeg er med på at det er litt dårlig gjort å flørte om intensjonen er å få noen kåt, bare for å kunne avvise for gøy, for å være slem etc. Men det er nok ikke det som skjer i de fleste tilfeller. Anonymkode: 3e694...879 7
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #23 Skrevet 1. september 2020 16 minutter siden, Druid skrev: BTW : Hvorfor er dette greit? For meg er flørting en inngang til sex. Det er hele forskjellen i motivasjon fra å være blid og hyggelig; man spiller på de spesifikke signalene som er ment å føre til noe mer. Hvorfor kan vi ikke bruke kommunikasjonsformer som er ment til å signalisere samtykke til det det er ment for, når problematikken er så kompleks og biologisk som den er. Jeg skjønner at dette kan være noe som krever tid til å utvikle for ungdom, men jeg skjønner ikke jenter over 20 som trenger å flørte som sport. Og ja , jeg har fått med meg at mange kvinner plutselig kan miste lysten i de mest pussige situasjoner. Men hvorfor skal de da reagere negativt på å bli kalt luremus? De har jo absolutt ingen interesse i hverken dem som kaller dem det, eller de som reagerer på begrepet. Ei begrepet, det gjør det enklere å finne noen som passer. Jeg er en pervers gammal gris, hvis du ikke føler deg komfortabel med det, har du jo ingenting sammen med meg å gjøre! Flørting KAN være inngang til sex, men man kan rote det betydelig til for seg selv mellom litt innledende flørt til at det faktisk blir sex. Så er det også spørsmålet om noe faktisk er flørt, eller bare en kvinne som generelt smiler og koser seg. Som utadvendt og smilende kvinne som generelt liker å prate og smile, samt danse, har jeg opp gjennom alle år (fra ung jente, men ikke barn lenger) opplevd at mange menn tar det som flørting. Jeg bare smiler og prater og danser generelt, men de ØNSKER å legge mer i det, og ØNSKER å oppfatte det som at jeg flørter, og det har jeg faktisk ikke gjort. Jeg er bare meg, som det er naturlig for meg å være, og om de ikke ble forblindet av hva de så uriktig ØNSKET, så hadde de observert at jeg smilte og pratet til absolutt alle i lokalet. Nå er jeg selvfølgelig oppmerksom på dette, har vært det alltid, så jeg forsøker faktisk å være tydelig på at jeg ikke flørter, og trekker meg fort unna menn for å markere det dersom det blir tydelig at de legger mer i det, men jeg kan ikke akkurat sette et skilt på meg som sier "Utadvendt og blid, men ikke tro at jeg flørter.", eller innlede hver eneste setning til menn med "Jeg flørter ikke, men..." Veldig mange menn opplever at jeg flørter. Ikke fordi jeg gjør det, men fordi de ØNSKER at det at jeg er smilende og hyggelig skal være flørt. Sorry, jeg er slik generelt. Ta bort egne ønsker og forventninger om annet, så er det veldig lett å se at det ikke er rettet spesielt mot deg. Farlig idé, det at flørt skal være innledning til sex. Som oftest glir slikt ut i sanden lenge innen sex, og ikke alt som oppfattes som flørt er det heller. Menn kan legge "spesielle signaler" inn i ting som absolutt ikke er det, og det faktisk gjøres forsøk på å markere at dette ikke er flørt. Folk ser gjerne det de ønsker å se. 8
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #24 Skrevet 1. september 2020 30 minutter siden, Druid skrev: BTW : Hvorfor er dette greit? For meg er flørting en inngang til sex. Det er hele forskjellen i motivasjon fra å være blid og hyggelig; man spiller på de spesifikke signalene som er ment å føre til noe mer. Hvorfor kan vi ikke bruke kommunikasjonsformer som er ment til å signalisere samtykke til det det er ment for, når problematikken er så kompleks og biologisk som den er. Jeg skjønner at dette kan være noe som krever tid til å utvikle for ungdom, men jeg skjønner ikke jenter over 20 som trenger å flørte som sport. Og ja , jeg har fått med meg at mange kvinner plutselig kan miste lysten i de mest pussige situasjoner. Men hvorfor skal de da reagere negativt på å bli kalt luremus? De har jo absolutt ingen interesse i hverken dem som kaller dem det, eller de som reagerer på begrepet. Ei begrepet, det gjør det enklere å finne noen som passer. Jeg er en pervers gammal gris, hvis du ikke føler deg komfortabel med det, har du jo ingenting sammen med meg å gjøre! Jeg er enig i dette. Er man over 20 bør man ikke flørte med noen bare på gøy, som sport, uten å mene noe med det. Likevel, jeg kan oppføre meg NØYAKTIG LIKT mot 1) et barn, 2) en voksen kvinne, 3) en eldre person, 4) en voksen mann, og KUN mannen vil tolke det som en invitasjon til et knull, bli kjent, bli kjærester, gifte seg, osv. Dette fører jo til at jeg må se i bakken hver gang jeg støter på en mann, i redsel for at noe jeg gjør skal tolkes som en invitasjon. Ja, selv det å se i bakken blir gjerne tolket som en oppfordring til å jakte litt. Særlig når man går alene, så er menn som igler. Anonymkode: 9ab8a...dd1 4
Druid Skrevet 1. september 2020 #25 Skrevet 1. september 2020 Jeg ser poengene, men jeg ønsker en bevissthet om at vi idag kulturelt mangler språk for samtykke. Det er ikke lenge siden vi faktisk fikk motstemmer til den barnslige forenklingen basert på tedrikking, la oss få på plass en løsning. og i mellomtiden ikke bry dere om noen kaller dere luremus.
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #26 Skrevet 1. september 2020 (endret) 1 time siden, HalldirV2 skrev: Men det gjør også de fleste menn, de tar det med godt mot, men det betyr ikke at slik oppførsel bare skal ignoreres uten å sette ord på det. Luremus er akkurat hva det er, ei dame som vet å utnytte menn med falsk intensjon. Det er litt som en rundbrenner som lover gull og grønne skoger, men som stikker etter samleie. Begge oppfører seg uærlig, begge går inn med en falsk intensjon. Det går dessuten en klar linje mellom uskyldig flørting med seksuelle undertoner til det som er luremusoppførsel. Det er vanskelig å beskrive med ord, man må nesten oppleve det. Ok, men jeg har opplevd å bli kalt luremus på helt andre vilkår. Veldig greit om dere menn kunne komme med helt konkrete eksempler på situasjoner der kvinner er luremus. Jeg kan dele helt konkret eksempel på den eneste gangen jeg har "kalt" (jeg bare tenkte det) en mann lurepikk. Jeg var sammen med en mann som hadde et betydelig lavere behov for å ha sex enn meg, og var ofte ganske seksuelt frustrert. Så ringte han i forkant av at han skulle komme og sa han var steinkåt, og at jeg bare måtte være klar for det. Jippi, tenkte jeg, og dusjet og barberte meg silkeglatt, kledde meg litt sexy og hadde store forventninger. Så kom han, og nei, da var han plutselig for trøtt. "I morgen!" (Nope!) Dette gjentok seg noen ganger, og sulteforet som jeg var ble forventninger skutt i taket flere ganger, til jeg bare måtte innse at slike løfter ikke førte til sex. Så når han videre lovet slikt bare tenkte jeg "Forbanna lurepikk, det tror jeg ikke på før jeg opplever det!" Dette var imidlertid en mann jeg allerede hadde en seksuell relasjon med. Jeg hadde aldri tenkt det om en mann jeg ikke allerede hadde en slik relasjon med, for det er faktisk lov å trekke seg fra sex uansett når, innen det faktisk skjer. Det var mitt konkrete eksempel, og jeg venter spent på menns konkrete eksempler på når en kvinne definitivt var luremus. Om det er reelt å kalle kvinner det innimellom må det jo finnes konkrete eksempler?! Endret 1. september 2020 av Trolltunge 2
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #27 Skrevet 1. september 2020 (endret) 18 minutter siden, Druid skrev: Jeg ser poengene, men jeg ønsker en bevissthet om at vi idag kulturelt mangler språk for samtykke. Det er ikke lenge siden vi faktisk fikk motstemmer til den barnslige forenklingen basert på tedrikking, la oss få på plass en løsning. og i mellomtiden ikke bry dere om noen kaller dere luremus. Vi har språk på både samtykke og ikke samtykke. Eksempel på samtykke: Jeg vil ha deg nå. Jeg vil ha pikken din i meg. Gjerne kombinert med kvinne som også tydelig viser lyst. Å vise lyst og iver og rive av seg selv og dine klær er også kommunikasjon på samtykke. Eksempel på språk som viser mangel på samtykke: Nei. Jeg vil ikke! Vær så snill, ikke... Eller kroppslig språk : At hun er stiv, redd og ikke behjelpelig med å legge til rette for det. Vi har språk på dette også!!!!! Som hun svenske sier: En kvinne som vil tier ikke still. Det kan hun forsåvidt sikkert gjøre, men kroppsspråk på lyst og ikke lyst pleier ikke å være veldig vanskelig å skjønne heller, og kroppsspråk er også språk. Burde vi ta det på kinesisk? Lage et eget språk for sex? Endret 1. september 2020 av Trolltunge 1
Kvinne87Rogaland Skrevet 1. september 2020 #28 Skrevet 1. september 2020 Jeg synes det er bedre å bare eie ordet, istedenfor å sutre om det. Når jeg var yngre ble jeg kalt luremus, og jeg bare lo. Men går på byen og gjør som de vil, da skal pokker meg jeg gå på byen og gjøre som jeg vil! Jeg gikk på byen for å danse og flørte og ha det gøy, så gikk jeg hjem. Fader heller, menn blir flørtet med og FORVENTER at det skal ligges etterpå?? Da kan vel vi bli ligget med og FORVENTE at det blir forhold etterpå?? Hvorfor settes grensen med ligging? Da er det vel menn som er lurepikker som løper rundt og har sex, men blir ikke med på fortsettelsen! Nei, vi kan heller si at hver enkelt setter strek der de vil, også får vi alle sammen være lure- ettellerannet til vi treffer blink 😄 4
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2020 #29 Skrevet 1. september 2020 På 31.8.2020 den 12.34, AnonymBruker skrev: Som jeg var inne på så synes jeg ordet kan være litt degraderende. Så jeg synes det hadde vært fint om alle bare kunne slutte å bruke ordet (selv om jeg vet det ikke er så enkelt som det). Folk kan i alle fall bli flinkere på å ikke si det om jenter som bare har ombestemt seg, eller generelt bare ikke ønsker sex. Anonymkode: 3e694...879 Så slutt å lure noen til å tro at man vil ha sex med dem da. Så slipper uttrykket å bli brukt. Å bestemme seg for om man vil eller ikke vil ligge med noen bør være enkelt. Har man ikke bestemt seg før man ligger naken med fyren, bør man ta et par oppgjør med seg selv og vinlingen sin! Og klarer man ikke det så lar man være å sosialisere seg med det motsatte kjønn. Luremus er ingen hyggelig merkelapp, men i flere tilfeller er den høyst fortjent.
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #30 Skrevet 1. september 2020 1 minutt siden, HarryDotter skrev: Så slutt å lure noen til å tro at man vil ha sex med dem da. Så slipper uttrykket å bli brukt. Å bestemme seg for om man vil eller ikke vil ligge med noen bør være enkelt. Har man ikke bestemt seg før man ligger naken med fyren, bør man ta et par oppgjør med seg selv og vinlingen sin! Og klarer man ikke det så lar man være å sosialisere seg med det motsatte kjønn. Luremus er ingen hyggelig merkelapp, men i flere tilfeller er den høyst fortjent. Mens mannen ikke bør eller skal reflektere over hvorfor en kvinne som kom så langt plutselig fikk dårlige følelser for det, og ønske om å trekke seg? 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #31 Skrevet 1. september 2020 16 minutter siden, HarryDotter skrev: Så slutt å lure noen til å tro at man vil ha sex med dem da. Så slipper uttrykket å bli brukt. Å bestemme seg for om man vil eller ikke vil ligge med noen bør være enkelt. Har man ikke bestemt seg før man ligger naken med fyren, bør man ta et par oppgjør med seg selv og vinlingen sin! Og klarer man ikke det så lar man være å sosialisere seg med det motsatte kjønn. Luremus er ingen hyggelig merkelapp, men i flere tilfeller er den høyst fortjent. Da går absolutt an å ikke ha bestemt seg før man ligger naken. Jeg mener at man aldri kan forvente sex uansett situasjon, og ender man opp naken for så å si nei så er ikke det dårlig gjort, med mindre intensjonen eller formålet med det hele faktisk er å være slem/utspekulert. Anonymkode: 3e694...879 3
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #32 Skrevet 1. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da går absolutt an å ikke ha bestemt seg før man ligger naken. Jeg mener at man aldri kan forvente sex uansett situasjon, og ender man opp naken for så å si nei så er ikke det dårlig gjort, med mindre intensjonen eller formålet med det hele faktisk er å være slem/utspekulert. Anonymkode: 3e694...879 Det kan også skje noe i situasjonen som gjør at den endrer seg. Noe mannen gjør eller sier kanskje, eller noe som plutselig føltes feil. Jeg har trukket meg i siste liten en gang. Fikk bare helt panikk. Kan ikke engang forklarer det, men var heldigvis med mann som aksepterte det. Ble en belønning i det for ham, for neste forsøk gikk veldig bra, og vi var sammen lenge. Jeg holdt faktisk på å trekke meg første gang jeg skulle ha sex med han jeg er gift med. Uaktuelt uten kondom, det var jeg klar på innen vi kom dit, men plutselig begynte han å argumentere mot. Da var jeg på vei ut av senga igjen før han forsto at dette var det bare å respektere, eller ingen sex. 1
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #33 Skrevet 1. september 2020 (endret) 2 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg synes det er bedre å bare eie ordet, istedenfor å sutre om det. Når jeg var yngre ble jeg kalt luremus, og jeg bare lo. Men går på byen og gjør som de vil, da skal pokker meg jeg gå på byen og gjøre som jeg vil! Jeg gikk på byen for å danse og flørte og ha det gøy, så gikk jeg hjem. Fader heller, menn blir flørtet med og FORVENTER at det skal ligges etterpå?? Da kan vel vi bli ligget med og FORVENTE at det blir forhold etterpå?? Hvorfor settes grensen med ligging? Da er det vel menn som er lurepikker som løper rundt og har sex, men blir ikke med på fortsettelsen! Nei, vi kan heller si at hver enkelt setter strek der de vil, også får vi alle sammen være lure- ettellerannet til vi treffer blink 😄 Veldig bra innlegg! Jeg har også ledd når jeg har blitt kalt det, eller iallefall ikke tatt meg nær av det. Blitt mer "What the f... Hvor kom det fra? Merkelig fyr! Ikke særlig mye sosial intelligens der! Wow!" Det har slått tilbake på mennene som har sagt det, og jeg har styrt godt unna dem om jeg har sett dem igjen, for det har ikke vært menn jeg har gitt spesiell interesse i forkant heller. Spredte seg gjerne også. Pikket venninner på skulderen og sa "Han der er ikke god. Hold deg godt unna!" om man så dem igjen. En gang ante jeg ikke hvem han var engang. Jeg sto og danset med noen venninner, og plutselig er det en fyr som går helt inntil øret mitt og sier "Jææææævla luremus. Du og horene dine! Hooore!" Hadde ikke lagt merke til ham et øyeblikk innen dette, og om folk skulle tro at vi var gjengangere på byen, som hadde det med å tulle med menn, så var det absolutt ikke slik. Vi var flere mødre og venninner som hadde en sjelden kveld ute sammen, og koste oss med hverandre, helt uten fokus på menn. Ja det ble latter av det. For en idiot! Hvor kommer slikt fra? Jeg eller vi tok det iallefall ikke på oss. Det der var tydeligvis bare noe som stakk en mann som må ha litt problemer med damer og holdninger generelt. Du din hooore ble en vits mellom oss kvinner resten av kvelden. Til mye latter. Og nei, han var ikke av utenlandsk opprinnelse. Ikke stygg heller. En ganske flott mann faktisk. Bare tydeligvis sinna på noe eller noen. Kvinner generelt antagelig. Endret 1. september 2020 av Trolltunge 1
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2020 #34 Skrevet 1. september 2020 3 timer siden, Trolltunge skrev: Mens mannen ikke bør eller skal reflektere over hvorfor en kvinne som kom så langt plutselig fikk dårlige følelser for det, og ønske om å trekke seg? Da havner dere sjeldent mye rundt ustabile menn? Folk flest skifter ikke personlighet på få timer. Og at et eneste ord eller setning kan taes opp i værste mening og totalt forandre en kvinnes humør, er vanskelig for mange menn å forholde seg til. Kort sagt. Jeg tenker at det bør reflekteres og vurderes godt før man havner i seng med noen. Og om følsene svinger så dramatisk at man i det ene øyeblikket ønsker å pule noen, for i det neste tørke helt opp og forlate rommet, så har man ikke vært sikker nok i utgangspunktet.....tenker jeg. Og da er det direkte ufint å avvise partner dersom man gikk så langt å havne i seng sammen. Går det så langt, gir man partner håp om nytelse og en fin kveld, for så å brått ødelegge den. Hadde dette skjedd meg, hadde jeg selvsagt oppført meg som en gentleman og hjulpet henne ut og hjem. For jeg har selvsagt ikke krav på sex med henne selvom hun tok initsiativ og flørtet. Men jeg hadde ikke under noen omstendigheter hatt noe ønske om å hverken se henne igjen eller ha noe som helst med henne å gjøre igjen. Å ha så følsesstyrte mennesker i livet kan fort gi uante stygge konsekvenser. Stabilitet er et nøkkelord i et solid forhold spør du meg. Men merk deg dette. Jeg sier ikke at kvinner ikke kan ombestemme seg. Det er nok mange psycho mannfolk der ute. For i en frivillig setting mellom to personer bør det absolutt være greit å si nei og gå. Men da bør det være på riktig grunnlag. At partner skifter lynne grovt eller at vedkomne brått blir krevende, truende og tvangsrettet. Lista bør være høy for å gå til det skrittet å snu så raskt. Og om man først snur, bør man også tåle at partner blir både sur og sint på deg. Husk at i en hvilke som helst annen setting i livet hvor man avtaler noe sammen...det være seg en date, middag med en venn, møte med kollega, bowlingrunde med kompiser osv, og folk avlyser i siste sekund, er det fullt forståelig at motparten blir frustrert. Det er bare ikke sånt man gjør mot andre! Ei heller med frivillig sex.
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2020 #35 Skrevet 1. september 2020 1 time siden, Trolltunge skrev: Veldig bra innlegg! Jeg har også ledd når jeg har blitt kalt det, eller iallefall ikke tatt meg nær av det. Blitt mer "What the f... Hvor kom det fra? Merkelig fyr! Ikke særlig mye sosial intelligens der! Wow!" Det har slått tilbake på mennene som har sagt det, og jeg har styrt godt unna dem om jeg har sett dem igjen, for det har ikke vært menn jeg har gitt spesiell interesse i forkant heller. Spredte seg gjerne også. Pikket venninner på skulderen og sa "Han der er ikke god. Hold deg godt unna!" om man så dem igjen. En gang ante jeg ikke hvem han var engang. Jeg sto og danset med noen venninner, og plutselig er det en fyr som går helt inntil øret mitt og sier "Jææææævla luremus. Du og horene dine! Hooore!" Hadde ikke lagt merke til ham et øyeblikk innen dette, og om folk skulle tro at vi var gjengangere på byen, som hadde det med å tulle med menn, så var det absolutt ikke slik. Vi var flere mødre og venninner som hadde en sjelden kveld ute sammen, og koste oss med hverandre, helt uten fokus på menn. Ja det ble latter av det. For en idiot! Hvor kommer slikt fra? Jeg eller vi tok det iallefall ikke på oss. Det der var tydeligvis bare noe som stakk en mann som må ha litt problemer med damer og holdninger generelt. Du din hooore ble en vits mellom oss kvinner resten av kvelden. Til mye latter. Og nei, han var ikke av utenlandsk opprinnelse. Ikke stygg heller. En ganske flott mann faktisk. Bare tydeligvis sinna på noe eller noen. Kvinner generelt antagelig. Nå tenker ikke jeg på tusseladden av en mann som helt uoppfordret tafser på kvinner og blir forbannet ved avvisning. At dere ler av at han kaster luremus etter dere, er fullt forståelig. Jeg tenker på situasjoner hvor gjensidig flørting oppstår og begge blir ivrige etter å få seg noe. Når den ene da plutselig trekker seg, mener jeg man bør tåle å få stempelet luremus/lurekuk.
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2020 #36 Skrevet 1. september 2020 4 timer siden, Kvinne87Rogaland skrev: Jeg synes det er bedre å bare eie ordet, istedenfor å sutre om det. Når jeg var yngre ble jeg kalt luremus, og jeg bare lo. Men går på byen og gjør som de vil, da skal pokker meg jeg gå på byen og gjøre som jeg vil! Jeg gikk på byen for å danse og flørte og ha det gøy, så gikk jeg hjem. Fader heller, menn blir flørtet med og FORVENTER at det skal ligges etterpå?? Da kan vel vi bli ligget med og FORVENTE at det blir forhold etterpå?? Hvorfor settes grensen med ligging? Da er det vel menn som er lurepikker som løper rundt og har sex, men blir ikke med på fortsettelsen! Nei, vi kan heller si at hver enkelt setter strek der de vil, også får vi alle sammen være lure- ettellerannet til vi treffer blink 😄 De fleste oppegående menn forventer nok ikke sex etter lett flørting. Men havner man nakne sammen under dyna, ja da er det lov å forvente sex. Og avbryter du DA, er du per definisjon en luremus. Dersom dere har diskutert et forhold før dere ligger sammen og han dumper deg etterpå, vil jeg absolutt si meg enig i at han er en lurekuk. Men det er mer naturlig å forvente puling når man ligger nakne sammen under dyna, enn å forvente et forhold etter en ons på by'n. Da har man skakkjørte forventninger!
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #37 Skrevet 1. september 2020 20 minutter siden, HarryDotter skrev: Men havner man nakne sammen under dyna, ja da er det lov å forvente sex. Og avbryter du DA, er du per definisjon en luremus. Nei nei nei! At en kvinne avbryter så sent som det, betyr at det er noe alvorlig galt med mannen, eller hun føler seg akutt dårlig! Det er ingen kvinner som drar det så langt bare for oppmerksonhet, og uten å ha lyst på sex, selv. Anonymkode: 9ab8a...dd1 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2020 #38 Skrevet 1. september 2020 22 minutter siden, HarryDotter skrev: Men det er mer naturlig å forvente puling når man ligger nakne sammen under dyna, enn å forvente et forhold etter en ons på by'n. Da har man skakkjørte forventninger! Den eneste som noen gang har kalt meg luremus, var en mann som forventet forhold. Vi hadde ikke hatt sex en gang, vi hadde datet og klint, men jeg ble bare ikke interessert. Anonymkode: 9ab8a...dd1 1
Trolltunge Skrevet 1. september 2020 #39 Skrevet 1. september 2020 58 minutter siden, HarryDotter skrev: Da havner dere sjeldent mye rundt ustabile menn? Folk flest skifter ikke personlighet på få timer. Og at et eneste ord eller setning kan taes opp i værste mening og totalt forandre en kvinnes humør, er vanskelig for mange menn å forholde seg til. Kort sagt. Jeg tenker at det bør reflekteres og vurderes godt før man havner i seng med noen. Og om følsene svinger så dramatisk at man i det ene øyeblikket ønsker å pule noen, for i det neste tørke helt opp og forlate rommet, så har man ikke vært sikker nok i utgangspunktet.....tenker jeg. Og da er det direkte ufint å avvise partner dersom man gikk så langt å havne i seng sammen. Går det så langt, gir man partner håp om nytelse og en fin kveld, for så å brått ødelegge den. Hadde dette skjedd meg, hadde jeg selvsagt oppført meg som en gentleman og hjulpet henne ut og hjem. For jeg har selvsagt ikke krav på sex med henne selvom hun tok initsiativ og flørtet. Men jeg hadde ikke under noen omstendigheter hatt noe ønske om å hverken se henne igjen eller ha noe som helst med henne å gjøre igjen. Å ha så følsesstyrte mennesker i livet kan fort gi uante stygge konsekvenser. Stabilitet er et nøkkelord i et solid forhold spør du meg. Men merk deg dette. Jeg sier ikke at kvinner ikke kan ombestemme seg. Det er nok mange psycho mannfolk der ute. For i en frivillig setting mellom to personer bør det absolutt være greit å si nei og gå. Men da bør det være på riktig grunnlag. At partner skifter lynne grovt eller at vedkomne brått blir krevende, truende og tvangsrettet. Lista bør være høy for å gå til det skrittet å snu så raskt. Og om man først snur, bør man også tåle at partner blir både sur og sint på deg. Husk at i en hvilke som helst annen setting i livet hvor man avtaler noe sammen...det være seg en date, middag med en venn, møte med kollega, bowlingrunde med kompiser osv, og folk avlyser i siste sekund, er det fullt forståelig at motparten blir frustrert. Det er bare ikke sånt man gjør mot andre! Ei heller med frivillig sex. Jeg kan forstå at man kan bli skuffet, men jeg kan tenke meg flere ting som kan gå galt angående slikt helt på tampen. Ikke alle går ut på at kvinnen plutselig blir ustabil. Det kan like gjerne være mannen som plutselig er litt brå og skremmende, og det ikke virker trygt lengre. Skuffet, greit. Å bli kalt luremus er ikke det verste som kan skje heller, i en såpass sårbar situasjon, så kvinner som har kommet så langt og plutselig virker det skremmende og feil på en måte (uansett om det står på henne eller ham) er HELDIGE om de da slipper unna med å bli kalt luremus. Jeg delte i tråden selv en opplevelse der jeg trakk meg i siste liten. Vi hadde datet en stund, jeg ønsket selv sex og var innstilt på det, men plutselig fikk jeg bare panikk. Det er klart jeg forstår skuffelsen til menn i slikt, men jeg er utrolig takknemlig for at den jeg var i den situasjonen med taklet det veldig sympatisk og fint. Dette var ikke det utfallet jeg selv hadde ønsket og tenkt selv heller, og jeg var skuffet og forvirret selv. Jeg fikk panikk, rett og slett, og skal jeg gi en årsak var det antagelig at han var første nye mann jeg skulle være med etter å ha gått ut av et langt forhold noen måneder tidligere. Fra en mann jeg noen år trodde skulle være den jeg skulle dele livet mitt med, og hvor jeg hadde vært innstilt på å aldri ha sex med andre enn ham resten av livet. Jeg var HELT med, datet han nye lenge nok til å føle og tro at jeg var klar for dette. Jeg ønsket det definitivt... og likevel ble jeg grepet av panikk. Det føltes så ukjent, rart og skremmende. Som nevnt forstår jeg at det er en dum situasjon. Det var det definitivt for meg også. Mannen fikk virkelig en ekstra stjerne angående å takle det med forståelse og hjerte. Selvfølgelig, han kunne kalt meg luremus og ikke hatt ønske om å se meg igjen. Istedenfor gjorde han meg enda tryggere på at dette er en bra mann, og jeg vil mene at jeg gjorde opp for det videre. Det ble noen heftige måneder. 😉 Det var absolutt ikke seksuelle utfordringer som gjorde at vi etterhvert skiltes som venner. Vi var enige om at vi hadde for ulike fremtidsplaner. Har bare gode minner om den fyren. Det tror jeg han også har, og fant det verdt å takle første feilslåtte forsøk på å ha sex på en fin måte. 😍
Gjest HarryDotter Skrevet 1. september 2020 #40 Skrevet 1. september 2020 4 timer siden, Trolltunge skrev: Ok, men jeg har opplevd å bli kalt luremus på helt andre vilkår. Veldig greit om dere menn kunne komme med helt konkrete eksempler på situasjoner der kvinner er luremus. Jeg kan dele helt konkret eksempel på den eneste gangen jeg har "kalt" (jeg bare tenkte det) en mann lurepikk. Jeg var sammen med en mann som hadde et betydelig lavere behov for å ha sex enn meg, og var ofte ganske seksuelt frustrert. Så ringte han i forkant av at han skulle komme og sa han var steinkåt, og at jeg bare måtte være klar for det. Jippi, tenkte jeg, og dusjet og barberte meg silkeglatt, kledde meg litt sexy og hadde store forventninger. Så kom han, og nei, da var han plutselig for trøtt. "I morgen!" (Nope!) Dette gjentok seg noen ganger, og sulteforet som jeg var ble forventninger skutt i taket flere ganger, til jeg bare måtte innse at slike løfter ikke førte til sex. Så når han videre lovet slikt bare tenkte jeg "Forbanna lurepikk, det tror jeg ikke på før jeg opplever det!" Dette var imidlertid en mann jeg allerede hadde en seksuell relasjon med. Jeg hadde aldri tenkt det om en mann jeg ikke allerede hadde en slik relasjon med, for det er faktisk lov å trekke seg fra sex uansett når, innen det faktisk skjer. Det var mitt konkrete eksempel, og jeg venter spent på menns konkrete eksempler på når en kvinne definitivt var luremus. Om det er reelt å kalle kvinner det innimellom må det jo finnes konkrete eksempler?! Snu det du opplevde der rundt på kjønna og du har en konkret situasjon vi menn også hater. Menn opplever det der til stadighet. Der har du den konkrete situasjonen du spør etter. Se for deg at man møter en hyggelig og flott kvinne på fest. Hun er umiddelbart på. Flørter åpenlyst, klår litt både her og der. Kysser litt, hvisker i øret mitt at hun er kåt og vil ha meg. Jeg har leilighet og spør om hun vil bli med hjem. Når man endelig kommer dit, prater man litt, tar en dusj......så helt plutselig merker du at stemningen er borte og du skjønner ikke hvorfor. Så drar hun. Se for deg hva det gjør for selvtilliten til en kar. Slike kvinner fortjener luremus stempelet. Hvor vanskelig skal det være å forstå. Å gi soleklare signaler om å ville pule, for så å trekke seg i siste sekund ER teknisk sett helt lov, men det er jævlig ugreit. Det er ufint. Sorry altså, selv om hun hadde en relativt god grunn til å ombestemme seg, så er det dårlig gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå