Gå til innhold

Alenetrening hund

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nylig kjøpt en omplasseringshund som er litt over 1 år og skal trene henne i å være hjemme alene. Har brukt 3 dager på å lære henne å være alene og rolig i 3 min. så det er fremgang :)

Det jeg lurer på er hvor mye skal jeg trene henne om dagen?

hittil har jeg gått lange turer med henne og trent rett etter tur. Har hørt st de lærer fortere når de er sliten. Har sikker gått inn og ut av leiligheten 60 ganger i dag. Er det vanlig?

Anonymkode: 1bf77...963

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lærer fortere når de er sliten, tror ikke det da er de nok lei og vil sove. Men det går bedre for hunden å være alene når de er slitne om det er det du tenker på. 

Hvorfor har du gått inn og ut 60 ganger idag? 

Viktig når man trener på å være hjemme er å ikke gjøre noe stor greit ut av at du drar ut/kommer hjem. Opptre rolig. Dra til postkassen, så etterhvert dra en tur på butikken, så lengere og lengre etterhvert. Bruk god tid på å utvide tid du er borte. Spør gjerne naboer om de kan følge med på om det kommer mye lyd fra boligen når du er borte eller sett opp kamera så du kan se hvordan hunden takler det. 

Anonymkode: 36cb4...f4f

Skrevet
På ‎30‎.‎08‎.‎2020 den 18.06, AnonymBruker skrev:

Har sikker gått inn og ut av leiligheten 60 ganger i dag. Er det vanlig?

Det er nok ikke så vanlig, men jeg synes det er kjempebra!

Gjør det til en helt vanlig hendelse at du går ut og inn uten hunden, og er i andre rom uten henne. Klarer hun å slappe av og nærmest ikke bry seg når du går ut og inn, da har du et kjempegodt grunnlag for å være alene hjemme. Det betyr at hun er komfortabel selv om hun ikke ser deg til enhver tid.

Om du har fått utvidet til tre minutter er det topp. Jeg ville fortsatt, og variert intervallene litt. En gang 5 minutter, neste gang 30 sekunder, rett ut og inn et par ganger, og så 5 minutter igjen. 

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, Myrmica skrev:

Det er nok ikke så vanlig, men jeg synes det er kjempebra!

Gjør det til en helt vanlig hendelse at du går ut og inn uten hunden, og er i andre rom uten henne. Klarer hun å slappe av og nærmest ikke bry seg når du går ut og inn, da har du et kjempegodt grunnlag for å være alene hjemme. Det betyr at hun er komfortabel selv om hun ikke ser deg til enhver tid.

Om du har fått utvidet til tre minutter er det topp. Jeg ville fortsatt, og variert intervallene litt. En gang 5 minutter, neste gang 30 sekunder, rett ut og inn et par ganger, og så 5 minutter igjen. 

Tusen takk for tips!:) Jeg jobber forsatt med treninge og ser at det blir bedre og bedre:)

Skrevet

Her hjalp det veldig å slutte å la han bli med inn på badet, eller soverommet når jeg skulle hente noe, sånne småting hjelper 😊

Anonymkode: fcc87...51a

• Liker 1
Skrevet

Ts her. I går var hun hjemme slene i 20 min uten å lage en eneste lyd. Hun lå fortsatt på samme sted som da jeg gikk ut. Dette klarte hun 4 ganger i går. I dag var det liksom tilbake til første dag, hun klarte å være stille og rolig i 1-2 min. før hun piper og uler. Er dette vanlig?

Hun var hjemme i 10 min. idag, men lagde litt mase lyder. 

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her hjalp det veldig å slutte å la han bli med inn på badet, eller soverommet når jeg skulle hente noe, sånne småting hjelper 😊

Anonymkode: fcc87...51a

Hun får ikke lov å bli med på badet eller soverommet.Men, takk for tips:)

Skrevet

Har en på 6mnd som plutselig syns det er helt jævelig å være alene (unghundfakter). Kjøpte overvåkningskamera, slik at jeg kan høre og se hva han gjør, og gå inn igjen på rett tidspunkt (når han holder kjeft og er rolig). Funker kjempefint her, er også en ekstra trygghet når jeg må etterlate han alene.

https://www.komplett.no/product/1145395/hjem-fritid/smarte-hjem/alarm-sikkerhet/overvaakningskameraer/xiaomi-mi-home-security-camera-360

Syns forsåvidt at det høres ut som om du gjør mye rett, vet hvor frustrerende det er! I går var krapylet alene i 1,5 timer uten en lyd. I dag var jeg ute i 10min , å det hørtes ut som om han skulle dø. 

Skrevet
2 timer siden, Scones skrev:

Har en på 6mnd som plutselig syns det er helt jævelig å være alene (unghundfakter). Kjøpte overvåkningskamera, slik at jeg kan høre og se hva han gjør, og gå inn igjen på rett tidspunkt (når han holder kjeft og er rolig). Funker kjempefint her, er også en ekstra trygghet når jeg må etterlate han alene.

https://www.komplett.no/product/1145395/hjem-fritid/smarte-hjem/alarm-sikkerhet/overvaakningskameraer/xiaomi-mi-home-security-camera-360

Syns forsåvidt at det høres ut som om du gjør mye rett, vet hvor frustrerende det er! I går var krapylet alene i 1,5 timer uten en lyd. I dag var jeg ute i 10min , å det hørtes ut som om han skulle dø. 

Har også overvåkningskamera, går også kun inn når hun er rolig. Idag har hun vært alene i 30 min uten lyd:) Gikk nettopp ut med søpla og det var full lyd

Skrevet

Har samme problem! Min hund kan kun være litt alene hjemme når den er helt uthvilt, ellers er det full sving med bjeffing og uling:(

Føler at det er litt flaks når han er rolig eller ikke:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...