AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #1 Skrevet 30. august 2020 Jeg har nettopp fått satt inn hormonspiral. Før det hadde jeg kobberspiral, men ville prøve hormonspiral for å kanskje få litt mindre blødninger under menstruasjon. Vet at det er vanlig med bivirkninger etter prevensjon som inneholder hormoner og står at det kan vare opp til tre måneder. Selv om det er midlertidig så er det nesten så jeg angrer meg. Har følt meg ganske forferdelig de siste dagene. Jeg har vondt i hodet, er kvalm, føler meg utslitt, svetter mye og har vondt i ryggen. Vet ikke om alt har med spiralen å gjøre, men mye av det tror jeg skyldes den. Synes det er litt rart og kan ikke huske at jeg følte meg så forferdelig da jeg gikk på p-piller og hormonspiral skal jo gi en mindre dose hormoner. Er det vanlig? Jeg vil prøve og ha den en stund til, men om jeg skal ha det slik i opp til 3 måneder så vet jeg ikke om det er verdt det. Anonymkode: 066ac...eb1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #2 Skrevet 30. august 2020 Jeg fikk satt opp mirena hormonspiral for åtte år siden og hadde det helt jævlig de første tre ukene. Følte meg tappet for energi, vondt i rygg og mage og var så kvalm at jeg ikke fungerte, hadde brystspreng, smerte og ilinger i leggene og tungt for å puste. Etter to-tre uker gikk jeg til lege og tryglet han om å ta ut spiralen. Han ville ikke og sa at jeg skulle ha den en stund til, for å se om alt ubehaget ga seg. Etter 3-4 uker ble symptomene gradvis mindre og jeg hadde faktisk spiralen i 4 år før jeg tok den ut. I perioder hadde jeg mye brystspreng og ble et pms monster fra helvete. Kunne klikke i raserianfall på kjæresten min i løpet av et sekund, og skjønte ikke hva som skjedde med meg. I tillegg til alt dette blødde/spottet jeg daglig i 6-8 uker tror jeg, men det er ganske vanlig. Forrige uke fikk jeg satt opp en annen hormonspiral som heter Kyleena. Den har under halvparten så mye hormoner som Mirena, og jeg har ikke fått andre bivirkninger enn litt smerter i leggene/ilinger som jeg regner med går bort i løpet av de første tre månedene. Jeg har heller ikke begynt å blø eller spotte, så denne spiralen tåler kroppen min bedre. Måtte ha hormonspiral pga mye blødningsrot / hormonforstyrrelse. Anonymkode: 0eada...231
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #3 Skrevet 30. august 2020 Man kan få infeksjon av å sette inn spiral. Det gjelder både hormonspiral og kobberspiral. Altså er det absolutt ikke sikkert at dine symptomer skyldes en bivirkning, men de kan skyldes en infeksjon. Anonymkode: a98b5...fcc 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #4 Skrevet 30. august 2020 Ts her. Har Kyleena selv. Jeg får se hvordan det går. I dag har jeg hatt mye smerter nederst i magen og følt meg kvalm og har hodepine. Synes dette er litt ekstremt jeg, men skal se det an litt til. Jeg har tenkt på om det kan være infeksjon, men er usikker på om det er det. Jeg angrer litt på at jeg ikke fikk satt kobberspiral istedet, men hvis dette ikke blir bedre så skal jeg ikke ha hormonprevensjon igjen. Med p-piller ble jeg et monster, men tenkte jeg skulle prøve hormonspiral siden den har mindre hormoner. Anonymkode: 066ac...eb1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Har Kyleena selv. Jeg får se hvordan det går. I dag har jeg hatt mye smerter nederst i magen og følt meg kvalm og har hodepine. Synes dette er litt ekstremt jeg, men skal se det an litt til. Jeg har tenkt på om det kan være infeksjon, men er usikker på om det er det. Jeg angrer litt på at jeg ikke fikk satt kobberspiral istedet, men hvis dette ikke blir bedre så skal jeg ikke ha hormonprevensjon igjen. Med p-piller ble jeg et monster, men tenkte jeg skulle prøve hormonspiral siden den har mindre hormoner. Anonymkode: 066ac...eb1 Hei Ts. Jeg skrev innlegget om mindre bivirkninger med Kyleena. Glemte å ta med at jeg har smerter på hver side av livmoren, men det er mer murring/menssmerter. Man skal jo vente ca 7 dager med sex, mens vi hadde sex 4 dager etterpå. Hadde ganske vondt dagen etterpå og tenkte at nå har jeg fått bekken infeksjon, men da hadde jeg nok fått feber og stygg utflod. Hvis du googler pakningsvedlegget, så står det at en av de vanligste bivirkningene er hodepine, ryggsmerter og muligens kvalme, men at det vil gå over i løpet av de første par månedene. Hvis du er redd du kan ha fått infeksjon, må du ta deg en tur til legen. Anonymkode: 0eada...231
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå