AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Spørsmål til dere som har hatt kattunge; Når sluttet dere å slippe inn kattungen på soverommet? Sånn som det er nå så sover jeg med døra på gløtt sånn at hun kan komme og gå som hun selv vil. I tillegg spiser hun, eller prøver å spise alt fra sengetøy, klærne/håret mitt til mobilladeren, veldig ivrig på å smake på mye som mulig.. Er det normalt for en kattunge? Anonymkode: efd69...94f
Matas Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 (endret) Kattungen har aldri hatt fri tilgang på soverommet. Hun sov i stua fra første natta, men jeg sov i stua sammen med henne den natta. Ja, kattunger er som valper, de klør i tenna. Finn et "fy-ord" du kan bruke, jeg bruker "nei" og knipsing for å lage lyd i tillegg når kattungen spiser på noe den ikke skal og fjerner den fra situasjonen. Dette er lang innlæring og krever mye tålmodighet. Her er det viktig at katten har egne ting den har lov til å tygge på og leke med. Også er det veldig lurt å legge bort mobilladeren når man ikke bruker den🙈😅 Endret 29. august 2020 av Matas 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Sov med kattungen første natt. Etter det sov han for seg selv uten å mase. Anonymkode: 2fd95...e7e 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Hadde en katt fra før så første uken var kattungen på soverommet med meg om natten (sov ikke så godt da den var jo helt hyper). Andre uken var døren åpen så den kunne gå ut og inn. Etter det er den i resten av huset med den andre katten mens soverommet er stengt. Ville kanskje lukket soveromsdøren tidligere hvis det bare var 1 men ville være sikker på at de gikk godt overens før jeg lot dem være alene sammen uten at jeg hadde døren oppe for å høre og våkne om noe skjedde. Min ene katt er også helt vill på å spise på ledninger, plast, papir osv, har prøvd alt mulig av sånn bite-off-spray uten hell, må bare gjemme alle ladeledninger for den. Den andre er mest opptatt av å spise på hårstrikker men ikke alt annet heldigvis. Anonymkode: d42b9...cbd
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #5 Skrevet 30. august 2020 Her er døren alltid åpen, hvis ikke er det noen katter som våkner meg🙈😂 Anonymkode: fc58e...fd9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #6 Skrevet 30. august 2020 Katten min går fritt rundt i hele huset, han får sove i sengen min hvis han vil også 😊 Anonymkode: 4df45...81a 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Kattene mine er voksne og har fremdeles tilgang på soverommet 😅 Koselig å våkne til en pus ved siden av Anonymkode: 810f6...63e 5
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #8 Skrevet 30. august 2020 Her er kattene fremdeles i sengen med oss. Spesielt han ene er en skikkelig mammadalt og skal alltid være der jeg er. Anonymkode: 18a9e...848 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #9 Skrevet 30. august 2020 Har hatt mange kattunger opp igjennom men kan ikke huske at biting på alt mulig har vært et problem. Anonymkode: 732ed...043
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #10 Skrevet 30. august 2020 Her har katten gått fritt i huset (også inn på soverom) hele livet. Det er så kos med en pus som kommer å legger seg ved deg om natta ❤️ Anonymkode: 06820...6ae 1
Kenelz Skrevet 30. august 2020 #11 Skrevet 30. august 2020 5 voksne katter her og går helt fritt! Liker å sove i senga. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #12 Skrevet 30. august 2020 Mine er snart to år og sover i sengen med meg. De har egen pute de ligger på, men han ene vil gjerne under dynen i løpet av natten. I går la de seg på dynen min istedet. Ofte løper de inn og legger seg på kvelden og synes nok at nå er det natta. De ligger der når jeg er på jobb også. Anonymkode: e77a8...2c9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 Min er 10 år, og har alltid fått gå fritt inn og ut av soverommet. Hun sover nesten aldri her inne, men hun har alltid vært nervøs, og fått muligheten til å sjekke at alt er "ok" i alle rom. Men i det siste har hun begynt å bruke mat som trøst, da hun er mer engstelig enn før. Dette fører til at hun kan komme inn på rommet og hoppe på blæra mi og dytte labben inn i munnen min midt på natta for å få mat. I tillegg tar hun med seg myk plastikk, setter seg ved hodet mitt og tygger på det, for da vet hun at jeg reagerer. Det går jo ikke. Så imens vi trener på å gjøre skumle situasjoner til positive situasjoner, så må jeg ha igjen døra. Hvis kattungen min spiste på ting ville jeg, etter å ha ryddet vekk det jeg kunne, hatt døra åpen for å kunne følge bedre med. Bedre at hun tygger på ting i din nærhet, enn å gjøre det alene på stua og skade seg uten at du hører det Anonymkode: 02cb8...4ed
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #14 Skrevet 30. august 2020 Frøkna har fri tilgang på hele huset og vil alltid ha det 😻 Anonymkode: ae93c...f5a
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #15 Skrevet 30. august 2020 Kattene har aldri hatt tilgang til soverommet. Orker ikke kattehår overalt, eller forstyrrelser gjennom natta. Har derfor vært opptatt av å ikke gi dem den vanen fra dag en. De første dagene stod jeg og mannen opp på skift annenhver time og sjekket at pus hadde det fint (har hatt tre kattunger på 15 år). Nummer to og tre ble raskt bestevenn med "storebror", og hadde da selskap der. Anonymkode: 4901c...dff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå