AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #61 Skrevet 30. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lenger like vanlig med pensumliste. Læringsmål har tatt over. En liste med hva du skal kunne, og så « bruk de kildene du trenger for å lære deg dette» Anonymkode: fe504...274 Det har jeg aldri vært borte i. Var ferdig med bachelor i 2019 og da var det alltid pensumlister. Jeg studerer master nå og der er det fortsatt pensumlister. Lærinngsmål har de aldri fokusert på selv om de står i emneplanen. Så det varierer sikkert fra studie til studie. Anonymkode: 4203b...df2 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #62 Skrevet 30. august 2020 Jeg setter fleksibilitet høyt, og kunne tenke meg en ordning med noe tid på kontoret og noe hjemme, som jeg kunne styrt litt selv etter hva dagens oppgaver og møter var. En del av det jeg gjør er konsentrasjonsarbeid som gjøres best på hjemmekontoret, og noe av det er avhengig av samarbeid som gjøres best face to face. I tillegg er det noe med det sosiale for meg, og det har vært litt vanskeligere å motivere seg hjemme, iallfall i overgangen fra sommerferie. Til det du sier TS om de ekstroverte som savnet kontoret for så å ikke dukke opp når de først får sjansen, så kan det også ha noe med at det ikke er det samme på kontoret nå. Jeg har fått en dag i uka og liker å komme og snakke med de får som er der, men det er jo ganske tomt og litt trist og ikke den samme pulsen eller stemningen. Anonymkode: 9ecf3...3a4 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #63 Skrevet 30. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Til det du sier TS om de ekstroverte som savnet kontoret for så å ikke dukke opp når de først får sjansen, så kan det også ha noe med at det ikke er det samme på kontoret nå. Jeg har fått en dag i uka og liker å komme og snakke med de får som er der, men det er jo ganske tomt og litt trist og ikke den samme pulsen eller stemningen. Anonymkode: 9ecf3...3a4 Der har du et godt poeng. I begynnelsen der det åpnet opp var vi få inne. Det var ikke det samme. Jeg spiste lunsj med folk jeg hadde mindre til felles med, det var mange dager det ikke var noen inne som det var naturlig å ta en kaffekopp med. Og det var ikke den samme humoren i landskapet. Nå høres det ut som at vi er en skravle-kaffe arbeidsplass, det stemmer absolutt ikke, hos oss er det høyt press og behov for gode prestasjoner. Men 2-3 humoristiske samtaler, og en kaffekopp, gjennom dagen, det gir veldig mye. Anonymkode: fd53b...6ba 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #64 Skrevet 30. august 2020 11 timer siden, Example skrev: Samtidig tror jeg ikke man skal legge skjul på at en del føler at de har en friere hverdag, og gjerne gjør litt mindre arbeid Jobben min er veldig opp og ned. Selv når jeg var på kontoret hendte det rett som det var at jeg hadde en time uten noe å gjøre. Når slik dødtid oppstår nå så vasker jeg badet eller noe. Det er ganske ålreit å slippe det på kvelden. Selvfølgelig, hvis noen ringer så går jeg tilbake til jobben og lar kluten ligge.. Anonymkode: 04a10...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #65 Skrevet 30. august 2020 Jeg misliker å sitte på hjemmekontoret, men tørr ikke klage midt i en pandemi. Vi har en liten leilighet, så jeg har ikke mulighet til å reservere et rom til kontor. I tillegg har jeg en mann som jobber skift, og det er vanskelig å ha to stk på samme rom hvor en skal jobbe og en skal ha fridag for å lade opp. Pluss på dårlig internett, her har vi ikke fått fiber. Til tider må jeg håndtere sensitive opplysninger på telefonen, og da har jeg ikke et sted å gjøre av meg dersom mannen har fridag. Det er også vanskelig å jobbe med kreativitet og utvikling hjemmefra. Og timeslange møter på Teams når man bruker laptop er drepen. Ringer man en kollega nå tar samtalen en time, kontra fem minutter på gangen da vi var fysisk til stede på jobb. Anonymkode: dcb47...e92 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #66 Skrevet 30. august 2020 Synes en blanding av hjemmekontor og fysisk oppmøte på jobb er best. Da får man fordelene begge steder. Godt å slippe reisevei noen dager, men fint å ha noe kontakt med kolleger og. Anonymkode: 6694c...6a3 2
Fremhevede innlegg