Gå til innhold

Spiste mye! Akutt bedre

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på medisiner mot adhd, og har depresjon. Har hatt dårlig matlyst før medisin også men jeg sliter virkelig om dagene å spise. Lager maten før jeg tar pilla. Før hadde jeg ikke problem å få i meg 2’brødskiver med stekt egg men når jeg har spist ene så sliter jeg med nr 2. Det kjennes som magen er stappa og munnen er tørr. Jeg hiver bare i meg energimusli med melk når jeg kjenner magen trenger mat på dagtid. Eller lager noen næringshakes. 
Jeg opplever ofte at jeg er sur og har angst. Jeg er overbevist om at jeg er uverdig. Jeg kommer aldri til å klare noe. Jeg trener også. 

Kostholdet mitt ser slik ut

frokost: 2 brødskiver speilegg med masse smør, evt pouch egg på tyrkisk yoghurt med brød.

Lunsj: energimusli

Så kan det gå mange timer imellom..jeg vil bare ikke ha mat

Så er siste måltid kanskje 2 knekkebrød med ost eller makrell i tomat. 

kan sinnet og depresjon komme av underernæring? 

Anonymkode: b554b...650

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke godt å si.

Muligens underernæring og mangel på vitaminer og mineraler (samt vitamin d3).

Jeg har nettopp begynt på adhd medisin (4uker). Har egentlig aldri slitt med depresjon. Men mer panikkangst og ekstremt tiltaksløs. Min hverdag er blitt bedre etter at jeg startet med medisin. Litt økt angst.

Men spiser like mye som før, men mindre junkfood osv. Har mer lyst på sunn mat og har mer lyst å trene. 

Jeg får ellers i meg tran, vitamin d3, b-vitaminer osv. 

Anonymkode: a4fb1...ceb

Skrevet

Det er jo ikke rart du føler deg dårlig når du spiser så lite som du beskriver her. Det er jo langt fra nok. Får ikke mye energi og overskudd av et slikt kosthold, verken fysisk eller psykisk. Du bør ta grep om kostholdet ditt og sørge for å få i deg nok kalorier og nok vitaminer og mineraler generelt. Du kan også ta en blodprøve for å se om du har mangel på noe, hvis du har spist så lite over tid så har du nok garantert mangler.

Anonymkode: 46246...a96

• Liker 5
Skrevet

Spist mye- akutt bedre?? 

Anonymkode: 04b6a...e92

Skrevet

Jeg vet at adhd medisiner kan senke matlysten. Men mat har mye å si på hvordan du føler deg. Hva du spiser kan gjøre en forskjell. Sukker og meieriprodukter er ikke så veldig gunstig når man har adhd, men fet mat kan være positivt for hjernen. Og å spise regelmessig er mye bedre også :) 

Anonymkode: 817d0...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...