Gjest theTitanic Skrevet 29. august 2020 #21 Skrevet 29. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man skal pusse hver dag enten ungen vil eller ikke. Noen ganger kan det være at ungen nekter men da holder man bare ungen fast og får gjennom tannpussingen. Trassen forsvinner etter en stund. Anonymkode: 9f576...245 Enig. Tannpuss er ikke valgfritt. Det skal gjennomføres uansett om barnet vil eller ikke. Alt kan ikke være valgfritt bestandig. Du gjør ikke jobben din som forelder om du dropper tannpuss. Da får barnet hull i tennene sine. Det er mye mer bekymringsverdig enn at du krever tannpuss. Få barn VIL pusse tennene fordi det er kjedelig. Du må lære dem at de MÅ gjøre kjedelige ting også. En dag må barnet ha nødvendig legehjelp eller medisiner. Det er kjipt, og heller ikke valgfritt.
Skalperud Skrevet 29. august 2020 #22 Skrevet 29. august 2020 Snart to år, må som oftest holde fast... lite hyggelig, men må til 😅 1
Hanneli Skrevet 29. august 2020 #23 Skrevet 29. august 2020 Har utført tannpuss på mange ulike måter. Har stort sett tenkt at så lenge jeg får pusset tennene hennes + at vi har det hyggelig når vi pusser viktigst. Mest effektivt: - høre på fantorangens pussesang - pusse tenner når hun tok kveldsbadet - latt kosebamsene holde tannbørsten og pusse tennene hennes. - nøye på å forberede henne i forkant av, feks si "når vi skal på badet skal vi først gå på do, ta på klær og pusse tenner". - ble det sent på kvelden og hun var sutrete/trøtt så har vi bare tatt tannpuss på sengekanten. Datteren min spyttet aldri ut tannkremen da hun var liten, så det gjorde ingenting
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #24 Skrevet 29. august 2020 TS her. Takk for tilbakemelding, det var svært behjelpelig. Fint å høre andre fortelle om sine erfaringer. Man føler seg jo virkelig ikke bra når man må tvinge tannbørsten inn, men høres ut som dette er allment greit å gjøre i blant, og heller ikke en så uvanlig fremgangsmåte. Så lenge man har prøvd alt annet først, tenker jeg. Hun har vært usedvanlig treig med tennerne, bare hatt 2 små tenner foran inntil helt nylig, og nå har hun plutselig fått hele munnen full av tenner.. Så det er jo en omstilling for store og små. Anonymkode: 93ee0...dc2
Mango Skrevet 29. august 2020 #25 Skrevet 29. august 2020 Vi er så nøye som vi klarer, noen dager er bedre enn andre. Han hater tannpuss, men går mye lettere om vi gjør det sammen. Jeg pusser og samboer er klovn.. blir tannpussen gjort uten hjelp av hverandre blir det tvangspuss. Vanskelig å vite hvor bra den blir da ungen blir helt febrilsk- skriker, vrir seg bort, kniper igjen munn eller biter fast børsten..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå