AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Hei! Håper noen vil dele sine erfaringer. Jeg har i flere måneder nå reagert veldig på pasta/spaggethi/makaroni osv.. har vært hos lege å tatt masse prøver, men det er ingenting som er forklarende på smertene. Får utrolig vondt i magen et par timer etter at jeg har spist et pasta måltid. Det kan være etter pasta bolognese, pasta carbonara eller spaggethi, det er riktig nok med forskjellige sauser og tilbehør, men fellesnevneren er at jeg reagerer på pasta. Ingen andre måltider. Reagerer ikke på andre produkter med mel eller egg, så det kan ikke være cøliaki. Noen som har opplevd lignende? Anonymkode: 2aeeb...07e
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 Allergi mot durumhvete? Aldri hørt om, men noen må vel ha det også. Anonymkode: b41a5...776
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 Jeg kan også få vondt i magen, luft og avføringstrang av pasta. Det er mengden fiber og raske karbohydrater som gir plagene hos meg. Det har ingenting med en allergi å gjøre. Anonymkode: 3c397...ac8 2
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 Jeg reagerer også på pasta, få skikkelig vondt i magen av det. Har ingen allergier som jeg vet om. Prøvde glutenfri pasta bare for å sjekke, men det ble ikke bedre av det. Skal jeg spise pasta lager jeg selv med hvetemel, da går det greit. Anonymkode: a9289...800
Minya Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 Det er mange som blir både oppblåst og får dårlig mage så snart de har spist pasta. Det har nok mer med at det er relativt "tomme" kalorier enn at det er cøliaki. 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Jeg tåler også pasta dårlig. Jeg tror det er konsistensen. Det blir som en stor klump i magen. Anonymkode: e4020...d47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå