AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #1 Skrevet 29. august 2020 Jobber deltid i matbutikk og for å få ub tillegg må vi jobbe over 12 timer i uka eller 52 timer i mnden. Jeg har sjeldent 52 timer, men den siste tiden har jeg hatt over 12 timer i uka. Til tross for dette fikk jeg ikke ub tillegg på lønna og tok dette opp med sjefen. Sjefen påstår at dette med 12 timer i uka kun gjelder ekstravakter, og at jeg som deltidsansatt må ha 52 timer. Kan dette stemme? Butikken har ikke tariff avtale, men jeg er organisert. Ønsker å finne ut om dette stemmer før jeg eventuelt innkaller fagorganisasjon. Anonymkode: 5d8b8...ab0
spinnwild Skrevet 29. august 2020 #2 Skrevet 29. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber deltid i matbutikk og for å få ub tillegg må vi jobbe over 12 timer i uka eller 52 timer i mnden. Jeg har sjeldent 52 timer, men den siste tiden har jeg hatt over 12 timer i uka. Til tross for dette fikk jeg ikke ub tillegg på lønna og tok dette opp med sjefen. Sjefen påstår at dette med 12 timer i uka kun gjelder ekstravakter, og at jeg som deltidsansatt må ha 52 timer. Kan dette stemme? Butikken har ikke tariff avtale, men jeg er organisert. Ønsker å finne ut om dette stemmer før jeg eventuelt innkaller fagorganisasjon. Anonymkode: 5d8b8...ab0 Det må stå i kontrakten din.
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #3 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, spinnwild skrev: Det må stå i kontrakten din. Sto ingenting om ub tillegg i kontrakta, så ville tro at det skulle stå i en håndbok men kunne ikke finne noe håndbok på arbeidsplassen heller. Anonymkode: 5d8b8...ab0
spinnwild Skrevet 29. august 2020 #4 Skrevet 29. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sto ingenting om ub tillegg i kontrakta, så ville tro at det skulle stå i en håndbok men kunne ikke finne noe håndbok på arbeidsplassen heller. Anonymkode: 5d8b8...ab0 Da er det nok et bonusgode som sjefen din har full kontroll på, dessverre. Har du hørt med kollegaene dine?
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #5 Skrevet 29. august 2020 19 minutter siden, spinnwild skrev: Da er det nok et bonusgode som sjefen din har full kontroll på, dessverre. Har du hørt med kollegaene dine? Det kan nok hende da ja. Har forsøkt å forhøre meg men er desverre ingen andre i samme situasjon. Alle andre jobber over 52 timer eller har ekstravakt kontrakt og da har de merkelig nok krav på tillegg ved 12 timer i uka. Synes det høres veldig rart ut Anonymkode: 5d8b8...ab0
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 UB-tillegg regnes vanligvis i snitt pr.14 ende dag. Så hvis du har f.eks. 20 timer den ene uka, men bare 3 den neste før du ikke UB tilegg fir noen av de. Har du derimot 20 den ene og 4 den neste får du for begge. Anonymkode: ee636...096
Buldre Skrevet 30. august 2020 #7 Skrevet 30. august 2020 Om dere ikke har tariffavtale så er det ingen regler for dette.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå