Gå til innhold

Deltidsansatt og ub tillegg

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber deltid i matbutikk og for å få ub tillegg må vi jobbe over 12 timer i uka eller 52 timer i mnden. Jeg har sjeldent 52 timer, men den siste tiden har jeg hatt over 12 timer i uka. 

Til tross for dette fikk jeg ikke ub tillegg på lønna og tok dette opp med sjefen. Sjefen påstår at dette med 12 timer i uka kun gjelder ekstravakter, og at jeg som deltidsansatt må ha 52 timer. Kan dette stemme? Butikken har ikke tariff avtale, men jeg er organisert. Ønsker å finne ut om dette stemmer før jeg eventuelt innkaller fagorganisasjon. 

Anonymkode: 5d8b8...ab0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber deltid i matbutikk og for å få ub tillegg må vi jobbe over 12 timer i uka eller 52 timer i mnden. Jeg har sjeldent 52 timer, men den siste tiden har jeg hatt over 12 timer i uka. 

Til tross for dette fikk jeg ikke ub tillegg på lønna og tok dette opp med sjefen. Sjefen påstår at dette med 12 timer i uka kun gjelder ekstravakter, og at jeg som deltidsansatt må ha 52 timer. Kan dette stemme? Butikken har ikke tariff avtale, men jeg er organisert. Ønsker å finne ut om dette stemmer før jeg eventuelt innkaller fagorganisasjon. 

Det må stå i kontrakten din. 

Skrevet
2 minutter siden, spinnwild skrev:

Det må stå i kontrakten din. 

Sto ingenting om ub tillegg i kontrakta, så ville tro at det skulle stå i en håndbok men kunne ikke finne noe håndbok på arbeidsplassen heller. 

Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sto ingenting om ub tillegg i kontrakta, så ville tro at det skulle stå i en håndbok men kunne ikke finne noe håndbok på arbeidsplassen heller. 

Da er det nok et bonusgode som sjefen din har full kontroll på, dessverre. 

Har du hørt med kollegaene dine? 

Skrevet
19 minutter siden, spinnwild skrev:

Da er det nok et bonusgode som sjefen din har full kontroll på, dessverre. 

Har du hørt med kollegaene dine? 

Det kan nok hende da ja. Har forsøkt å forhøre meg men er desverre ingen andre i samme situasjon. Alle andre jobber over 52 timer eller har ekstravakt kontrakt og da har de merkelig nok krav på tillegg ved 12 timer i uka. Synes det høres veldig rart ut 

Skrevet

UB-tillegg regnes vanligvis i snitt pr.14 ende dag. Så hvis du har f.eks. 20 timer den ene uka, men bare 3 den neste før du ikke UB tilegg fir noen av de. Har du derimot 20 den ene og 4 den neste får du for begge.

Anonymkode: ee636...096

Skrevet

Om dere ikke har tariffavtale så er det ingen regler for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...