AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Datteren min på 3 år kom hjem fra barnehagen i dag, og har plutselig begynt å blunke og kremte. KONSTANT. Øynene stopper nesten ikke å blunke, og kremtingen skjer hele tiden, bare avbrutt av snakk og spising. De har vært på tur i skogen hele dagen, og jeg tenker det er allergi, med tørre øyne og kløe i halsen, er det sannsynlig? Har aldri hatt allergi selv, så aner ikke. Noen som har opplevd det samme? Hva finnes å være allergisk mot ute nå? Ser at pollensesongen er over for i år? Anonymkode: 84d62...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Det kan ticks. Anonymkode: 782e5...5a7
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan ticks. Anonymkode: 782e5...5a7 "være" Anonymkode: 782e5...5a7
Frøkensina Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Luftveisinfeksjon? Det er fortsatt litt burot av pollenplagene. 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan ticks. Anonymkode: 782e5...5a7 Men kommer det så plutselig? Hun har aldri gjort det før. Startet i dag. Anonymkode: 84d62...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Min sønn har også det. Jeg opplever det som tics. Men det kommer i allergi- sesongen. Dukker opp plutselig og forsvinner igjen. Anonymkode: ada0b...2a4
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva finnes å være allergisk mot ute nå? Burot Anonymkode: f53bd...b57
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, Frøkensina skrev: Luftveisinfeksjon? Det er fortsatt litt burot av pollenplagene. Har ingen andre tegn til luftveisinfeksjon foreløpig, men OK. Mulig burot da. Er det slik at man blir bedre med en gang man ikke utsettes for det? Altså at i morgen bør hun være fin om hun er inne hele dagen (eksempel)? Anonymkode: 84d62...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men kommer det så plutselig? Hun har aldri gjort det før. Startet i dag. Anonymkode: 84d62...d7b Ja, og det kan forsvinne plutselig også. Anonymkode: ada0b...2a4 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Min sønn har også det. Jeg opplever det som tics. Men det kommer i allergi- sesongen. Dukker opp plutselig og forsvinner igjen. Anonymkode: ada0b...2a4 Hørtes likt ut ja. Han er ikke utredet for allergi? Snakket med lege om det? Anonymkode: 84d62...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, og det kan forsvinne plutselig også. Anonymkode: ada0b...2a4 Hm OK, takk for svar. Anonymkode: 84d62...d7b
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 Jeg utviklet selv tidlig allergi, og vil ikke si blunk og kremt var de fremste symptomene på allergi. Kremt har aldri vært et symptom for meg (verken som barn eller voksen), og blunking er kun når jeg klør meg i øynene (klødde mye med knyttneve når jeg var luten)). Tvilsomt at datteren din har utviklet allergi over natten til en slik grad at hun nå plutselig blunker og kremter konstant. Og som su selv sier er jo egentlig allergisesongen over nå. Anonymkode: f832c...24f 1
Frøkensina Skrevet 29. august 2020 #13 Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingen andre tegn til luftveisinfeksjon foreløpig, men OK. Mulig burot da. Er det slik at man blir bedre med en gang man ikke utsettes for det? Altså at i morgen bør hun være fin om hun er inne hele dagen (eksempel)? Anonymkode: 84d62...d7b Men kremting er vel et symptom. Har ikke hørt om at så små barn utvikler pollenallergi og også for burot, men kanskje det er mulig. Hvis det regner hele dagen og symptomene blir borte kan det tyde på allergi. Det hjelper ikke nødvendigvis å være inne (av egen erfaring med kraftig pollenallergi).
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #14 Skrevet 29. august 2020 Sesongen er over, men senest i går var jeg lenge i nærheten av der de klippet gress. Merka det godt, heldigvis merka en av de jeg var sammen md også det (vedkommende er allergisk). Og da fikk jeg på ne måte bekrefta at det nok var allergi jeg kjente. har også merka atbjeg fortsatt har vært tett de dagene det har vært varmere. Så håper og tror det fortsatt er noe i lufta Anonymkode: 86363...baf
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #15 Skrevet 29. august 2020 Blunk og kremt er veldig vanlige tics. Tics oppstår plutselig, og kan forsvinne like plutselig, men kan også vedvare lenge. Oppsøk fastlege og bli henvist videre dersom det vedvarer. Tics kan være symptomer på tourettes, Men er ikke nødvendigvis det. Ganske vanlig at barn har forbigående tics. For noen blir de verre av stress eller fokus på ticsene. Anonymkode: 1bfc0...dbe 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå