Gå til innhold

Tips til ting å gjøre alene i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Skal reise til Oslo snart å lurer på om folk her har tips jeg kan gjøre? Både severdigheter, attraksjoner, restauranter og lignende. Har vært i Oslo tidligere, men har egentlig stort sett kun gått opp til slottet. Vil gjerne ha en litt mer spennende tur nå. Har sett litt på tripadvisor og gjort meg noen tanker og omtrentlige planer, men veldig fint med tips fra andre😊

Anonymkode: 170e1...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva liker du å gjøre? Oslo har alt. 

Sjekk visitoslo.com for noen tips? 

Anonymkode: 087e3...6e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Skal reise til Oslo snart å lurer på om folk her har tips jeg kan gjøre? Både severdigheter, attraksjoner, restauranter og lignende. Har vært i Oslo tidligere, men har egentlig stort sett kun gått opp til slottet. Vil gjerne ha en litt mer spennende tur nå. Har sett litt på tripadvisor og gjort meg noen tanker og omtrentlige planer, men veldig fint med tips fra andre😊

Anonymkode: 170e1...b4e

Kommer jo litt an på været, hva slags sted du er fra, og dine interesser, men aker brygge er et must som jeg antar du allerede har planer om, hvertfall hvis det er sol. Mye god (om enn kanskje litt overpriset) mat der i veldig hyggelige omgivelser. Også koselig å bare kjøpe noe mat fra bodene og traske rundt. Og så er det jo kort vei til festningen som også er fin, og koselig å tusle nedover karl johan før eller etter. Mange trivelige steder rundt omkring i byen, så utover det kommer det mest an på hva du ser etter.

Anonymkode: ab2c6...367

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå Storgata fra Oslo S til Grünerløkka i hvert fall. Eller, hvis du liker sånn post-apokalypse-følelse kanskje. 

Anonymkode: ca3f0...8eb

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du å gjøre? Det er jo museumer du kan se på, feks det på Tjuvholmen, eller de ute på Bygdøy. Teknisk museum kan være gøy. Mange fine steder å gå tur, feks holmenkollen eller grefsenkollen. Rusle rundt på grunerløkka. Gå tur langs Akerselva, se området rundt Blå. Gå i frognerparken og se på monolitten.

Anonymkode: e8adf...ba4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nye Deichman bibliotek, herlig å gå rundt der alene. Etterpå kan du spise i Østbanehallen:) Ellers liker jeg museum, Munch, naturhistorisk og botanisk hage feks. Hvis du liker å gå litt i skogen, er det flott utsikt fra Grefsenkollen. Også god mat der. Vettakollen er også en hyggelig tur med fin utsikt. Frognerparken er jo fin også. Da kan du gå bogstaveien etterpå for shopping. 

Anonymkode: 6dc53...3b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar!😊

Jeg liker egentlig ganske mye forskjellig. Jeg liker å se på museer, kjente bygninger, historiske steder, dra på gode restauranter, vil se en kjent park osv. På kveldene tør jeg nok ikke å gå alene så da blir det nok Netflix på hotellet med mat fra foodora eller noe.

Tenkte muligens å dra til Vigelandsparken, har aldri vært der. Pascal er obligatorisk for min del. Tenkte meg også en tur til Aker brygge, Akershus festning, operaen osv. Skal sjekke ut tipsene deres.

Noen som har erfaring med Engebret cafe og Brasserie France? Evt tips til andre spiseplass og evt kleskode om en burde gå litt penere kledd😊

Anonymkode: 170e1...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaring med Engebret cafe og Brasserie France? Evt tips til andre spiseplass og evt kleskode om en burde gå litt penere kledd😊

Jeg har spist på Brasserie France flere ganger. Kjempekoselig sted med proffe servitører og god mat. Dessertvogna er farlig😋 

 

Anonymkode: 892a9...8c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2020 den 18.45, AnonymBruker skrev:

Ikke gå Storgata fra Oslo S til Grünerløkka i hvert fall. Eller, hvis du liker sånn post-apokalypse-følelse kanskje. 

Anonymkode: ca3f0...8eb

🤣🤣🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/28/2020 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Takk for gode svar!😊

Jeg liker egentlig ganske mye forskjellig. Jeg liker å se på museer, kjente bygninger, historiske steder, dra på gode restauranter, vil se en kjent park osv. På kveldene tør jeg nok ikke å gå alene så da blir det nok Netflix på hotellet med mat fra foodora eller noe.

Tenkte muligens å dra til Vigelandsparken, har aldri vært der. Pascal er obligatorisk for min del. Tenkte meg også en tur til Aker brygge, Akershus festning, operaen osv. Skal sjekke ut tipsene deres.

Noen som har erfaring med Engebret cafe og Brasserie France? Evt tips til andre spiseplass og evt kleskode om en burde gå litt penere kledd😊

Anonymkode: 170e1...b4e

Ikke så mye kleskode i Oslo.

Liker du øl så anbefaler jeg Brygg i Storgata, Rør i Rozenkranzgate og Henry & Sally's i Bernt Ankers Gate.

Også må du ta en drink på Himkok - en av verdens beste cocktail barer https://www.worlds50bestbars.com/the-list/himkok.html

Anonymkode: e38a2...584

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå langs Akerselva, gå i Ekebergparken, gå i Vigelandsparken 

Anonymkode: 4c447...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grünerløkka. ☺️ Og videre oppover. ☺️ Gå på teater? Men de har kanskje ikke åpnet ennå. Jeg følger ikke helt med. 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i sentrum av Oslo og kan love deg at det ikke er farlig å gå alene om kvelden. Akkurat nå er Urtegata på Grønland den nye dopgata, men den klarer du nok ikke å forville deg inn i. 

Mine tips: Ta 60-bussen fra Jernbanetorget til Kampen. Her rusler du rundt og ser på koselige hus, og besøker Kampen park. Gå så ned til Munch-museet i Tøyenparken like nedenfor. Her er det også koselig kafé. Hvis du vil gå mer er Botanisk Hage like ved. Går du gjennom Botanisk Hage mot Lakkegata er du ca 10 min rolig gange unna Grünerløkka. Her er det mange koselig steder å spise lunsj, kan anbefale Godt Brød i Thorvald Meyers Gate for kafé, eller Villa Paradiso for fantastisk lunsj. Vil du gå enda litt til så går du ned mot Akerselva. Du kan stoppe for kaffe hos Tim Wendelboe, Norgemester i baristakunst. Gå Akerselva enten oppover til Sagene, eller ned til Vaterland. 

Da har du sett masse av Oslo-Oslo og ikke bare Aker Brygge.

Anonymkode: 6a5a2...6c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Ok være ville jeg gått langs brygga fra Sørenga til til Tjuvholmen, og gå innom det nye bilioteket og operaen på veien og avsluttet på Astrup Fernley museet. Kanskje vil du også ta et bad eller besøke en badstue? Hvis du vil ha et veldig avslappet spisested å spise alene er kanskje Mathallen i Torggata bad noe, der kan man spise mye forskjellig og setter seg bare ned ved et bord. Så lenge du ikke går i slippers og shorts trenger du ikke å være redd for å skille deg ut på noen restaurant. Vigelandsparken er også fin, og har du tid er en t-banetid til Holmenkollen eller Frognerseteren flott! Karl Johansgate er det ikke grunn til å bruke tid på. 

Anonymkode: 880b5...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det store, nye biblioteket i Bjørvika kan jeg også anbefale. Det er liksom mer enn et bibliotek.

Anonymkode: ee923...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Er sikker på at TS har vært i Oslo. så hva er poenget med å bumpe denne tråden?

Anonymkode: bb18e...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er sikker på at TS har vært i Oslo. så hva er poenget med å bumpe denne tråden?

Anonymkode: bb18e...8f1

Kan være flere som skal ta turen til Oslo, dermed er det nyttig med flere tips!

Anonymkode: ecb96...6de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...