Gå til innhold

Middag i firetiden? Hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har inntrykk av at "alle" spiser middag i firetiden. Hvorfor gjør en egentlig det? For noen år siden gikk vi over til å spise middag kl 19 heller. Ettermiddagene har blitt så mye mindre stress etter dette. Ungene kommer hjem fra skolen, ordner seg noe brødmat selv før de gjør lekser. Så kan de ut og treffe venner, fritidsaktiviteter ol. De må hjem til kl 19, da har vi voksne fått tid til handling og en liten hvil før vi begynner å lage mat. Ungene går på barneskolen. Er det noe viktig ved middag i firetiden som vi har gått glipp av? Jeg syntes det var veldig travelt å ordne middag rett etter jobb. Alle var sultne og slitne. 

Hva gjør dere andre? Er det flere som oss? 

Anonymkode: 3a9eb...653

• Liker 14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi jeg sulter halvt ihjel når jeg er ferdig på jobb. Helst skulle middagen stått klar på bordet i det jeg kommer inn døra, men den må dessverre lages først! Uten middag innabords så fort som mulig er jeg en tikkende bombe med lavt blodsukker😅 

Anonymkode: 8403d...f20

• Liker 27
Skrevet

Tja, med små barn som legger seg 18-1830 så føler vi det beste er å spise middag i fire tiden. Men vi har ikke noen ettermiddagsaktiviteter enda, mest meg og pappen som drar på litt forskjellig etter barnas leggetid. Mye mulig det blir senere middag senere, når ungene er større. Men syntes også det er litt deilig å «være ferdig» med middag og rydding tidlig. 

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg sulter halvt ihjel når jeg er ferdig på jobb. Helst skulle middagen stått klar på bordet i det jeg kommer inn døra, men den må dessverre lages først! Uten middag innabords så fort som mulig er jeg en tikkende bombe med lavt blodsukker😅 

Selvfølgelig er du sulten da. Men kan du ikke bare spise noe lett selv også? 

• Liker 9
Skrevet

Her spiser vi en brødskive etter jobb og nyter heller en middag vi kan bruke litt mer tid på kl. 19.

Anonymkode: ea047...c02

• Liker 9
Skrevet

Det kommer nok mye an på hvilke stillinger folk har, og om man eventuelt er arbeidsledig. Her har min bedre halvdel hjemmekontor, mens jeg er jobbsøker. Vi har gjerne middag alt fra kl 15.-17.00.

Anonymkode: fbbb6...47c

• Liker 3
Skrevet

Liker ikke å spise så tung mat så sent på kvelden. Vil helst ikke spise mer etter kl 17.

Anonymkode: 427d7...a5d

• Liker 12
Skrevet

Her spiser vi en brødskive etter jobb og nyter heller en middag vi kan bruke litt mer tid på kl. 19.

Anonymkode: ea047...c02

Nettopp! Synes det er så mye mer avslappende! 

• Liker 3
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😄 dessverre slutter jeg fire timer tidligere enn mannen min på jobb, har proppa i meg mye potegull før middag, for å si det sånn. Eller hva nå enn vi har i skapet. Vil jo helst spise middag sammen. Men det skjer ofte at jeg lager middag som kan holde seg fint noen timer, for så å spise enda en middag ;) 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har inntrykk av at "alle" spiser middag i firetiden. Hvorfor gjør en egentlig det? For noen år siden gikk vi over til å spise middag kl 19 heller. Ettermiddagene har blitt så mye mindre stress etter dette. Ungene kommer hjem fra skolen, ordner seg noe brødmat selv før de gjør lekser. Så kan de ut og treffe venner, fritidsaktiviteter ol. De må hjem til kl 19, da har vi voksne fått tid til handling og en liten hvil før vi begynner å lage mat. Ungene går på barneskolen. Er det noe viktig ved middag i firetiden som vi har gått glipp av? Jeg syntes det var veldig travelt å ordne middag rett etter jobb. Alle var sultne og slitne. 

Hva gjør dere andre? Er det flere som oss? 

Helt enig med deg. Middag skal nytes i ro og fred. Ikke kjekt med middag når det bare blir stressopplegg

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker ikke å spise så tung mat så sent på kvelden. Vil helst ikke spise mer etter kl 17.

Hva handler det om? 

• Liker 8
Skrevet

Selvfølgelig er du sulten da. Men kan du ikke bare spise noe lett selv også? 

Nei, da er det kun et skikkelig stort måltid som gjelder. Hvis ikke har jeg plyndret skap og kjøleskap for ALT jeg kan komme over innen middagstid. Spiser lunch kl 11, så det 5-6 timer siden jeg spiste når jeg kommer hjem fra jobb.

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo bytte om og spise brødskiver når du kommer fra jobb og middag som kveldsmat. 

• Liker 6
Skrevet

Hva handler det om? 

Hva mener du? Hvordan det føles vel. :) 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke lurt å legge seg på tom mage

• Liker 1
Skrevet

Spiser alltid middag mellom 16:00-16:30, mannen jobber 07:00-15:00 til vanlig og jeg er i permisjon med yngste. Vi er også vant til å spise middag fra oppveksten vår i den tiden. Ettermiddagene nytes med barna, aktiviteter og hva enn det måtte være. 

Anonymkode: faeed...07e

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor? Fordi min arbeidsdag er fra 7-15, da spises frokost gjerne 06.30, lunsj mellom 11 og 12, og middagen 16-17. Hvis jeg blir sulten utover kvelden lager jeg kveldsmat rundt kl. 20 og dette er ofte et lett måltid. 

Anonymkode: d6ed3...82c

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Ikke hvis man blir sulten om natten kanskje. Men det er ikke noe problem for meg. Liker ikke å legge meg på full mage. Sover dårlig da. 

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Er ikke lurt å spise ca 3 timer før man skal sove. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurte på om det handlet om slanking for eksempel. Føler du deg for mett hvis du spiser middag kl sju? Vondt i magen? Har ingen ubehag ved det selv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...