AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 De to siste gangene jeg har vært på tur i skogen, har jeg funnet flått i håret mitt etter hjemkomst. De har ikke bitt seg fast, jeg har merket dem fordi de beveger seg rundt. Nå har jeg fått så innmari angst for disse krypene at jeg ikke orker tanken på å dra ut i skogen mer, og det gjør meg innmari trist. Hvordan skal jeg komme over denne frykten? Det jeg er redd for, er ikke engang sykdom. Jeg bare vemmes så veldig av å ha insekter krypende på meg. Begge gangene oppdaget jeg dem dagen etter at jeg kom hjem, og jeg får frysninger bare av å tenke på det. Jeg er generelt litt redd for insekter, men ikke verre enn at jeg kan ta en edderkopp på hånden, for eksempel. Anonymkode: 44034...8d9
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Da er du heldig, for flått og edderkopper er ikke insekter! Anonymkode: cc286...e18 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er du heldig, for flått og edderkopper er ikke insekter! Anonymkode: cc286...e18 Touché. Anonymkode: 44034...8d9 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 23 minutter siden, Cata skrev: Kjøp en lue og spray på permetrin. Takk, det virket jo litt lovende faktisk. Anonymkode: 44034...8d9
Candiru Skrevet 29. august 2020 #6 Skrevet 29. august 2020 Vil du ha hjelp til å beskytte deg mot flått, eller vil du ha hjelp til å overkomme frykten og kose deg på skogstur? Jeg har alltid vært fri og glad ute i naturen, har ikke vært redd for noenting sånn sett. Men så fikk jeg meg hund, og leste flere skrekkhistorier om hunder som hadde blitt bitt av hoggorm og blitt veldig syke og til og med dødd. Så da ble jeg plutselig redd for hoggorm. Plutselig forsvant gleden med skogen i ormesesongen. Bare går og scanner området vi går i etter orm. Så jeg kjenner meg igjen i frykten din. Ikke noe godt råd fra meg altså
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #7 Skrevet 29. august 2020 1 time siden, Candiru skrev: Vil du ha hjelp til å beskytte deg mot flått, eller vil du ha hjelp til å overkomme frykten og kose deg på skogstur? Jeg har alltid vært fri og glad ute i naturen, har ikke vært redd for noenting sånn sett. Men så fikk jeg meg hund, og leste flere skrekkhistorier om hunder som hadde blitt bitt av hoggorm og blitt veldig syke og til og med dødd. Så da ble jeg plutselig redd for hoggorm. Plutselig forsvant gleden med skogen i ormesesongen. Bare går og scanner området vi går i etter orm. Så jeg kjenner meg igjen i frykten din. Ikke noe godt råd fra meg altså Jeg vil ha hjelp til å overkomme frykten, rett og slett. Det bare slo meg så helt voldsomt, det her, som en ny fobi. Plutselig føles det som om det er over med sopphobbyen min og turgåing og all kos i skogen. Jeg bare vemmes så helt voldsomt av de krekene, og det føles jo ærlig talt ganske patetisk. Orm er jeg ikke redd for selv, men jeg skjønner godt at det er noe annet når man har en hund å bekymre seg for. På den ene siden må man gjøre så godt man kan for å leve fritt og ikke tenke på alskens risiko, men når det samtidig føles som om man risikerer det kjæreste man har, er det ikke like greit. Anonymkode: 44034...8d9
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #8 Skrevet 29. august 2020 Om det er betryggende å høre, så har jeg vokst opp på et sted som har et av de høyeste bestandene av hjortedyr i Norge. Og deretter..... sikkert flåttbestand. Jeg har hatt x antall flått opp gjennom, og har ingen problemer med å la dem krype på meg - selv om det selvfølgelig ikke er ønskelig. Både mamma og pappa har hatt borreliose pga. flott, og selv om de begge ble veldig dårlige, har det gått bra. De er ikke farlige Anonymkode: b3862...779 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå