AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #1 Skrevet 28. august 2020 Gis smertestillende i veneflon? Vis ja gjør det vondt å sette veneflon? Skal på sykehuset i morgen og er livredd for stikk og smerte. Er nå helt kvalm og redd så jeg svetter, alt pga setting av smertestillende. Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #2 Skrevet 28. august 2020 Jeg fikk ikke smertestillende når jeg tok koloskopi. Det angret jeg bittert på, så ville aldri gjort det igjen uten. Veneflon går helt fint, de er så dreven på sykehuset med å sette de, så det er ingenting å grue seg for. Fort gjort er det og! Dette går helt fint skal du se! Masse lykke til ☺️ Anonymkode: 9d2b6...285 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke smertestillende når jeg tok koloskopi. Det angret jeg bittert på, så ville aldri gjort det igjen uten. Veneflon går helt fint, de er så dreven på sykehuset med å sette de, så det er ingenting å grue seg for. Fort gjort er det og! Dette går helt fint skal du se! Masse lykke til ☺️ Anonymkode: 9d2b6...285 Tusen takk 😊 Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Skrevet 28. august 2020 Det gjør ikke vondt å få satt veneflon, du kommer ikke til å merke det engang. Anonymkode: 1f322...859
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #5 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjør ikke vondt å få satt veneflon, du kommer ikke til å merke det engang. Anonymkode: 1f322...859 Leste at man kan få bedøvende krem? Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Skrevet 28. august 2020 Just now, AnonymBruker said: Leste at man kan få bedøvende krem? Anonymkode: c7052...ada Det får du hvis du spør om det, men det å få satt veneflon er ikke vondt. Anonymkode: 1f322...859
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det får du hvis du spør om det, men det å få satt veneflon er ikke vondt. Anonymkode: 1f322...859 Oki, ble litt lettet av alle dem positive svarene 😊 Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Skrevet 28. august 2020 Når man tar det middelet for å rense tarmen skal man vente litt før man drikker vann.? Eller skal man drikke vann med en gang? ts Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #9 Skrevet 28. august 2020 Koloskopi er ikke vondt Anonymkode: 03574...657 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Koloskopi er ikke vondt Anonymkode: 03574...657 Har tatt der flere ganger og det er vondt ts Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste at man kan få bedøvende krem? Anonymkode: c7052...ada Voksne som må ha emla er patetisk. Det er et lite stikk. Anonymkode: 4ce21...6df 1
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Skrevet 28. august 2020 Jeg kjøper emla bedøvelsesplaster før jeg får veneflon. Kjenner ikke stikket om de kan å sette veneflon. Kun en gang jeg kjente nålen boret seg inn i handa. Da med emla bedøvelsesplaster som hadde sittet på nesten 2 timer. Anestesi sykepleieren var hardhendt og klønete mot meg. Kjente stikk smerter et døgn etter veneflonen ble satt. Fikk litt skrekk etter der. Anonymkode: 9b963...fba
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Voksne som må ha emla er patetisk. Det er et lite stikk. Anonymkode: 4ce21...6df Ok Anonymkode: c7052...ada
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Voksne som må ha emla er patetisk. Det er et lite stikk. Anonymkode: 4ce21...6df Øh den var unødvendig 😳 har fått veneflon flere ganger, og det er jo ikke på meg ihvertfall kun som et lite stikk 😅 Det kommer helt ann på hvem som setter den. Noen er flinkere enn andre. Noen er hardhendt, noen bommer så de må gjøre det på nytt. Selvom din opplevelse kun var som et lite stikk, så er det ikke sånn for alle 🤷♀️ Anonymkode: de666...9bb
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #15 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øh den var unødvendig 😳 har fått veneflon flere ganger, og det er jo ikke på meg ihvertfall kun som et lite stikk 😅 Det kommer helt ann på hvem som setter den. Noen er flinkere enn andre. Noen er hardhendt, noen bommer så de må gjøre det på nytt. Selvom din opplevelse kun var som et lite stikk, så er det ikke sånn for alle 🤷♀️ Anonymkode: de666...9bb Såpass må man tåle som voksen. Livet innebærer en del ubehageligheter og utfordringer. Anonymkode: 4ce21...6df
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #16 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass må man tåle som voksen. Livet innebærer en del ubehageligheter og utfordringer. Anonymkode: 4ce21...6df Du mangler noe som heter empati. Anonymkode: 53755...2ff
Gjest EmKay Skrevet 28. august 2020 #17 Skrevet 28. august 2020 Jeg har ikke fått smertestillende, men beroligende. Tror ikke jeg ville gjort det uten. Husk at du ikke kan kjøre selv etter du har fått beroligende, så hvis du vil ha det må du ha med deg en sjåfør. Selve koloskopien er ikke veldig vond i seg selv, men når kamera skal gjennom "svingene" i tarmen, trekkes det i de punktene der tarmen er festet i buken, og det husker jeg at jeg syntes gjorde vondt. Men det er ikke så ille at du ikke vil fikse det. De små bitene de tar for biopsi stikker også litt, men er over på et blunk. Lykke til, dette går helt fint Å få satt veneflon svir litt. Jeg har sprøyteskrekk og kvier meg alltid veldig til å få satt veneflon. Men det er også over raskt, og er ikke så ille når det først er gjort.
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Skrevet 28. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Såpass må man tåle som voksen. Livet innebærer en del ubehageligheter og utfordringer. Anonymkode: 4ce21...6df Alle har forskjellig smerteterskel. Det bør du tenke litt på. Selvom man er voksen, betyr det ikke man ikke har lov å føle på noe andre ikke gjør. Alle er ikke som deg eller meg, og det må man respektere 😊 Jeg har både tatt celleprøve som var så vond at jeg skrek ut i rommet, da jeg gikk gravid med minste. Jeg har også tatt rektoskopi man ikke får bedøvelse på, hvor de satte på strikk på 2 innvendige hemoroider, hvor jeg skrek i stolen av smerter. Og jeg har akkurat blitt 29 år 😅 Poenget er at smerteterskel er så forskjellig, og dømming av andre er ikke greit Anonymkode: de666...9bb 2
keops Skrevet 28. august 2020 #19 Skrevet 28. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Koloskopi er ikke vondt Anonymkode: 03574...657 Koloskopi oppleves veldig ulikt fra individ til individ, alt avhengig av hva slags lidelser man har og smerteterskel. Noen må ha narkose for å gjennomføre denne undersøkelsen. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #20 Skrevet 28. august 2020 1 minutt siden, keops skrev: Koloskopi oppleves veldig ulikt fra individ til individ, alt avhengig av hva slags lidelser man har og smerteterskel. Noen må ha narkose for å gjennomføre denne undersøkelsen. Ja de som f.eks har chrons, kan få det smertefullt fordi de har en kronisk betennelse i tarmen. Jeg skal selv til koloskopi etterhvert, og aner ikke h ordan min kropp vil reagere. Har slitt kraftig med magen og smerter fra jeg var født 🙈 vil nok trenge all bedøvelsen jeg kan få, bare for å vite at jeg hvertfall får fullført hele 😅 Anonymkode: de666...9bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå