Gå til innhold

Sopp av p-piller?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Andre som får det? Jeg har vært svært hyppig plaget av sopp i årevis. Så ble jeg gravid, og hadde ikke en eneste infeksjon hele svangerskapet. Heller ikke etterpå, og babyen er nå 10 mnd. Jeg som vanligvis bare bruker bomullsboksere pga sopp, kunne plutselig bruke string igjen, stramme bukser osv. HURRA tenkte jeg. Nå begynte jeg på ppiller igjen, og det gikk ikke en uke en gang før jeg fikk første soppinfeksjon. Aldri har jeg tenkt - og aldri har noen lege/gyn nevnt - at ppillene kan være problemet? Jeg skjønner virkelig ikke hva annet det kan være, men er det virkelig pillene som er roten til årevis med smerter og ubehag? I så fall skal jeg slutte i dag og aldri mer. Erfaringer?

Anonymkode: fb7cb...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken prevensjon har du brukt isteden, når du ikke har brukt p-piller?

Anonymkode: 48707...48b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting, har som sagt vært gravid og brukt kondom etter fødsel og til nå.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Før svangerskapet hadde jeg ikke vært hormonfri siden jeg var 14😅

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting, har som sagt vært gravid og brukt kondom etter fødsel og til nå.

Kan det være mannen din som er smittekilde? Tar han behandling samtidig med deg?

• Liker 1
Skrevet

fikk sopp av loette. fikk sopp da jeg sluttet på mercilon..

Anonymkode: 36c6b...49f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være mannen din som er smittekilde? Tar han behandling samtidig med deg?

Jepp det har han, og jeg har vært mye plaget med sopp i årevis uavhengig av kondom/sølibat/sex generelt. Var singel en periode på 9 mnd for noen år siden, og hadde ikke sex, men var like hyppig plaget av sopp da også..

Skrevet

Jeg var plaget av sopp da jeg var i et forhold, men har ikke hatt det siden det ble slutt

Anonymkode: 41baa...f44

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var plaget av sopp da jeg var i et forhold, men har ikke hatt det siden det ble slutt

Anonymkode: 41baa...f44

Jeg har som sagt vært plaget i 10 år uavhengig av forhold/singel/sex/kondom/ikke kondom. Det har ikke spilt noen rolle.

Skrevet

Jeg fikk oftere sopp på p-piller. Får det innimellom fortsatt, men betydelig sjeldnere nå som jeg har hormonspiral. 

Anonymkode: b1d6b...8f2

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jepp det har han, og jeg har vært mye plaget med sopp i årevis uavhengig av kondom/sølibat/sex generelt. Var singel en periode på 9 mnd for noen år siden, og hadde ikke sex, men var like hyppig plaget av sopp da også..

Da lurer jeg på om det kan være at p-pillene gir deg tørre slimhinner og at du dermed blir mottakelig for sopp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...