Gjest Fallabella Skrevet 28. august 2020 #1 Del Skrevet 28. august 2020 Rynker, pigmentflekker, saggete hud osv trenger sikkelig god pleie. Har sett på noen hudpleieserien men steiler av prisen? 600kr for en rens feks.. Jeg vil bruke et salongmerke. Finnes det et som er bra og normal i pris? Jeg må ha solfaktor hele året og sterke virkestoffer som retinol og syrer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 28. august 2020 #2 Del Skrevet 28. august 2020 Har du testet ut The Ordinary? De er veldig rimelige, mest fordi de ikke bruker en krone på markedsføring. Produktene har navn etter virkestoffene, og de får jevnt over svært gode skussmål. Ettersom det er så rimelig, så ville jeg i hvert fall gjort et forsøk, for du går ikke mange kronene i minus om det ikke fungerer for deg, sammenlignet med hva andre merker koster. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #3 Del Skrevet 28. august 2020 Sjekk ut koreansk hudpleie, der får du utrolig mye for pengene. Hvis du finner de merkene som virkelig er bra, syntes jeg de er laaangt bedre enn de dyre salongmerkene. Brukte masse på LaMer etc tidligere, men ble introdusert for k-beauty fra niesen min, og bruker kun det nå. Sparer masse penger og ser faktisk bedre resultater, huden har strammet seg litt opp, jeg gløder mer og har mindre linjer under øynene. Produktene jeg anbefaler deg å teste ut er Black Tea True Active Essence fra ATrue (inneholder store mengder fermentert svart-te med masse antioksidanter, jeg bruker denne for fuktighet morgen og kveld), og Nature's Friend eye & nourishing cream (øye-og fuktighetskrem som jeg bruker under øynene samt andre tørre områder på huden som rundt nesa før jeg legger meg) 😄 Anonymkode: bb7c9...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #4 Del Skrevet 28. august 2020 Du trenger jo ikke kjøpe alle produktene fra dyre merker. Rens f.eks. skyller du jo av, så å betale i dyre dommer for en rens med mange aktive virkestoffer er jo som å skylle penger i do. Jeg kombinerer produkter fra apotek og Paula's choice med stort hell. Kjøper rens og dagkrem med spf fra CeraVe. I tillegg bruker jeg toner og nattkrem (egentlig fuktmaske) fra Paula's choice. Helten i min hudpleie er weekly resurfacing treatment fra PC, bruker den annenhver dag. Når det gjelder retinol ville jeg bestilt time hos hudlege og forhørt meg om muligheten til å få resept på f.eks. aberela el differin. Kan være spesielt aktuelt hvis du har mye pigmentflekker og/eller uren hud. Jeg har dårlig erfaring med the ordinary dessverre - gjør ingenting for huden min. Har prøvd niacinamide, azelaic acid, lactic acid, hudkremen og rensen. Mulig glykolsyreproduktene fungerer, men de har jeg ikke prøvd siden jeg er så fornøyd med Paula's choice. Anonymkode: 92b29...df0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 28. august 2020 #5 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, Fallabella skrev: Rynker, pigmentflekker, saggete hud osv trenger sikkelig god pleie. Har sett på noen hudpleieserien men steiler av prisen? 600kr for en rens feks.. Jeg vil bruke et salongmerke. Finnes det et som er bra og normal i pris? Jeg må ha solfaktor hele året og sterke virkestoffer som retinol og syrer. Salongmerker er dyre, det tror jeg ikke du kommer unna. Som @Kelsier over her skriver, så har både TO og andre merker etterhvert kommet med produkter som inneholder aktive virkestoffer. Du trenger forøvrig ikke en rens til 600 kr. En rens blir ikke liggende på huden, den skal bare fjerne sminke, smuss og rester etter nattpleie etc., så det er ikke nødvendig med en rens som inneholder aktive virkestoffer, selv om mange som selger hudpleieprodukter liker å hevde det. Jeg tenker at du kan gå for en rimelig rens, og de fleste apotekene har tilbud på solkremer nå. Både Vichy og LaRochePosay har feks. gode solkremer for ansiktet. Koreansk hudpleie som AB over her nevner, kan også være verd å sjekke ut, de er bl.a. supergode på solkremer. Ellers tenker jeg at merker som Paula's Choice og NeoStrata kan være verd å sjekke ut. de har bl.a prøvesett/prøvestørrelser til rimelige priser, så kan du teste ut produkter uten å blakke deg. Fullstørrelse produkter hos begge merkene ligger i for det meste i priskategorien 300-700 kr. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #6 Del Skrevet 28. august 2020 Kan anbefale The Ordinary for serumer med aktive ingredienser. Sett deg grundig inn i merket. Les GRUNDIG før du kjøper, det er veldig viktig at du bruker produktene riktig. Du finner dem på HM eller Vita. Når det gjelder solfaktor, funker apotekmerker som La Roche Posay veldig bra. Jeg bruker den lille, firkantede flasken med SPF 50. Når det gjelder fukt til huden, funker koreanske merker bra. Kan anbefale Toning lotion fra Olivarrier, den har de i nettbutikken til Lyko. Jeg er 41 og har aldri hatt bedre hud enn etter at jeg begynte med dette. Men det krever tid å lese seg opp, til gjengjeld sparer du tusenvis av kroner. Salongmerker er ofte tilsatt parfyme som irriterer huden, og du betaler også for markedsføring og prosentandelen de i salongen får for å selge deg produktene. Anonymkode: d707f...531 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #7 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg skjønner at man har forskjellig oppfatning av hva som er "normal i pris" og rimelig.. Jeg er midt i 40 årene og bruker ansiktsserviettene til First Price (4,90 for 25 stk) og så bruker jeg Nivea sin Q10 dagkrem med solfaktor (under 100 lappen på Kiwi). Det er alt jeg bruker av hudpleie... Så når du får anbefalt krem til 399, så syns jeg det er knalldyrt.. 🙈 Men jeg ser du vil bruke salongmerker, og da kommer man sikkert ikke under den prisen. Jeg har aldri brukt annet enn det jeg får kjøpt på Kiwi og Rema, lissom...🙄 Anonymkode: 09492...197 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #8 Del Skrevet 28. august 2020 Jeg anbefaler Shiseido. Ikke billig, men veldig bra (og drøye) produkter for oss som har passert 40. Dagkremen min derfra har solfaktor 20 tror jeg det var (eller kanskje 25), og jeg merker helt klart hvor bra det er å ha året rundt. Anonymkode: 2e834...591 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 28. august 2020 #9 Del Skrevet 28. august 2020 TO har jeg noe av. Pga pris ble jeg usikker på kvaliteten.. Denne kremen med a-vitaminsyre på resept er muligens verdt å prøve, ariol tror jeg den heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #10 Del Skrevet 28. august 2020 1 time siden, Fallabella skrev: TO har jeg noe av. Pga pris ble jeg usikker på kvaliteten.. Denne kremen med a-vitaminsyre på resept er muligens verdt å prøve, ariol tror jeg den heter. Grunnen til at TO er billig er at de ikke har dyre utgifter til markedsføring og innpakning. De aktive ingrediensene er de samme som i mye dyrere merker😊 Det samme gjelder til en viss grad apotekmerker som La Roche Posay. Anonymkode: d707f...531 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #11 Del Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at man har forskjellig oppfatning av hva som er "normal i pris" og rimelig.. Jeg er midt i 40 årene og bruker ansiktsserviettene til First Price (4,90 for 25 stk) og så bruker jeg Nivea sin Q10 dagkrem med solfaktor (under 100 lappen på Kiwi). Det er alt jeg bruker av hudpleie... Så når du får anbefalt krem til 399, så syns jeg det er knalldyrt.. 🙈 Men jeg ser du vil bruke salongmerker, og da kommer man sikkert ikke under den prisen. Jeg har aldri brukt annet enn det jeg får kjøpt på Kiwi og Rema, lissom...🙄 Anonymkode: 09492...197 Den fra nivea har jo ingen aktive ingredienser eller tilstrekkelig av noe som gir dokumentert effekt slik TS etterspør. Du får kun fukt eventuelt og det kan du få av en krem til 10 kr også. Anonymkode: 8e6d6...428 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #12 Del Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den fra nivea har jo ingen aktive ingredienser eller tilstrekkelig av noe som gir dokumentert effekt slik TS etterspør. Du får kun fukt eventuelt og det kan du få av en krem til 10 kr også. Anonymkode: 8e6d6...428 Alt for lite solfaktor er det også i den, og man tar ikke på nok dagkrem til at solfaktoren blir som oppgitt. Anonymkode: 8e6d6...428 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #13 Del Skrevet 28. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt for lite solfaktor er det også i den, og man tar ikke på nok dagkrem til at solfaktoren blir som oppgitt. Anonymkode: 8e6d6...428 Veldig spent på hvordan huden min ser ut når jeg blir 60/70 år sammenlignet med de som har brukt tusenvis på hudpleieprodukter med "dokumentert effekt"... 🤔 Veldig fornøyd med å holde egenpleie-budsjettet på et minimum. Og ja, hadde jeg funnet en dagkrem til 10 kr hadde jeg gladelig brukt den i stedet for Nivea-kremen. Men det var ikke dette TS spurte om, så jeg skal ikke kuppe tråden noe mer. Anonymkode: 09492...197 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #14 Del Skrevet 28. august 2020 Exuviance er et bra salongmerke. Jeg kjøper på Bli Vakker /Skin City og betaler 300-500 pr produkt. Bruker også rens fra REN som koster fra 199-249 og fuktmaske fra Dermalogica til ca 350 Anonymkode: c6eb5...fec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #15 Del Skrevet 28. august 2020 Rens - Simple har helt utmerkede renser. Kombinerer selv med clarasonic maskin, for å rense porer godt nok da jeg liker å bruke sminke. Kremer - Nøytrale kremer fra Dermalogica fungerer fint på meg. Men her har jeg også tro på at billigere merker gjør det samme. Serum - her er min erfaring at dyrere merker gir mer. Det av de beste produktene jeg har er Estee Lauder adcvanced night repair. Jeg er innom salong 3-4 ganger i året, det er definitivt det som gjør mest for min hud. Anonymkode: b96e6...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. august 2020 #16 Del Skrevet 28. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rens - Simple har helt utmerkede renser. Kombinerer selv med clarasonic maskin, for å rense porer godt nok da jeg liker å bruke sminke. Kremer - Nøytrale kremer fra Dermalogica fungerer fint på meg. Men her har jeg også tro på at billigere merker gjør det samme. Serum - her er min erfaring at dyrere merker gir mer. Det av de beste produktene jeg har er Estee Lauder adcvanced night repair. Jeg er innom salong 3-4 ganger i året, det er definitivt det som gjør mest for min hud. Anonymkode: b96e6...bc1 Hva er bra med serumet fra Estee Lauder, har lyst på det men litt stiv pris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #17 Del Skrevet 28. august 2020 Ikke legg penger i rens 😊 legg penger, om du må, i det som skal ligge på huden. Anonymkode: ceb3e...b0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #18 Del Skrevet 28. august 2020 4 minutter siden, Apocalypte skrev: Hva er bra med serumet fra Estee Lauder, har lyst på det men litt stiv pris? Jeg vil ikke selge inn ting til andre, da alle er ulike. Og det som for meg er et fantastisk produkt, kan for deg ikke gi noe som helst. Så vær så snill å vurder ulike reviews, og få helst en prøve før du kjøper. Men for min del er jeg på flaske nummer fire (tror jeg). Ser synlig forskjell dagen etterpå, strammer og fukter, gir jevnere hudtone. Den er lett og fin, trekker rett inn. Jeg bruker en fuktighetskrem over. Kombinerer aller helst denne med Sisley Black rose cream (ikke sjekk prisen på den...) som nattkrem. Anonymkode: b96e6...bc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. august 2020 #19 Del Skrevet 28. august 2020 Hvis du har mulighet så ta en time hos en hudpleieklinikk for råd. MeLine er en egen serie mot pigmentflekker. Anonymkode: 44777...308 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fallabella Skrevet 28. august 2020 #20 Del Skrevet 28. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har mulighet så ta en time hos en hudpleieklinikk for råd. MeLine er en egen serie mot pigmentflekker. Anonymkode: 44777...308 Bruker penger på fillers så kan ikke ta meg råd til mer enn det 😅 Tar peelinger selv, glykol, lactic og noen ganger TCA. Det funker og fjerner pigmenter nesten med en gang! Kom til å tenke på at jeg en gang i tiden brukte emu olje som fukt, det var utrolig effektivt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå