Gå til innhold

Hudpleie 40/50 år, dyrt...?


Gjest Fallabella

Anbefalte innlegg

Gjest Fallabella
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rens - Simple har helt utmerkede renser. Kombinerer selv med clarasonic maskin, for å rense porer godt nok da jeg liker å bruke sminke. 

Kremer - Nøytrale kremer fra Dermalogica fungerer fint på meg. Men her har jeg også tro på at billigere merker gjør det samme. 

Serum - her er min erfaring at dyrere merker gir mer. Det av de beste produktene jeg har er Estee Lauder adcvanced night repair. 

Jeg er innom salong 3-4 ganger i året, det er definitivt det som gjør mest for min hud. 

Anonymkode: b96e6...bc1

Simple er et ok merke ja. Kjøper du på apoteket? Hvor kjøpte du Clarasonic?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spent på hvordan huden min ser ut når jeg blir 60/70 år sammenlignet med de som har brukt tusenvis på hudpleieprodukter med "dokumentert effekt"... 🤔 Veldig fornøyd med å holde egenpleie-budsjettet på et minimum. Og ja, hadde jeg funnet en dagkrem til 10 kr hadde jeg gladelig brukt den i stedet for Nivea-kremen. Men det var ikke dette TS spurte om, så jeg skal ikke kuppe tråden noe mer.

Anonymkode: 09492...197

Arv/gener har selvsagt også noe å si, men noe av det aller viktigste man kan gjøre for huden sin, er faktisk å bruke tilstrekkelig solbeskyttelse hele året. Det er relativt bred forskningsbasert enighet om at UV-stråling er den viktigste faktoren for utvikling av rynker spesielt vi ansiktet, noen mener at så mye som 80-90%av hudaldring skyldes dette. 

Effekten av A-vitaminsyre er godt dokumentert gjennom nesten 50 års forskning .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Roci skrev:

Arv/gener har selvsagt også noe å si, men noe av det aller viktigste man kan gjøre for huden sin, er faktisk å bruke tilstrekkelig solbeskyttelse hele året. Det er relativt bred forskningsbasert enighet om at UV-stråling er den viktigste faktoren for utvikling av rynker spesielt vi ansiktet, noen mener at så mye som 80-90%av hudaldring skyldes dette. 

Effekten av A-vitaminsyre er godt dokumentert gjennom nesten 50 års forskning .

Jeg har kjøpt 1% retinol fra Paulas Choice, bruker den ca 3 g i uka og da på natta.  Har brukt den nå i vel 3 uker.  Hvor lang tid tror du det tar før man kan se forandringer ift. pigmentering/solflekker?   Huden min gløder nå som jeg bruker denne sammen med c-vit og syrer.  På forskjellige tider selvsagt.  Stor forskjell.  Mindre porer, linjene er mykere osv. 

Anonymkode: 2a5b4...6d7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan anbefale Dr Dray / youtube.

Selv bruker jeg the Ordinary, CeraVe, Cliniderm solkrem ( matt) faktor 50) og noe fra Kora Organics. Bruker også mineralpudder/ Jane irendale med faktor 20, at jeg ikke har brukt det tidligere, har aldri opplevd et så godt pudder, ble litt måløs faktisk, hehe, sier vel litt om sminken (selv om det er lite ) som er brukt tidligere. :)

 

Anonymkode: ef933...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig spent på hvordan huden min ser ut når jeg blir 60/70 år sammenlignet med de som har brukt tusenvis på hudpleieprodukter med "dokumentert effekt"... 🤔 Veldig fornøyd med å holde egenpleie-budsjettet på et minimum. Og ja, hadde jeg funnet en dagkrem til 10 kr hadde jeg gladelig brukt den i stedet for Nivea-kremen. Men det var ikke dette TS spurte om, så jeg skal ikke kuppe tråden noe mer.

Anonymkode: 09492...197

Jeg bruker PCA skin. Det er ganske dyre produkter og har mye aktive ingredienser. Om jeg har noen urenheter en dag kan jeg bare bruke peel og så tar jeg på oat milk mask over natta, og dagen etter er urenhetene borte. Har fått en veldig glødende og fin hud. 

Anonymkode: 703f7...b0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dyre og fancy hudpleieprodukter har så mye effekt. Jeg bruker fuktighetskrem (rimelig merke) etter behov og billige renseservietter. Er ikke noe mer rynkete enn andre 40-åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker har brukt Retinol (ulike merker) siden jeg ble 40, og har merket stor forbedring i hudstruktur. Var tidligere skeptisk, men det har virkelig hjulpet med å fjerne pigmentflekker og mindre rynker. Siste jeg kjøpte kostet et par hundre på Ebay, funker like bra som dyrere merker så lenge det er 1% Retinol. 

Saggete hud får du dessverre ikke gjort så mye med med hudpleie. Eneste som funker der er ansiktsløft, og det er ikke noe jeg vurderer. 

Anonymkode: be1f0...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker har brukt Retinol (ulike merker) siden jeg ble 40, og har merket stor forbedring i hudstruktur. Var tidligere skeptisk, men det har virkelig hjulpet med å fjerne pigmentflekker og mindre rynker. Siste jeg kjøpte kostet et par hundre på Ebay, funker like bra som dyrere merker så lenge det er 1% Retinol. 

Saggete hud får du dessverre ikke gjort så mye med med hudpleie. Eneste som funker der er ansiktsløft, og det er ikke noe jeg vurderer. 

Anonymkode: be1f0...472

Hvor gammel er du nå da?/Hvor lenge har du brukt retinol?

Anonymkode: 8e6d6...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du nå da?/Hvor lenge har du brukt retinol?

Anonymkode: 8e6d6...428

Jeg er 48, så har brukt det i 8 år. Er ikke den som hopper på alle mulige "anting-aging" greier, men dette har virkelig hjulpet huden min. Det var litt irriterende i begynnelsen, og krever litt tilvenning fordi det akselererer hudfornyelse (det at man kvitter seg med tørr overhud). Men det er verdt det. https://www.minmote.no/#!/artikkel/24590102/alt-du-maa-vite-om-vidundermiddelet-retinol

Anonymkode: be1f0...472

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan anbefale Dr Dray / youtube.

Selv bruker jeg the Ordinary, CeraVe, Cliniderm solkrem ( matt) faktor 50) og noe fra Kora Organics. Bruker også mineralpudder/ Jane irendale med faktor 20, at jeg ikke har brukt det tidligere, har aldri opplevd et så godt pudder, ble litt måløs faktisk, hehe, sier vel litt om sminken (selv om det er lite ) som er brukt tidligere. :)

 

Anonymkode: ef933...2d2

Måtte bestille Jane iredale nå 😁 Håper «pudderet passer til min hud, det er jo en ganske tørr foundation. Håper jeg valgte rett farge!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt 1% retinol fra Paulas Choice, bruker den ca 3 g i uka og da på natta.  Har brukt den nå i vel 3 uker.  Hvor lang tid tror du det tar før man kan se forandringer ift. pigmentering/solflekker?   Huden min gløder nå som jeg bruker denne sammen med c-vit og syrer.  På forskjellige tider selvsagt.  Stor forskjell.  Mindre porer, linjene er mykere osv. 

Anonymkode: 2a5b4...6d7

Jeg tror jeg går for ariol fra legen, på resept. Kan du linje til produktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Fallabella skrev:

Simple er et ok merke ja. Kjøper du på apoteket? Hvor kjøpte du Clarasonic?

Simple har de overalt, selv HM. Jeg følger en del hudpleie vlogger og blogger, og Simple anbefales jevnt over for rens. IKKE servietter, de er brutale mot huden og fjerner ikke alt en gang. Men nøytral gel-rens, og skumrens. Jeg bruker gjerne Garnier Micellar water for å fjerne sminke, så gel rens fra Simple sammen med Clarasonic til slutt. Innimellom en oljerens i midten om jeg har brukt en del produkter. 

Jeg er virkelig produkt-juncie, og har prøvd det meste, likevel er det billige merker med enklest mulig ingredienser som gjelder når det kommer til rens. 

Clarasonic kjøpte jeg på Kicks, mener jeg å huske. Men her er det mulig jeg husker helt feil. 

Anonymkode: b96e6...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjøpt 1% retinol fra Paulas Choice, bruker den ca 3 g i uka og da på natta.  Har brukt den nå i vel 3 uker.  Hvor lang tid tror du det tar før man kan se forandringer ift. pigmentering/solflekker?   Huden min gløder nå som jeg bruker denne sammen med c-vit og syrer.  På forskjellige tider selvsagt.  Stor forskjell.  Mindre porer, linjene er mykere osv. 

Anonymkode: 2a5b4...6d7

Det kan ta ennå noen uker før du ser resultater på pigmentflekkene. Hvis du vil ha en quick-fix, kan du prøve en TCA-peeling som nevnes litt tidligere i tråden. Dette er en kraftig behandling med trikloreddiksyre, som bare gjøre i salong i Norge, men du kan kjøpe TCA online fra utlandet. Men dette er kraftige saker, med hudavflassing og rødhet.

Du kan også prøve med azelainsyre, som er mildere men skal ha gunstig effekt spesielt på pigmentflekker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Fallabella skrev:

Måtte bestille Jane iredale nå 😁 Håper «pudderet passer til min hud, det er jo en ganske tørr foundation. Håper jeg valgte rett farge!

 

Finnes egne fargekart for Jane Irendale, brukte et slikt før jeg bestilte, og det var rett farge til min hud.

 

Anonymkode: ef933...2d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes egne fargekart for Jane Irendale, brukte et slikt før jeg bestilte, og det var rett farge til min hud.

 

Anonymkode: ef933...2d2

Fast pudder eller løst?

Anonymkode: fc258...e84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Finnes egne fargekart for Jane Irendale, brukte et slikt før jeg bestilte, og det var rett farge til min hud.

 

Anonymkode: ef933...2d2

Joa men vanskelig alikevel... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.8.2020 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Veldig spent på hvordan huden min ser ut når jeg blir 60/70 år sammenlignet med de som har brukt tusenvis på hudpleieprodukter med "dokumentert effekt"..🤔 Veldig fornøyd med å holde egenpleie-budsjettet på et minimum. Og ja, hadde jeg funnet en dagkrem til 10 kr hadde jeg gladelig brukt den i stedet for Nivea-kremen. Men det var ikke dette TS spurte om, så jeg skal ikke kuppe tråden noe mer.

Anonymkode: 09492...197

Jeg tror du kan ta det helt med ro 😉 Jeg fyller snart 60 og har veldig lite rynker (mest røykerynker rundt munnen). Begynte å bruke solfaktor først i 40-åra og har ellers kjøpt dagkrem fra L`Oreal på matbutikken.   Det beste man kan gjøre for huden er å bruke høy solfaktor, ha et sunt kosthold og drikke nok vann.  (og ikke røyke..)  

Anonymkode: 83098...aba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan ta det helt med ro 😉 Jeg fyller snart 60 og har veldig lite rynker (mest røykerynker rundt munnen). Begynte å bruke solfaktor først i 40-åra og har ellers kjøpt dagkrem fra L`Oreal på matbutikken.   Det beste man kan gjøre for huden er å bruke høy solfaktor, ha et sunt kosthold og drikke nok vann.  (og ikke røyke..)  

Anonymkode: 83098...aba

Du glemmer genetiske forskjeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fast pudder eller løst?

Anonymkode: fc258...e84

Jane Iredale, Amazing Base, loose Mineral Powder.

Anbefales.

Anonymkode: ef933...2d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jane Iredale, Amazing Base, loose Mineral Powder.

Anbefales.

Anonymkode: ef933...2d2

Jeg bestilte denne i fargen light beige. Hvilken farge har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...