Gå til innhold

Enhet for psykisk helse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dere som har en helsearbeider eller noe annet derfra, hva "bruker" dere personen derfra til? Hva bruker dere dette tilbudet til? 

Sitter og lurer på om det kan være nyttig eller ikke. 

Anonymkode: 6921b...cf4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det enhet for psykisk helse i kommunen du mener?

Skrevet

Ja. 

Noen? 

Skrevet

Jeg har tre timer med psykisk helse i kommunen. Jeg bruker den til endel forskjellig f.eks sitte å snakke, kjøre tur, gå på kafe, rydde/vaske hjemme, gå tur. Dere finner litt utav det sammen.

Skrevet

Ok. Men hva går det mest i?

Noe mer man kan bruke de til? 

Skrevet
10 timer siden, Fru2020 skrev:

Jeg har tre timer med psykisk helse i kommunen. Jeg bruker den til endel forskjellig f.eks sitte å snakke, kjøre tur, gå på kafe, rydde/vaske hjemme, gå tur. Dere finner litt utav det sammen.

10 timer siden, Fru2020 skrev:

Tre timee hver eneste uke????

Anonymkode: ce71c...91b

Skrevet

For det meste brukes min som "søppelbøtte" når jeg har det vanskelig. Får en time i uken, men har alltid mulighet til å sende melding når jeg trenger mer. Hun har sagt at hun gjør det meste. Tar telefoner for meg som jeg synes er vanskelig (hun har fullmakt), blir med på tur, kafé, hva enn jeg ønsker. Hun har også sagt at hun gjerne hjelper med husvask, men det klarer jeg ikke å be om. 

Skrevet

Jeg jobber i enhet for psykisk helse og innbyggerne som får vedtak på tjenester av oss, det kan være  fra 5 timer i uken til 1 time i måneden.

Vi går tur, bistår med handling og matlaging, rydding og vasking. Samtaler. Bistand ift offentlige kontor og søknads skriving. Følger til kurs og aktiviteter. For å nevne noe.

Du kan være med å bestemme selv hva du ønsker å bruke dine timer på, det kan være alt mellom himmel og jord! 

Anonymkode: fca7b...339

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tre timee hver eneste uke????

Anonymkode: ce71c...91b

Ja.

Skrevet

Jeg er så usikker på hva jeg trenger hjelp til og hva jeg "burde" spørre om hjelp til og hva jeg til slutt faktisk tør å spørre om hjelp til. 

Skrevet

Det er ingen fasit. Det er ingenting du ikke kan spørre om hjelp til. Vær ærlig å si dette til personen som skal følge deg opp så kan dere bli enig sammen. 

Det er en helt vanlig problemstilling at innbyggerne som skal motta tjenester ikke helt vet hva de trenger hjelp til.

Lykke til! 

Anonymkode: fca7b...339

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...