Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jeg jobbet i statlig virksomhet.

Starte 8, det betydde starte 9. Starte 9 betydde morgenkaffe til 10. Deretter ''møte'' til 11, så tok man tidlig og lang lunch til 12. deretter 1 time arbeid frem til et nytt ''møte'', kl. 14 satte vi oss i kaffekroken på nytt og pratet om livet, plutselig ble klokken 15, og siden vi stenger 16 var det så lite igjen av dagen at vi like greit dro hjem. Har aldri tjent lettere penger på å gjøre så lite.

Hvordan er det i din jobb? Lever du som ''lunch''-bladet med fleksitid og ''møter'' eller har du en jobb der du må oppnå en viss prestasjon?

Anonymkode: df5e1...cbd

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mye fleksibilitet fordi jeg jobber i et team som har ansvar for de samme arbeidsoppgavene. Det er ganske avslappende... Men vi leverer på tall, hastighet og kvalitet. Men kan ta pauser og jobbe når jeg vil i det store og det hele. 

Anonymkode: 64d31...ed1

• Liker 1
Skrevet

Jobber som behandler på sykehus. Lite tid til kaffedrikking. Stilles selvsagt krav. Fleksitid som må brukes ofte for å bli ferdig med journalføring o.l. 

Anonymkode: a65f0...3fa

• Liker 5
Skrevet

Jobber som skiftleder i McDonald's, vi har krav opp etter ørene. :fnise: Gjester som ikke skal måtte vente lenge enten ved kasse, for å få mat, holde orden på matsikkerhet etc, pluss at vi har strenge krav til hygiene og kvalitet som skal overholdes hele tiden. Har tusen ting å tenke på samtidig og er ofte mentalt utslitt etter en arbeidsdag, men jeg elsker jobben min. ❤️ Spesielt nå under corona er det virkelig texas til tider.

Anonymkode: 3b1d3...802

• Liker 11
Skrevet

Jeg jobber i NAV. Ja, det stilles mye krav. Vi blir målt hele tiden og lederen vår vet til enhver tid hva vi har av oppgaver og hvor mye som er gjort, om han gidder å sitte å se på det i tide og utide. Vi har slike møter annenhver uke, hvor vi ser hva som er gjort og hva målet er for de neste to ukene. 

Vi har en halvtimes pause, mer pause er det svært få som tar. Jobber ofte over arbeidstid, får ikke overtid, men avspasering.

Anonymkode: 906f9...62e

• Liker 6
Skrevet

Jeg er lærer i vgs. Har noe fleksibilitet, men det stilles høye krav til oppfølging, kartlegging, tilrettelegging og få elevene gjennom fagene med best mulig resultater. Har i tillegg en del møter som spiser av forberedelsestiden.

Anonymkode: 8e9c4...842

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber på sykehus og har fulle lister med pasienter hver dag, og ja, det stilles selvfølgelig krav til at jeg gjør en nøyaktig og grundig jobb hver dag med hver enkelt pasient. 

Anonymkode: 1b141...292

• Liker 7
Skrevet

Mye fleksibilitet her, spesielt nå med hjemmekontor. 

Men arbeidsmengden er stor og jeg leverer på korte deadlines til kolleger som bestiller av meg, så kan ikke akkurat sluntre unna, folk merker det jo om jeg ikke leverer. Så om jeg tar en lang kaffepause, så ligger nå oppgavene der og venter på meg og må gjøres fremdeles. I perioder jobber jeg masse overtid og spiser ikke lunsj engang, i roligere perioder kan jeg komme seint og gå tidlig. Men det er høyprestasjonskultur og travel jobb, så du kommer ikke unne med å sulle rundt akkurat.

Anonymkode: 78c16...a57

• Liker 4
Skrevet

Har en pause på 30 minutter, da må mat inntas, do besøk, telefon sjekkes. 

Ellers har jeg pasienter fra jeg kommer til jeg går, har heller ingen pause mellom hver pasient. 

Anonymkode: 6557e...309

• Liker 1
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Starte 8, det betydde starte 9. Starte 9 betydde morgenkaffe til 10. Deretter ''møte'' til 11, så tok man tidlig og lang lunch til 12. deretter 1 time arbeid frem til et nytt ''møte'', kl. 14 satte vi oss i kaffekroken på nytt og pratet om livet, plutselig ble klokken 15, og siden vi stenger 16 var det så lite igjen av dagen at vi like greit dro hjem. Har aldri tjent lettere penger på å gjøre så lite.

Hvordan er det i din jobb? Lever du som ''lunch''-bladet med fleksitid og ''møter'' eller har du en jobb der du må oppnå en viss prestasjon?

Og denne jobben måtte du sikkert ha master for å få, ikke sant? 

Anonymkode: c3e89...004

• Liker 8
Skrevet

Det kreves at jeg møter opp om morran. Jobber i staten. Lønna kommer den 12 hver mnd, så tar det ikke så tungt. 

Anonymkode: b1370...abc

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også sa du opp jobben eller fikk du sparken siden du var så lat? 🙄 🤣

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i NAV. Ja, det stilles mye krav. Vi blir målt hele tiden og lederen vår vet til enhver tid hva vi har av oppgaver og hvor mye som er gjort, om han gidder å sitte å se på det i tide og utide. Vi har slike møter annenhver uke, hvor vi ser hva som er gjort og hva målet er for de neste to ukene. 

Vi har en halvtimes pause, mer pause er det svært få som tar. Jobber ofte over arbeidstid, får ikke overtid, men avspasering.

Anonymkode: 906f9...62e

Samme som deg! 

Anonymkode: ee672...9f7

• Liker 2
Skrevet

Pedleder barnehage. 

Det er full rulle fra jeg kommer til jeg går. Som oftes har jeg 30 minutters pause, men ikke på turdager og når vi er underbemannet.

Det er så mange områder det er krav på at jeg ikke gidder å skrive om dem, fordi jeg fortsatt er tummelumsk etter arbeidsdagen. 

Anonymkode: 27faa...8c1

• Liker 4
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært mer interessant om du fortalte om jobben du har i dag.

Anonymkode: 750fb...6c5

• Liker 2
Skrevet

Dette må da være tull? Kan ikke fatte at sånne jobber skulle finnes. 

• Liker 2
Skrevet

Har det litt lignende som TS men jobber i kommune som rådgiver. Synes det er helt greit😄 Men det er ikke sånn hver dag da. 

Anonymkode: 145c3...7c2

• Liker 1
Skrevet

Behandler på poliklinikk, psykisk helsevern. Lederen min tror ikke på fleksitid, så arbeidstiden er 8-15.30 eller 8.30-16. Det er krav hele dagen, ja. Betalt lunsjpause, så må alltid være beredt til å ta telefoner da, og ingen i teamet har lunsjpause hver dag i løpet av en uke. De fleste jobber en hel del overtid, ubetalt, i løpet av en måned, enten kveld eller en helgedag. 

Blir målt på produksjon og dokumentasjon hver måned. Møter ikke pasienten, eller man er syk kortere enn 14 dager, må man jobbe det inn. Reisevei til eksterne møter med nav/sykehus/hjemmebesøk teller heller ikke. Så for å nå 4 om dagen inkludert dokumentasjon iht de nye pakkeforløpene bør man booke 5-6 pasienter pr dag. Dokumentasjonen for nye pasienter tar fort en time. Hvis alle møter er man dømt til overtid. Ubetalt. 

Det er selvsagt også faglige krav. Teammøtene er ofte kritiske - du burde ditt, jeg vil ha innspill på datt osv. Leder får med seg hvem som er flinke, men ikke dem som later som. 

Dette er også staten. 

Anonymkode: e4aaa...aac

• Liker 4
Skrevet

Må være i uniform kl8. Må ta rapport/lese om pasientene i mellom slagene. Det går i ett med stell, dusj, medisinitlevering, mat, toalettbesøk etc frem til ca. 11.30. Pause fra 11.30-1200. Har alarmer, så må ofte jobbe i pausen. 12.00-12.30 skal være en stille halvtime, tid til å lese rapporter,skrive journaler og elinker fra div leger og behandlere. Ofte får man ikke tid til dette. Resten av dagen går i full rulle med mat, toalettbesøk, stell, medisiner, sykepleie etc. Ferdig kl 3, må ofte sitte over for å skrive ferdig journaler. 

Anonymkode: 9d9f2...160

• Liker 2
Skrevet

Jobber som lager sjef i privat sektor. Sier sånn ,per 1 måned har jeg kanskje 5 dager med full jobb dvs. 8 timer. Rest av de 20 dagene har jeg jobb i gjennomsnitt 3-4 timer per dag. Rest er kaffe ,tull ,nyheter ,spill ,gå rundt og se ut busy osv osv. Må være på jobb 8 timer ,inkl. Pause på 30 min.

Eneste krav er å få jobben gjort. 

Anonymkode: 38956...bff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...