AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #1 Del Skrevet 27. august 2020 Jeg er på utkikk etter ny bil da min er for dyr å fikse etter EU kontrollen. Men de fleste biler under 50 000 på finn har gått enormt langt. Bare jeg som synes at over 190 000 km er høyt? Anonymkode: 71abd...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #2 Del Skrevet 27. august 2020 Finnes da mange som er kjørt langt mindre. Anonymkode: 7cd70...558 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #3 Del Skrevet 27. august 2020 Er en grunn eller to til at de selges for under 50.000 Anonymkode: 0df62...34c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #4 Del Skrevet 27. august 2020 Du kan ikke få i pose og sekk. Anonymkode: d4b2f...361 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillan Skrevet 27. august 2020 #5 Del Skrevet 27. august 2020 Så lenge bilen er tatt vare på er jo ikke høy kmstand noen ulempe nødvendigvis. Du får jo et inntrykk av det når du ser bilen, og hvis den er fulgt opp med service og reparasjoner kan det være et godt kjøp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 8. september 2020 #6 Del Skrevet 8. september 2020 Bilen jeg kjøpte i februar hadde gått 214 000, nå er jeg på nesten 240 000.. kmstand er ikke alltid et problem. Vil heller ha en bil som har kjørt lange turer og har høy kmstand enn lav kmstand med masse småturer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #7 Del Skrevet 8. september 2020 Det er ikke km-stand som betyr noe, det er vedlikeholdet. 190.000km er ikke sykt langt i dagens bilmarked heller. 500.000 km er sykt langt. Likevel kan du finne godt holdte drosjebiler som har kjørt 500.000km, men som nærmest fremstår som "ny". Anonymkode: 66aa7...596 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RaptorStrike Skrevet 8. september 2020 #8 Del Skrevet 8. september 2020 På 27.8.2020 den 18.54, AnonymBruker skrev: Jeg er på utkikk etter ny bil da min er for dyr å fikse etter EU kontrollen. Men de fleste biler under 50 000 på finn har gått enormt langt. Bare jeg som synes at over 190 000 km er høyt? Anonymkode: 71abd...93e Jeg kjøpte nylig en bil til kr 25'000. Den hadde kun gått 90'000 km. Om man skal kjøpe såpass rimelig bil så får man likevel ikke noe nytt eller noe med lav km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 8. september 2020 #9 Del Skrevet 8. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke km-stand som betyr noe, det er vedlikeholdet. 190.000km er ikke sykt langt i dagens bilmarked heller. 500.000 km er sykt langt. Likevel kan du finne godt holdte drosjebiler som har kjørt 500.000km, men som nærmest fremstår som "ny". Anonymkode: 66aa7...596 500k er ikke langt for enkelte biler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RaptorStrike Skrevet 8. september 2020 #10 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, AndreasBR skrev: 500k er ikke langt for enkelte biler. 500K er strengt tatt langt for absolutt alle biler produsert etter år 2000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 8. september 2020 #11 Del Skrevet 8. september 2020 1 minutt siden, RaptorStrike skrev: 500K er strengt tatt langt for absolutt alle biler produsert etter år 2000. Ja, etter 2000 kan jeg være enig i haha Men alle biler er ikke produsert etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RaptorStrike Skrevet 8. september 2020 #12 Del Skrevet 8. september 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Ja, etter 2000 kan jeg være enig i haha Men alle biler er ikke produsert etter. Det var over 2.8M personbiler i Norge i 2019. Ca 253K var over 20 år. Ergo er rundt 90% av bilparken i Norge produsert etter 2000. Skal man ha bil som er gått så langt, eller ha den til å gå så langt, så må man kunne skru selv eller ha dyp lommebok. Jeg tviler på at TS har noen av dette ut i fra HI 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 8. september 2020 #13 Del Skrevet 8. september 2020 4 timer siden, RaptorStrike skrev: Det var over 2.8M personbiler i Norge i 2019. Ca 253K var over 20 år. Ergo er rundt 90% av bilparken i Norge produsert etter 2000. Skal man ha bil som er gått så langt, eller ha den til å gå så langt, så må man kunne skru selv eller ha dyp lommebok. Jeg tviler på at TS har noen av dette ut i fra HI 🙂 Er du enig i at det kommer helt an på bilmerke og hvordan bilen er tatt vare på ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 8. september 2020 #14 Del Skrevet 8. september 2020 7 timer siden, AndreasBR skrev: 500k er ikke langt for enkelte biler. Hvilke biler mener du det ikke er langt for? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. september 2020 #15 Del Skrevet 8. september 2020 https://www.finn.no/car/used/search.html?filters=&mileage_to=100000&price_to=50000&sales_form=1 Anonymkode: 7eecc...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest RaptorStrike Skrevet 8. september 2020 #16 Del Skrevet 8. september 2020 (endret) 5 timer siden, AndreasBR skrev: Er du enig i at det kommer helt an på bilmerke og hvordan bilen er tatt vare på ? Selvfølgelig kommer det an på det. Hvorfor slår du inn åpne dører? Mener du at de fleste biler i Norge tas godt nok vare på til at de er forsvarlige å kjøre etter 500’000 km på telleren? Endret 8. september 2020 av RaptorStrike Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 9. september 2020 #17 Del Skrevet 9. september 2020 22 timer siden, Audiot skrev: Hvilke biler mener du det ikke er langt for? https://www.dinside.no/motor/magnus-har-kjort-bilen-sin-34-millioner-kilometer/61230018 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 9. september 2020 #18 Del Skrevet 9. september 2020 1 time siden, AndreasBR skrev: https://www.dinside.no/motor/magnus-har-kjort-bilen-sin-34-millioner-kilometer/61230018 Så fordi den du linka til gikk så langt tror du alle w124 går så langt? Min w124 300tdt hadde gått 480000km når jeg solgte den, da vare den temmelig ferdig, selv om alle service var fulgt opp, null rust. Dysespisser måtte byttes og shimes opp, registerkjede byttes, alt som er av vacumsystemer overhales, dieselpumpe overhales, servopumpe skiftes, girkasse overhales.. Alt dette er gjort opptil flere ganger på bilen du linker til. Dette er såpass kostbart at det ikke er verdt det. Ergo, ikke ALLE biler er 500k km langt for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. september 2020 #19 Del Skrevet 9. september 2020 23 timer siden, Audiot skrev: Hvilke biler mener du det ikke er langt for? Mercedes W123 og W124 er kjent for å gå veldig langt med normalt vedlikehold, det er stort sett rust som tar knekken på disse bilene. Mercedes fremstiller deler til alle modellene de har serieprodusert, Volvo og Peugeot er også kjent for å lage biler og motorer som holder lenge. Problemet med nyere biler og da spesielt biler som er produsert etter år 2000 er at de er produsert for å vare så og så mange år før de skal byttes inn, det er lengre mellom serviseintervall og motorene er underdimensjonert i forhold til effekt. Biler fra V.A.G. var og er spesielt utsatt for dette, de kjører med såkalt "long-life olje og intervaller" som igjen fører til unødvendig slitasje på motor og drivverk. Selv kjører jeg en snart 40 år gammel Toyota som har en rekkesekser på 4 liter og en effekt på knappe 100 hester som har gått 290.000km, den bruker ikke olje mellom serviseintervallene og kompresjonen er som da den var ny og det sies at stempelringene kan bli slitne etter 600.000km. Det sier seg selv at det å presse ut 120-170 hester fra en 1.6 eller 1.9 liters motor er å be om problemer i det lange løp. Anonymkode: c7c48...446 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AndreasBR Skrevet 9. september 2020 #20 Del Skrevet 9. september 2020 20 minutter siden, Audiot skrev: Så fordi den du linka til gikk så langt tror du alle w124 går så langt? Min w124 300tdt hadde gått 480000km når jeg solgte den, da vare den temmelig ferdig, selv om alle service var fulgt opp, null rust. Dysespisser måtte byttes og shimes opp, registerkjede byttes, alt som er av vacumsystemer overhales, dieselpumpe overhales, servopumpe skiftes, girkasse overhales.. Alt dette er gjort opptil flere ganger på bilen du linker til. Dette er såpass kostbart at det ikke er verdt det. Ergo, ikke ALLE biler er 500k km langt for. Dårlig vedlikeholdt da. Enkelt og greit. Mange biler burde gjøre 500k. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå