Gå til innhold

For pen for fengsel


Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Ja, det er kjipt med fengsel, men det er vel noe av poenget...

Skriver under.

Mvh Yvonne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xerox

fasinerende at enkelte mener det hun har gjort ikke er spsielt galt siden gutten sikkert koste seg han og. dersom dette var en kjekk manlig lærer hadde det vært greit da og? dersom det var en ekkel, stygg og fæl mannlig lærer, hva da?

Synes ikke hun skal få strafferabatt fordi hun er for pen. Da får de heller isolere henne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bajas

Straffen står ikke i forhold til den "forbrytelsen" hun har utført. Jeg også tror unggutten bare har fått en grei "opplæring" av en mer erfaren kvinne. Gutter kan da ikke ta skade av å ha det litt gøy med en vakker dame (lærerinna) når dem er 14 år. Personlig tror jeg ikke at jeg hadde sagt nei selv, men min lærerinne var ikke spesielt attraktiv.

Merkelig at jeg som evnt. far til en jente i samme situasjon, hadde vært mer kritisk, men ungjenter skal jo som kjent beskyttes mot potensielt farlige menn.

Noe straff må vel den pene blondina får, men å overlate henne som "fritt bytte til løvene" bør hun vel skjermes for. Som mann ser jeg ikke poenget med at hun evnt. blir banket opp av medfanger og muligens voldtatt mv., som vel blir resultatet hvis hun må sone sammen med de andre innsatte. Hun fortjenter ikke å få knust trynet sitt bare fordi hun forførte en unggutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At hun er for pen for fengsel tror jeg er noe av det dummeste jeg noen gang har hørt!

For det første er hun ikke usedvanlig pen. Heller gjennomsnitlig. Skrell av noen lag sminke og hun ville sklidd rett inn med resten av gjengen der inne.

For det andre: At gutten også har kost seg er ikke noe argument. Gutten var bare 14 år! Han er under den seksuelle lavalder. Dette skjedde i tillegg på skolen som skal være et sted hvor man sender sine barn med den tro at man kan være trygge for dem. Man regner ikke med at læreren skal ha sex med dem! Det er straffeskjerpende!

For det tredje: Hun sier selv at hun gjorde det fordi det var ulovlig. Javel, så ta din straff for det og slutt og syt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme måte som noen påberoper seg en vanskelig barndom for å få mildere straff, synes jeg det er helt legitimt at andre påberoper seg en vakker ungdom.

Ingen av delene bør være formildende, men dét er kanskje en annen debatt.

Det er en håpløst dårlig sammenligning. Det er ikke en korrelasjon mellom en vakker ungdom og et liv ute på skråplanet. Tvert i mot. Derimot er det en korrelasjon mellom en vanskelig barndom og et liv ute på skråplanet.

Endret av Bønna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønna det er en sammenheng mellom vanskelig oppvekst, fattigdom, knapphet på goder i ung alder og ønsker om materielle goder i et forbrukssamfunn, - men ikke forvent at jenter på kvinneguiden skal forstå det. De tror at det er ønsket om å bli straffeforfulgt og sitte i fengsel som gjør at mennesker søker seg til fengsel. Man VELGER hører jeg hele tiden, noe som selvsagt bare er tull og tøys fordi i virkeligheten er vi bare konsekvens av sekundet i forkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dum og deilig..

Det var vel forsvareren hennes som brukte det at hun var for pen som et argument for å unngå fengsling, forsvarere bruker et hvert argument for å forminske straffen for sine klienter. Det er jobben deres.

Nå er det jo nok av mannlige barnemisbrukere som har havnet i fengsel og blitt ytterligere straffet av sine medinnsatte uavhengig av utseende. Og det er vel heller der frykten ligger, hun hadde kommet til å bli straffet av sine medinnsatte uansett hvor pen eller lite pen hun er. Det er forbrytelsen selv som avgjør hvordan de medinnsatte vil reagere.

Jeg skjønner ikke helt det der om at det er forskjell på om det er en kvinnelig lærer som forfører sin gutteelev eller om det er en mannlig lærer som forfører sin jenteelev. Min far ble forført av en eldre kvinne da han var på samme alder som denne eleven, og han har bært preg av dette gjennom livet dessverre. Så jeg forstår ikke hvorfor det skal være "spennende" for en gutt å bli misbrukt når det er "forferdelig" at en jente blir misbrukt. Og det er misbruk i begge tilfellene, for det er en voksen person som elevene stoler på, som har autoritet og som utnytter sin posisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bønna det er en sammenheng mellom vanskelig oppvekst, fattigdom, knapphet på goder i ung alder og ønsker om materielle goder i et forbrukssamfunn,  - men ikke forvent at jenter på kvinneguiden skal forstå det. De tror at det er ønsket om å bli straffeforfulgt og sitte i fengsel som gjør at mennesker søker seg til fengsel. Man VELGER hører jeg hele tiden, noe som selvsagt bare er tull og tøys fordi i virkeligheten er vi bare konsekvens av sekundet i forkant.

Faktisk er jeg enig med deg i dette tillfellet. Man kan ikke velge alt, man er ikke alltid sin egen lykkes smed.

Men å begrunne at man ikke bør dømmes, fordi man er for pen, blir helt feil for meg. Man skal dømmes utifra handlinger og vurdere utifra ens mentale helse, men ikke utseende.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man VELGER hører jeg hele tiden, noe som selvsagt bare er tull og tøys fordi i virkeligheten er vi bare konsekvens av sekundet i forkant.

Ja, ut i fra det vi vet i dag må mennesket være deterministisk. Det er bare liberalister som, på et ideologisk grunnlag, forsøker å tviholde på illusjonen om den frie vilje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...