Gå til innhold

Vanskelig å finne mening

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kort om meg: 24 år og nyutdannet lærer, nylig flyttet til nytt sted pga. jobb. Har følt meg deprimert store deler av livet. Har ingen kontakt med foreldre/familie, hadde en veldig vanskelig oppvekst (omsorgssvikt). Har samboer som også har flyttet med meg til den nye byen, har også to venner jeg kjenner her. 

Jeg har gjennom hele livet slitt med tanker om at livet ikke er verdt å leve, men jeg tenkte at jeg skulle forsøke å få meg utdannelse, samboer, jobb osv. for å teste ut om livet kanskje er noe for meg. Nå begynner jeg å bli usikker, men jeg føler jeg har satt meg i en dum posisjon mtp. at jeg har jobb, samboer og elever jeg ikke bare kan forlate uten at jeg skaper mye kaos og sorg. Hva gjør jeg?

Jeg har forsøkt behandling tidligere. Var i behandling i ca. et år før vi avsluttet, følte kanskje ikke at jeg fikk så mye ut av det. Slet veldig med å åpne meg og være ærlig om situasjonen. 

Anonymkode: dc1ca...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv igjen! Du er fortsatt så ung at et år eller to gir deg mye utvikling og økt modenhet. Så funka ikke den psykologen - nei vel. Prøv en annen :) 

og livet gir ikke alltid så mye mening. Vi blir født og vi dør, som bjørner og blåveis og bier. Innimellom der kan vi få lov å leke, streve, gråte og le. Om hundre år er det meste glemt, men kanskje hjalp vi en annen på veien en gang. Kanskje var det smilet vårt eller den klemmen det som hjalp en annen. Kanskje det at vi var der i det øyeblikket. Det at vi svarte hyggelig den der fremmede på busstoppet. Alt er lite. Alt er stort. 

Anonymkode: 08ade...a66

• Liker 1
Skrevet

Da jeg begynte med behandling måtte jeg ta en alvorsprat med meg selv. Jeg bestemte meg for at i møte med behandler skulle jeg si sannheten og ikke holde tilbake noenting. Det innebar for meg å snakke om ting som jeg aktivt hadde skjult fra alle rundt meg i nærmere 20 år. Det var beintøft. I starten fikk jeg heftige reaksjoner etter disse samtalene, det kan jeg enda få. Men skal man ha utbytte av behandlingen tror jeg at det må til.

Kanskje er tiden inne for et nytt forsøk hos en terapeut. Du er blitt eldre og modnere. I tillegg er det stor forskjell mellom behandlere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...