Gå til innhold

inkasso... de kom hjem til meg...


Fremhevede innlegg

Gjest sexysadie
Skrevet

Nå er det slik at de fleste føler seg trygge i sine hjem og slike besøk truer den tryggheten. Man får sin private sfære invadert- Jeg skjønner godt at forfatter av hovedinnlegg ble redd.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Høres ut som den personen som la en slik lapp i postkassa var en uerfaren person som hadde fått sommerjobb hos inkassofirmaet.

Det skjer mange merkelige saker om sommeren pga slikt!

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kan ikke helt forstå at det Lindorf gjorde er så veldig fryktelig. Jeg skjønner at en slik lapp kan være skremmende, og den burde nok gjerne vært utformet på en annen måte. Men det hadde vel ikke vært så kjekt om det var en lapp hvor det sto klart og tydelig at det gjaldet en inkassosak heller. Ikke så kjekt om noen andre så den. :forvirret:

Nå vet ikke jeg om dette er ditt første møte med Lindorf i denne saken. Om det er så at du allerede har fått brev om det tidligere uten å ha sendt modemet i retur så ser jeg virkelig ikke noe problem i at de kommer for å hente det. Det må jo uansett være mye greiere enn å måtte sende det selv.

Men om det gikk rett fra purring hos Telenor til inkassomann på døren så er jeg enig med det - det ville være i drøyeste laget.

Generelt sett ser jeg ikke noe problem i at de kommer på døren. Ubehagelig selvsagt, men hvis en skylder noen noe og har fått gjentatte meldinger om å gjøre opp for seg uten nytte så synes jeg en må regne med slikt.

Inkassosaker dreier seg jo ofte om penger, som ikke er fullt så enkelt å hente hjemme hos noen. Det er vel grunnen til at det ikke er så vanlig at de kommer hjem til folk. Men når det er snakk om at en skylder noen en gjenstand så er det vel enkelt og greit at de kommer å henter det hjemme hos en.

Og trådstarter, dette er ikke ment for å legge meg opp i din økonomi osv. Å få en inkassosak er ikke uvanlig det, og hvorfor det har blitt sånn for deg har jeg egentlig ingen interresse av. Men jeg er litt forundret over at du synes det er så ille at Telenor faktisk ønsker å få modemet sitt tilbake, og at de tydeligvis har funnet ut at den enkleste måten å gjøre det på var å hente den selv... ;)

Gjest lurven
Skrevet

lever det så fort som mulig. kanskje telenor sender en torpedo neste gang

Gjest Hallo
Skrevet

Hva med å sørge for å ikke havne i en slik situasjon? Man må vel kunne ta ansvar for sine handlinger....?

Skrevet

Skjønner ikke helt problemet til hovedinnlegger her jeg men.. ;)

Jeg ville iallefall mye heller brukt tiden på å finne modemet frem og sende det i retur ASAP - i stedet for å sitte og chatte på nettet... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...