Example Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EWdLa3/minst-en-million-settes-i-skrekkleirer-handel-med-kina-fremstaar-som-viktigere-enn-menneskerettigheter Enkelte har hyllet Kina for deres koronahåndtering. Gjerne også for hvordan staten har tatt ansvar og tilsynelatende stoppet smitten. Baksiden av medaljen er hvordan folk ble fysisk sperret inne i egne hjem i Wuhan, og metodene landet bruker andre sammenhenger. Kanskje vi skal være glade vi bor i et land hvor vi får bevege oss fritt og potensielt smitte andre uten pålagt munnbind? Eller tenker dere verste fanatikere at vi burde følge Kina og deres metoder? Ja, jeg vet saken handler uighurer, men tvangsmidlene er sentrale her. 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Ingen ser på Kina som noe prakteksempel på noe som helst. I denne pandemien så er jeg sykt glad for å bo i akkurat Norge som har håndtert dette på en måte som opprettholder individets frihet, men samtidig beskytter folkehelsen med enkelte tiltak. Ekstremt mye klaging hos enkelte, men vi har det godt her, relativt sett. Anonymkode: a4416...3df 4
Den Sagnomsuste Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 46 minutter siden, Example skrev: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/EWdLa3/minst-en-million-settes-i-skrekkleirer-handel-med-kina-fremstaar-som-viktigere-enn-menneskerettigheter Enkelte har hyllet Kina for deres koronahåndtering. Gjerne også for hvordan staten har tatt ansvar og tilsynelatende stoppet smitten. Baksiden av medaljen er hvordan folk ble fysisk sperret inne i egne hjem i Wuhan, og metodene landet bruker andre sammenhenger. Kanskje vi skal være glade vi bor i et land hvor vi får bevege oss fritt og potensielt smitte andre uten pålagt munnbind? Eller tenker dere verste fanatikere at vi burde følge Kina og deres metoder? Ja, jeg vet saken handler uighurer, men tvangsmidlene er sentrale her. Hyller ikke Kina, men deres smittehåndtering vil være å foretrekke dersom en skikkelig fæl sykdom treffer. Individuell frihet funker best i "fredstid". Når det gjelder det å produsere virus er Kina "flinke", men du verden å flinke de er til å kvele utbrudd. Neste runde med pest kommer til å herje i vesten, men ikke i Kina. 2
Callisto83 Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Akkurat i forhold til en pandemi, så vil Kinas stålkontroll over egen befolkning komme godt med. Baksiden av flinke Kina, er at vi i vesten har blitt så avhengig av Kina for å opprettholde den levestandarden vi har. Det skremmer meg ganske masse! Det er også et paradoks at afro amerikanerne og andre som nå river ned statuer av hvite slaveeiere i USA, gjør det iført klær som er laget av slaver i Kina. Egentlig hadde jeg håpet pandemien ble en oppvekker om at hvert land burde bli mer selvstendig, men nå som det har gått en liten stund velger vi fortsatt politikere som kjører på med globaliseringen. 2
Konungr Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Kina visste de kunne bekjempe pandemien i eget land, at den slapp løs utenfor Kina tyder bare på onde hensikter fra deres hold. 3
Example Skrevet 27. august 2020 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2020 5 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev: Hyller ikke Kina, men deres smittehåndtering vil være å foretrekke dersom en skikkelig fæl sykdom treffer. Individuell frihet funker best i "fredstid". Når det gjelder det å produsere virus er Kina "flinke", men du verden å flinke de er til å kvele utbrudd. Neste runde med pest kommer til å herje i vesten, men ikke i Kina. Ja, de var så flinke til å kvele utbruddet at det spredte seg til hele verden først. Rett og slett fordi man har en sånn fryktbasert ledelse at saker som dette blir holdt hemmelig så lenge de kan. Og individuell frihet passer best når den er konstant. Hvis man ser seg villig til å kraftig innskrenke den, så bryter man med viktige prinsipper som er gjeldende for at den finnes i utgangspunktet. 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #7 Skrevet 27. august 2020 2 minutter siden, Example said: Ja, de var så flinke til å kvele utbruddet at det spredte seg til hele verden først. Rett og slett fordi man har en sånn fryktbasert ledelse at saker som dette blir holdt hemmelig så lenge de kan. Enig og viktig å huske på! Synes det er skummelt hvor mange som kjøper Kinas propaganda. Kinesiske myndigheter gjør selvsagt alt de kan for å fremstille det som om de har kontroll. Det er jo den eneste måten de kan klare å holde på makten. Anonymkode: 1025b...04a 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #8 Skrevet 27. august 2020 2 timer siden, Example skrev: Ja, de var så flinke til å kvele utbruddet at det spredte seg til hele verden først. Nå må du ikke ødelegge KG-konsensusen om at det er norske hytteeiere, rike skiturister, harryhandlere, sydenfarere, barnehagebarn og joggere sin feil at viruset er spredt over hele verden. Kina har jo bare vært så flinke atte. Anonymkode: cca88...662 7
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #9 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nå må du ikke ødelegge KG-konsensusen om at det er norske hytteeiere, rike skiturister, harryhandlere, sydenfarere, barnehagebarn og joggere sin feil at viruset er spredt over hele verden. Kina har jo bare vært så flinke atte. Anonymkode: cca88...662 Jeg har ikke lest en eneste kommentar noe sted om at "Kina er så flinke". Når noen nevner at de har vært effektive på smittehåndtering er fordi de klarte å slå ned på viruset, men med totalitære midler. Hvorfor er alltid kritikere så unyanserte? Eller overdriver du for å få fram et eller annet poeng? Anonymkode: a4416...3df 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #10 Skrevet 27. august 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke lest en eneste kommentar noe sted om at "Kina er så flinke". Når noen nevner at de har vært effektive på smittehåndtering er fordi de klarte å slå ned på viruset, men med totalitære midler. Hvorfor er alltid kritikere så unyanserte? Eller overdriver du for å få fram et eller annet poeng? Anonymkode: a4416...3df Det blir litt flisespikkeri når du henger deg opp i ordet "flink". Godt mulig ingen har brukt akkurat det ordet, men det ser ut til å være nok av dem som syns Kinas håndtering er beundringsverdig og et eksempel til etterfølgelse for andre land, som Norge. Jeg syns det er skremmende nok i seg selv. Anonymkode: 6aeeb...cbe 3
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #11 Skrevet 29. august 2020 Det har vært skremmende å se hvor mange som støtter Kina i dette. Godt det ikke er disse som styrer landet sier nå jeg.. Anonymkode: 06b67...658 1
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #12 Skrevet 29. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært skremmende å se hvor mange som støtter Kina i dette. Godt det ikke er disse som styrer landet sier nå jeg.. Anonymkode: 06b67...658 Erna tok i mot Kina på rød løper denne uken... Anonymkode: d61dd...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2020 #13 Skrevet 30. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Erna tok i mot Kina på rød løper denne uken... Anonymkode: d61dd...a9e Herregud.. Jeg hadde aldri sluppet de over grensa engang etter denne skandalen. Spyr av Erna. Kina prøvde å skjule viruset helt fra starten av, så det rakk å spre seg til resten av verden. I tillegg til den umenneskelige behandlingen av sine borgere og inngripen i Hong Kong. Hva faen skal de på rød løper å gjøre? Søppel land Anonymkode: 06b67...658
Anbefalte innlegg