AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Jeg liker og sende med det vesla på 17 måneder liker Ca 2 ganger i uken kan jeg sende med en spesiell lunsj pasta salat, pasta, mais, gulrot og brokkoli Fiskekaker med pastaskruer og litt cherry tomater. Og litt andre diverse men er jo sunne ting jeg sender med i matpakka Besteforeldra hennes mener at jeg overdriver litt med matpakka. Men jeg ser ofte at foreldre sender med veldig mye spesiellt til barna for og spise i barnehagen som vaffler og muffins noen ganger nesten middag. Vesla er ikke så glad i brø hele tiden så då må jeg jo tenke litt kreativt😂 Anonymkode: 42082...e7f 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 26. august 2020 Hva er det du lurer på egentlig? Anonymkode: db2cd...e49 65
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Kan du ikke bare sende med skiver med pålegg og en flaske med melk da? Barn trenger ikke middag flere ganger om dagen. Anonymkode: a0278...1ec 22
Frøyamor Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Besteforeldrene er bare av gamlesorten. Hadde det vært opp til dem så holder det med to svette brødskiver med brunost. Bare fint for jenta di du orker lage skikkelig mat til henne Verre der barnehagen sier nei skikkelig nistemat for de andre barna blir missunelige.. 24
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare sende med skiver med pålegg og en flaske med melk da? Barn trenger ikke middag flere ganger om dagen. Anonymkode: a0278...1ec Er jo ikke helt middag da, men tenker på at det kan være litt greit en og bare sende med brød vær dag. Anonymkode: 42082...e7f 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Send med det du vil og som du vet barnet liker. Det er jo sunne ting det du nevner. Anonymkode: 770f9...edb 12
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, Frøyamor skrev: Besteforeldrene er bare av gamlesorten. Hadde det vært opp til dem så holder det med to svette brødskiver med brunost. Bare fint for jenta di du orker lage skikkelig mat til henne Verre der barnehagen sier nei skikkelig nistemat for de andre barna blir missunelige.. off synes er litt dumt det der med missunelige😂 e derfor jeg ikke sender med muffins og annet sukker. Men ser jo selv av at andre barna i avdelingen har med masse godt som kanskje de andre også vil ha. Men er dumt der barnehagen mener nei siden de andre barna blir missunelige Anonymkode: 42082...e7f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Så lenge man ikke bikker over til at matpakkene nærmest er «koldtbord» og så lenge man tenker sunt er det jo bare å være kreativ. Har riktignok skolebarn, men det blir alltid et eller annet i tillegg til brødskivene i matboksen. Noen ganger et kokt egg, litt blåbær, tomater, agurk, babybel, litt druer. Et eller annet, som hun kan velge å spise som det er eller dandere det på brødskiva. Sender du med 1 gulrot, et halvt eple og ei brødskive, vil mange barn velge å starte med eple og gulrot, og til sist brødskiva, men da er de gjerne mette før de kommer til brødskiva, og metthetsfølelsen av eple og gulrot varer ikke lenge. Så det er viktig å ha ernæring og varig metthetsfølelse i bakhodet. Anonymkode: 406b3...ff3 6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 Om barnet får middag hjemme om ettermiddagen, ser jeg egentlig ikke greia med at hen også skal ha middagsrester til lunsj? Jeg er ca 35 år, og spiser svette knekkebrød med brunost til lunsj hver dag på jobb 🙂 Tradisjonell norsk niste! Anonymkode: db2cd...e49 17
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: off synes er litt dumt det der med missunelige😂 e derfor jeg ikke sender med muffins og annet sukker. Men ser jo selv av at andre barna i avdelingen har med masse godt som kanskje de andre også vil ha. Men er dumt der barnehagen mener nei siden de andre barna blir missunelige Anonymkode: 42082...e7f Ehem. Er det derfor du ikke sender med «muffins og annet sukker» i nista? Fordi barnehagen synes det er dumt??? Jaikes. Anonymkode: db2cd...e49 10
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Helt supert det du sender med, heldig barn som slipper å kun spise brød Anonymkode: 1b2b7...df5 11
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 Helt vanlig å sende med sånn mat. Gjør det stadig vekk til 7-åringen her også. Hun spiser brød, men syns det er fint å variere litt, og spesielt dersom det er igjen middagsrester. Jeg selv foretrekker middagsrester fremfor brød/knekkebrød. Anonymkode: 1e57f...e7b 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: off synes er litt dumt det der med missunelige😂 e derfor jeg ikke sender med muffins og annet sukker. Men ser jo selv av at andre barna i avdelingen har med masse godt som kanskje de andre også vil ha. Men er dumt der barnehagen mener nei siden de andre barna blir missunelige Anonymkode: 42082...e7f Eg er litt forvirra. Du skriv at du sender med sunn mat, som fiskekaker, som variasjon til brødmat. Det er jo bare fint det 🙂 Men du lar vere å sende med "muffins og annet sukker" for å unngå at andre blir misunnelige? Barn trenger vel ikkje mat med mykje sukker i barnehagen, samme om andre barn blir misunnelige eller ikkje. Og korleis veit du kva dei andre barna har med som niste? Reknar med at det ikkje er barnet på halvanna år som fortel om dette 🙂 Anonymkode: 8f828...652 9
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om barnet får middag hjemme om ettermiddagen, ser jeg egentlig ikke greia med at hen også skal ha middagsrester til lunsj? Jeg er ca 35 år, og spiser svette knekkebrød med brunost til lunsj hver dag på jobb 🙂 Tradisjonell norsk niste! Anonymkode: db2cd...e49 Vi har lenge hatt en «tradisjon» med brød til frokost, brød til lunsj og brød til kvelds. Må da på alle måter være bedre for barn å få en mer mettende og næringsrik lunsj enn to knekkebrød med brunost hver bidige dag. Knekkebrød er sunt fordi det inneholder lite kalorier, lite fett og lite salt - men det finnes mange andre matvarer som er minst like sunne og metter lengre. Anonymkode: 406b3...ff3 14
Lykkeligliten Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 Jeg syntes det er fint at man kan velge hva man sender med barna sine. Syntes selv det fort kan bli kjedelig med det samme hver dag. Så jeg varier på brød, grovepizzasnurrer og grove polarbrød. Ved siden av så pleier jeg som regel å ha to ulike grønnsaker eller frukt +en yoghurt eller matmuffins. Barnet mitt pleier som regel å spise opp det meste av maten sin 😊 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 2 minutter siden, Lykkeligliten skrev: Jeg syntes det er fint at man kan velge hva man sender med barna sine. Syntes selv det fort kan bli kjedelig med det samme hver dag. Så jeg varier på brød, grovepizzasnurrer og grove polarbrød. Ved siden av så pleier jeg som regel å ha to ulike grønnsaker eller frukt +en yoghurt eller matmuffins. Barnet mitt pleier som regel å spise opp det meste av maten sin 😊 Ja synes er utrolig kjedeligt med brød og knekkebrød vær dag spesielt for små barn, Og synes er litt kjekt med og variere Husker selv som liten hvor kjipt det var og åpne matboksen for og bare se de samme kjedelige skivene😂 Vesla er bare 17 måneder men tenker det er litt greiere med litt spesielle lunsj av og til i ula for da kommer matboksen tomt tilbake, Når jeg sender med skive så ligger mer en havle skiven igjen mens bare frukten og yougurten er spist opp. Eller så kommer skiven uten skinken for det er bare den hun vil ha😂 Så da vil jeg heller at hun skal få i seg noe næring en ingenting. Anonymkode: 42082...e7f 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 Du kan sende til lunch det du tror barnet har godt av å spise så lenge det ikke går over i sjokoladekaker... Barna på min gruppe får ofte middagsrester, vaffel/bolle en sjelden gang, brødskiver, knekkebrød. Vi kan gi foreldre tilbakemeldinger til foreldre på hvordan matpakken fungerer: ikke lurt å sende ris til en ettåring, alt havner på gulvet, bedre med pasta, for eksempel; alt for mye å velge mellom, barnet klarer ikke å bestemme seg; etter 6 måneder er barnet mett på gulost, fint med variasjon; vi varmer ikke opp middagsrester etc... Barna blir misunnelige på hverandres mat, men det gjør ikke noe! Vi lærer dem at alle har ulik mat med seg og spiser det de har i matboksen i dag. Jobber i mange år på småbarnsavdeling. Anonymkode: 93854...61d 8
Lykkeligliten Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja synes er utrolig kjedeligt med brød og knekkebrød vær dag spesielt for små barn, Og synes er litt kjekt med og variere Husker selv som liten hvor kjipt det var og åpne matboksen for og bare se de samme kjedelige skivene😂 Vesla er bare 17 måneder men tenker det er litt greiere med litt spesielle lunsj av og til i ula for da kommer matboksen tomt tilbake, Når jeg sender med skive så ligger mer en havle skiven igjen mens bare frukten og yougurten er spist opp. Eller så kommer skiven uten skinken for det er bare den hun vil ha😂 Så da vil jeg heller at hun skal få i seg noe næring en ingenting. Anonymkode: 42082...e7f Er noe med det, syntes ikke man skal dømme andre for verken det ene eller det andre. Men har opplevd selv at barnet mitt ikke spiser noen ting om jeg kun sender med skiver, men varier jeg litt så blir det meste spist opp, tilogmed brødskivene 😂 2
Humle Brumle Skrevet 26. august 2020 #19 Skrevet 26. august 2020 Bare gjør som du vil og gjør som du har tid og krefter til Ditt barn du bestemmer. Bare det er sunt så har det ikke noe å si hva det er. Jeg kan egt ikke se for meg at pastasalat er så mye verre enn å smøre brødskiver jeg da.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #20 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er det du lurer på egentlig? Anonymkode: db2cd...e49 Det skjønner ikke jeg heller. Anonymkode: 4138a...dad 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå