Gå til innhold

Katten halter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Katten kom hjem i dag og halter på ene fremfoten. Kan ikke se hva som er galt. Var akkurat for sen å ringe til veterinæren før de stengte. Bør jeg holde ham inne til jeg får tak i veterinær i morgen? Veterinæren har en vakttelefon for akutte situasjoner, men katten har spist godt og ser ellers i fin form ut, bortsett fra at den ikke vil tråkke på foten. Bør jeg ringe vakttelefonen likevel? 

Anonymkode: 58c32...a8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du ta på foten? Hvor gjør det evt vondt? Har den sår? 

Anonymkode: e2a66...781

Skrevet

Ville holdt pus inne ja. Når pus halter har han ikke mulighet til å forsvare seg og sånt mot andre katter som ellers.

Anonymkode: 71955...694

• Liker 1
Skrevet

Det gjør katter i blant. Er vel som å vrikke foten for oss. Blir nok bra igjen snart, lille pusen.

Hold pus inne til bedring skjer. Kan vel få litt ekstra kos og pleie nå da ❤️

Anonymkode: e8ff6...562

Skrevet

Det skader ikke å ringe vakttelefon, så kan de si noe om du kan vente eller ei (det kan du sikkert, men godt å få høre det fra en profesjonell, så slipper du å bekymre deg unødig)

Anonymkode: 86544...aea

Skrevet

Har prøvd å sjekke foten litt mer, men finner fortsatt ikke noe sår, byll eller noe annet som er stukket inn i poten. 

Guttungen slapp katten ut, men den gikk heldigvis ikke lenger enn til altanen, så nå er han bært inn igjen og blir inne for natten. Så ringer vi veterinær i morgen tidlig. 

• Liker 4
Skrevet

Det var et bitt som var betent så katten må være inne i en uke.

Spørsmålet nå er hvordan få han til å bruke dokassen sin? Han brukte den når han var kattunge, men det begynner å bli noen år siden nå. 

Jeg ha kjøpt sand og satt den på vaskerommet. I natt tisset han heller opp på en plastpose som lå slengt på gulvet på kjøkkenet.. Tror ikke han har bæsjet på snart 2 dager, og det er et evig mas om å få slippe ut. Virker også som han vandrer rundt inne og leter etter en passende plass han kan gjøre frå seg. 

Noen som har tips for å få ham til å bruke doen? Vi skal snart flytte også, så han bør absolutt lære det igjen. 

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var et bitt som var betent så katten må være inne i en uke.

Spørsmålet nå er hvordan få han til å bruke dokassen sin? Han brukte den når han var kattunge, men det begynner å bli noen år siden nå. 

Jeg ha kjøpt sand og satt den på vaskerommet. I natt tisset han heller opp på en plastpose som lå slengt på gulvet på kjøkkenet.. Tror ikke han har bæsjet på snart 2 dager, og det er et evig mas om å få slippe ut. Virker også som han vandrer rundt inne og leter etter en passende plass han kan gjøre frå seg. 

Noen som har tips for å få ham til å bruke doen? Vi skal snart flytte også, så han bør absolutt lære det igjen. 

Her må du nok bare være tålmodig. Vår hadde nok også protestert. Hun har do inne, men har ikke brukt den på et år minst. 
For all del IKKE bruk kjeft. I verste fall får dere ha pus på et eget rom sammen med doen, feks på badet. Fjern alt som kan tisses/bæsjes på, så vil katten heller bruke kattedoen enn gulvet. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her må du nok bare være tålmodig. Vår hadde nok også protestert. Hun har do inne, men har ikke brukt den på et år minst. 
For all del IKKE bruk kjeft. I verste fall får dere ha pus på et eget rom sammen med doen, feks på badet. Fjern alt som kan tisses/bæsjes på, så vil katten heller bruke kattedoen enn gulvet. 

Kjeft har han ikke fått. Når vi var på jobb i dag var han innestengt på vaskerommet sammen med doen. Jeg finner ingenting som tyder på at katten har tisset eller bæsjet i dag. Jeg har prøvd å sette han opp i doen og jeg har gravd i sanden, men han viser ingen interesse. Vi har mange pappkasser rundt om kring pga flytting, får håpe ikke han setter seg opp i en av de. 😂 

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjeft har han ikke fått. Når vi var på jobb i dag var han innestengt på vaskerommet sammen med doen. Jeg finner ingenting som tyder på at katten har tisset eller bæsjet i dag. Jeg har prøvd å sette han opp i doen og jeg har gravd i sanden, men han viser ingen interesse. Vi har mange pappkasser rundt om kring pga flytting, får håpe ikke han setter seg opp i en av de. 😂 

Katter kan holde seg i en hel evighet. Det er en stor fare for at han gjør fra seg i alt han kan sitte oppi ja, så bare å ta forholdsregler med en gang om dere kan ha ting på ett rom som kan stenges osv 😅

Skrevet

Godt mulig han enten ikke liker kassa eller kattesanden.

Vi holder vår inne i et par dager nå fordi han har trukket en tann og er på antibiotika. Vanligvis en utekatt. I protest kaster han ekstra rundt på kattesanden før han gjør fra seg, men han går ihvertfall.

Er katten stor, liten, medium? Og hvordan er kattekassa? Med eller uten tak og alt det der.

Skrevet
På 28.8.2020 den 21.44, AnonymBruker skrev:

Katter kan holde seg i en hel evighet. Det er en stor fare for at han gjør fra seg i alt han kan sitte oppi ja, så bare å ta forholdsregler med en gang om dere kan ha ting på ett rom som kan stenges osv 😅

På 29.8.2020 den 1.03, Emmelise skrev:

Godt mulig han enten ikke liker kassa eller kattesanden.

Vi holder vår inne i et par dager nå fordi han har trukket en tann og er på antibiotika. Vanligvis en utekatt. I protest kaster han ekstra rundt på kattesanden før han gjør fra seg, men han går ihvertfall.

Er katten stor, liten, medium? Og hvordan er kattekassa? Med eller uten tak og alt det der.

Nå har han heldigvis skjønt at han skal bruke kassa! 😊 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har han heldigvis skjønt at han skal bruke kassa! 😊 

Så bra 😁 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...