AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #21 Skrevet 27. august 2020 Så du blir henvist grunnet angst og/eller depresjon? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne/tilstander-for-psykisk-helsevern-for-voksne/angst-og-tvang#angst-og-tvang-alvorlig-til-moderat-veiledende-frist-12-uker https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne/tilstander-for-psykisk-helsevern-for-voksne/depresjon Anonymkode: 37566...de8
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #22 Skrevet 27. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så du blir henvist grunnet angst og/eller depresjon? https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne/tilstander-for-psykisk-helsevern-for-voksne/angst-og-tvang#angst-og-tvang-alvorlig-til-moderat-veiledende-frist-12-uker https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/prioriteringsveiledere/psykisk-helsevern-for-voksne/tilstander-for-psykisk-helsevern-for-voksne/depresjon Anonymkode: 37566...de8 Vet ikke hva legen kaller det. Er vel sammensatt. Sliter masse og legen skal henvise for hjelp. Med bakgrunn i plagene mine. Så tenkte kanskje de som mottar henvisningen må vurdere hva som er «diagnosen» min ig behandle deretter? De må da klare å lese såpass ut av en beskrivelse fra legen. Jeg kan ikke selv si hva jeg lider av, jeg vet jo bare alt dom plager meg og hvordan det plager meg gjør meg ute av stand til livet Anonymkode: 61013...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #23 Skrevet 29. august 2020 Men la oss si at legen kaller det angst i henvisningen, men det egentlig er noe annet (jeg selv opplever det ikke som angst som sådan men en kraftig reaksjon på flere ytre hendelser), vil de på dps hvis man koommer inne skjønne dette og gi riktig behandling? (finner ikke noe henvisning på helsenorge..) Anonymkode: 61013...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #24 Skrevet 29. august 2020 Og er det noe håp for å få hjelp (altså behandling som virker), for traumerelaterte ting hvor situasjonen som utløser den psykiske uhelsen vedvarer? Anonymkode: 61013...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #25 Skrevet 29. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men la oss si at legen kaller det angst i henvisningen, men det egentlig er noe annet (jeg selv opplever det ikke som angst som sådan men en kraftig reaksjon på flere ytre hendelser), vil de på dps hvis man koommer inne skjønne dette og gi riktig behandling? (finner ikke noe henvisning på helsenorge..) Anonymkode: 61013...fcc For å si det sånn om legen din har henvist med grunnlagt på angst du får plass på dps fordi de mener at din angstproblematikk er såpass alvorlig at utfyller kriteriert for rettighetspasient,men så viser det seg at problemene dine ikke like alvorlig som de trodde kan de faktisk si at du ikke oppfyller kriteriene for å få hjelp der. Anonymkode: 37566...de8
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #26 Skrevet 29. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: For å si det sånn om legen din har henvist med grunnlagt på angst du får plass på dps fordi de mener at din angstproblematikk er såpass alvorlig at utfyller kriteriert for rettighetspasient,men så viser det seg at problemene dine ikke like alvorlig som de trodde kan de faktisk si at du ikke oppfyller kriteriene for å få hjelp der. Anonymkode: 37566...de8 Men det er heller motsatt da. Det er mer traumerelatert det jeg sliter med, men dps leser vel symptomer osv i henvisningen og vurderer meg uten å evt bare se seg blind på hvis legen har kalt det feks angst ellernoe annet? Anonymkode: 61013...fcc
AnonymBruker Skrevet 29. august 2020 #27 Skrevet 29. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men det er heller motsatt da. Det er mer traumerelatert det jeg sliter med, men dps leser vel symptomer osv i henvisningen og vurderer meg uten å evt bare se seg blind på hvis legen har kalt det feks angst ellernoe annet? Anonymkode: 61013...fcc Selvsagt! Men spørsmålet er om legen har lagt vekt på å beskrive symptomer eller hen har beskrevet din historikk (les traumer) og hvordan ditt funksjonsnivå er Anonymkode: 37566...de8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå