Gå til innhold

Prosessen ve den isning til dps/psykolog

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva legen kaller det. Er vel sammensatt. Sliter masse og legen skal henvise for hjelp. Med bakgrunn i plagene mine. Så tenkte kanskje de som mottar henvisningen må vurdere hva som er «diagnosen» min ig behandle deretter? De må da klare å lese såpass ut av en beskrivelse fra legen. Jeg kan ikke selv si hva jeg lider av, jeg vet jo bare alt dom plager meg og hvordan det plager meg gjør meg ute av stand til livet

Anonymkode: 61013...fcc

Skrevet

Men la oss si at legen kaller det angst i henvisningen, men det egentlig er noe annet (jeg selv opplever det ikke som angst som sådan men en kraftig reaksjon på flere ytre hendelser), vil de på dps hvis man koommer inne skjønne dette og gi riktig behandling?

(finner ikke noe henvisning på helsenorge..)

Skrevet

Og er det noe håp for å få hjelp (altså behandling som virker), for traumerelaterte ting hvor situasjonen som utløser den psykiske uhelsen vedvarer?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men la oss si at legen kaller det angst i henvisningen, men det egentlig er noe annet (jeg selv opplever det ikke som angst som sådan men en kraftig reaksjon på flere ytre hendelser), vil de på dps hvis man koommer inne skjønne dette og gi riktig behandling?

(finner ikke noe henvisning på helsenorge..)

For å si det sånn om legen din har henvist med grunnlagt på angst du får plass på dps fordi de mener at din  angstproblematikk er såpass alvorlig at utfyller kriteriert for rettighetspasient,men så viser det seg at problemene dine ikke like alvorlig som de trodde kan de faktisk si at du ikke oppfyller kriteriene for å få hjelp der. 

Anonymkode: 37566...de8

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn om legen din har henvist med grunnlagt på angst du får plass på dps fordi de mener at din  angstproblematikk er såpass alvorlig at utfyller kriteriert for rettighetspasient,men så viser det seg at problemene dine ikke like alvorlig som de trodde kan de faktisk si at du ikke oppfyller kriteriene for å få hjelp der. 

Men det er heller motsatt da. Det er mer traumerelatert det jeg sliter med, men dps leser vel symptomer osv i henvisningen og vurderer meg uten å evt bare se seg blind på hvis legen har kalt det feks angst ellernoe annet? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er heller motsatt da. Det er mer traumerelatert det jeg sliter med, men dps leser vel symptomer osv i henvisningen og vurderer meg uten å evt bare se seg blind på hvis legen har kalt det feks angst ellernoe annet? 

Selvsagt! Men spørsmålet er om legen har lagt vekt på å beskrive symptomer eller hen har beskrevet din historikk (les traumer) og hvordan ditt funksjonsnivå er

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...