lullaby_baby Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Hei, jeg driver med digital annonsering, og vi skal legge frem et forslag for å få våre bilannonser i lokalavisene mer interessante for de som skal kjøpe bil. Om det er større annonsebilder, 3d modell av bilen i webbrowseren etc. Jeg trenger tips fra kanskje en som skal kjøpe bil, eller nettopp har kjøpt bil. Er det noe du har bemerket deg av bilannonser? Noe du har irritert deg over kanskje? Annonseformatene er webbrowseren og mobil, og vil bli vist i utvalgte lokalaviser. Tips vil bli belønnet med mindre irriterende annonser, og forhåpentligvis mer relevant og sømløst for deg som leser/kjøper.
Druid Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 1 minutt siden, lullaby_baby skrev: Hei, jeg driver med digital annonsering, og vi skal legge frem et forslag for å få våre bilannonser i lokalavisene mer interessante for de som skal kjøpe bil. Om det er større annonsebilder, 3d modell av bilen i webbrowseren etc. Jeg trenger tips fra kanskje en som skal kjøpe bil, eller nettopp har kjøpt bil. Er det noe du har bemerket deg av bilannonser? Noe du har irritert deg over kanskje? Annonseformatene er webbrowseren og mobil, og vil bli vist i utvalgte lokalaviser. Tips vil bli belønnet med mindre irriterende annonser, og forhåpentligvis mer relevant og sømløst for deg som leser/kjøper. Litt i tvil om kunden din, men jeg hopper direkte til konklusjonen at dette handler om nybil- annonser. Så ståa er at du skal selge en bil/ merke/ modell fra en lokal forhandler i en kontekst av en lokalavis. Hvis dette er lokla forhandler som trenger reklame, er det andre innganger. Jeg får også følelsen at dette er en annonse-mal, og ikke noen ekstraordinær kampanje, der dere kjøper dere inn med offensive plakater. Jeg kan heller ingenting om annonsieringsrammene, så jeg vet ikke om dere har lov å bruke overlay ved klikk. Jeg går ut i fra at dere ikke får lov til det. Det KRITISKE med denne typen annonser i lokalavisen, er at du gjør det enkelt å lokalisere hvor du får kontakt med bilen. Altså hvis lokal forhandler, lokaliser denne, hvis nettkjøp, må det på plass ett showrom eller en utstilling. Det er mye salgsforberedene arbeid som kan gjøres på nett, men det er en ubetydelig gruppe som kjøper usett. En helt grei kampanje ville faktisk være ett kartutdrag med avkrysset forhandler dekket med "Ny bil ?" og merkevaren i nederste hjørnet. Det neste er at det du markedsfører i plakat, må være det jeg møter på det jeg klikker. Er det bilde av en BMW 3 serie, så bør jeg komme til en BMW 3-serie konfigurator når jeg klikker på den. Og det må være en modell forhandler kan selge, og helst har som prøvemodell. Så langt: Hva du lokker med, må jeg kunne se og må være lett å kjøpe. https://www.toyota.no/world-of-toyota/articles-news-events/2020/yaris-2020.json Dette er en kampanje fra Toyota. Problemet er at den er generisk: stripp vekk toppen, stripp vekk det som er under galleri , jeg vil ikke finne en forhandler, jeg vil ha link til denne forhandleren. Jeg vil ha en konfigurator for DENNE bilen. og det skal komme ut en pris som er den JEG skal betale. OK, så noen vil ha brosjyrer, jeg ønsker dem som PDF'er tilgjengelig på siden. Igjen knyttet til DENNE bilen. (En god konfigurator burde kunne eksportere oppsettet til PDF ink prisutvalg.) Poenget er at jeg kjøper ikke en Peugeot hos Peugeot, jeg kjøper den hos Harald hos Berthel O Steen på Minde Alle bildene i galleriet her, kan være grunnlaget for teaser inngang på de tre plakatformatene jeg ser på lokalavisen min: plukk ett bilde, legg en overlay med "Garantert nybillukt", toyta logo i høyre bunn, link til lokal variasjon av kampanjen, med direkte linker til DEN spesfikke forhandleren, kontakt for å prøve kjøre DEN modellen Begynnelse, men tenkte du kunne korrigere meg, om det er forutsetninger som er feil.
lullaby_baby Skrevet 27. august 2020 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2020 @Druid, det virker som du vet hva du snakker om, og det setter jeg veldig pris på! Det er en vanlig annonse-mal ja, ingen ekstraordinær kampanje. Overlay ved klikk er en mulighet, meningen er at det ikke skal ta vekk all fokus fra siden. Akkurat denne er litt uklar, så vi har ikke tatt stilling til dette enda. Jeg liker forslaget ditt med kartutdraget, det kan fungere ganske godt! Og link til lokal forhandler som faktisk har denne bilen for salg. Takk for veldig gode forslag!
Druid Skrevet 27. august 2020 #4 Skrevet 27. august 2020 10 minutter siden, lullaby_baby skrev: @Druid, det virker som du vet hva du snakker om, og det setter jeg veldig pris på! Det er en vanlig annonse-mal ja, ingen ekstraordinær kampanje. Overlay ved klikk er en mulighet, meningen er at det ikke skal ta vekk all fokus fra siden. Akkurat denne er litt uklar, så vi har ikke tatt stilling til dette enda. Jeg liker forslaget ditt med kartutdraget, det kan fungere ganske godt! Og link til lokal forhandler som faktisk har denne bilen for salg. Takk for veldig gode forslag! Mitt forhold til overlay ved klikk, (ALDRI OVERLAY VED MOUSEOVER) er at man altfor ofte tar den for langt ut. Man tar så mye plass man kan få. Og det er fordi som regel henger det på de store kampanjene. Jeg savner Teaser -> Liten overlay -> og SÅ videre. (Jeg har en liten lokal bilforhandler, som i tillegg leverer spesse biler. Det hadde vært en god idee for dem å trekke frem virale reklamer for biler de KAN skaffe, som Alpina B5 biturbo, for å markedsføre deres eksistens, og samtidig flagge deres forhandler relasjon med biler som folk faktisk kjøper. Du har ikke lyst på autovideo, men alle har lyst å se videoen, og du kan pakke preewiew formatet av filmen inn i nyttig informasjon om forhandler på veldig liten plass som ikke bryter med avislesingen. ) Poenget er at jeg ser utfordringene at standard plakatstørrelser og formater er ..... kjedelige. I lokalaviser blir de nærmest som sponsormerking. Det blir visuelt støy man ikke legger merke til. Og bilkjøp er en egen sjanger : man gjør det ikke ofte, veldig få gjør det spontant og det er stor spredning i kundemønster. (jeg bruker typisk 6 - 12 måneder på kjøpe bil, jeg har en kompis som var innom for å snakke med en bekjent han hadde sett gjennom butikkvinduet og kom ut med TO biler....) Sjangsen for at du sitter på lokalavisen og tenker "Ah, Toyota har ny modell, kansje jeg burde kjøpe en ny bil?" er litt ... liten. På den annen side, hvis jeg sitter og har nybilkjøp i hodet, og jeg ser en reklame for en toyotaforhandler, kan jeg ende opp med "Wow, er det noen som selger toyota her uti gokk også?!". Og da kommer poenget med at plakaten må treffe meg slik at jeg vet dette er lokalt fundert, og ikke noe som skjer på ett reklamekontor i Oslo. Det blir ett to faset mål med kommunikasjonen. Lykke til videre med jobben, og kult med denne typen forespørsler.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå