AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Har opplevd mye de siste månedene - faren min døde, har vært separert og nå funnet sammen igjen - men det er mye å takle fordi mannen min har hatt noen forhold i separasjonstiden. Vi skal flytte sammen igjen i tidligere bolig, men der må vi selge masse og pusse opp for å få en ny start etter at han har hatt andre kvinner der. På jobb har jeg blitt seksjonsleder nå, i tillegg til at jeg har mange andre oppgaver. For ikke å nevne barna som må følges opp. Kort sagt - det er litt mye i hodet nå og jeg føler jeg snart går på en smell. Har hatt noen episoder nå med panikkangst og hyperventilering. Skulle så gjerne hatt et par dager fri for å komme i balanse igjen...skal jeg bruke egenmelding da? Eller er det feil? Føler det ikke riktig å bruke feriedager, fordi jeg føler meg mentalt syk. Men syns det er vanskelig å forklare en egenmelding. Anonymkode: 19ba4...e02
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Mentalt syk er like reelt som fysisk syk. Jeg ville ha tatt et par dager egenmelding. Bedre det, enn månedsvis med sykemelding fordi du blir faktisk utbrent. Anonymkode: 01a9b...ac7 7
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 Hvis du er utbrent, er ikke en egenmelding nok. Det blir som et plaster på en brukken arm. Bestill time hos fastlegen og fortell hvordan du har det. Å presse deg enda mer hvis du allerede er på felgen kan resultere i en enda lengre rekonvalesenstid. Anonymkode: b12d9...854 3
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Ta noen dager egenmelding fram til du får deg en legetime. Jeg tror ikke du kommer i balanse etter bare noen dager, så jeg ville lagt alle kortene på bordet til legen. Anonymkode: 3ccc0...fc4 5
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 Høres ut som å bli sammen med mannen din igjen ikke er det rette, og kroppen din sier ifra. Anonymkode: 188a8...221
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #6 Skrevet 26. august 2020 Be om en sykmld en uke eller to i første omgang, og la deg selv få lov å lande skikkelig. Å være veldig sliten og så mye som har skjedd tar på. ❤️ Anonymkode: 26eb8...0ea
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #7 Skrevet 26. august 2020 Ville revurdert det forholdet. Det vil gi deg enormt med hodebry - og kreve mye energi. Hvordan blir det å tenke på de andre damene som har vert i huset? Ville fokusert på meg selv og egen + barnas lykke. Utover det - ville fått en smld. Ett par dager egenmelding vil ikke utgjøre noe særlig. Anonymkode: f2ccf...9c8 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #8 Skrevet 26. august 2020 Sier som flere her, bestill en legetime. Du trenger nok mer enn etpar dager på å hente deg inn igjen. Lykke til. Anonymkode: bb0ef...a3c 2
Raven.Writingdesk Skrevet 26. august 2020 #9 Skrevet 26. august 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd mye de siste månedene - faren min døde, har vært separert og nå funnet sammen igjen - men det er mye å takle fordi mannen min har hatt noen forhold i separasjonstiden. Vi skal flytte sammen igjen i tidligere bolig, men der må vi selge masse og pusse opp for å få en ny start etter at han har hatt andre kvinner der. På jobb har jeg blitt seksjonsleder nå, i tillegg til at jeg har mange andre oppgaver. For ikke å nevne barna som må følges opp. Kort sagt - det er litt mye i hodet nå og jeg føler jeg snart går på en smell. Har hatt noen episoder nå med panikkangst og hyperventilering. Skulle så gjerne hatt et par dager fri for å komme i balanse igjen...skal jeg bruke egenmelding da? Eller er det feil? Føler det ikke riktig å bruke feriedager, fordi jeg føler meg mentalt syk. Men syns det er vanskelig å forklare en egenmelding. Anonymkode: 19ba4...e02 Du må snakke med fastlegen din. Om du har hatt dødsfall i nære familie så er det naturlig at du bar en sorgprosess. Det må du gi deg selv tid til. Å påta deg/dere et stort oppussingsprosjekt fordi mannen din har hatt damer i huset synes jeg høres helt fjernt ut. Spesielt om det betyr at du skal påta deg enda mer ansvarsoppgaver i forbindelse med dette. Historien med disse damene forsvinner ikke selv om dere endrer farge på tapet og kjøper en ny sofa. Før du setter i gang et slikt prosjekt bør du heller fokusere på «prosjektet» med å bo sammen med mannen igjen. Det er ikke møblene som avgjør om det vil gå bra eller ikke, og ærlig talt så høres det litt ut som at via å velge å sette igang slike prosjekter så flytter du fokuset bort fra dere og over på noe eksternt.. 6
Whistler Skrevet 26. august 2020 #10 Skrevet 26. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: ………….. Skulle så gjerne hatt et par dager fri for å komme i balanse igjen...skal jeg bruke egenmelding da?...…….. Anonymkode: 19ba4...e02 Hvis du trenger fri kalles det ferie eller avspasering. Hvis du er utbrent tar det et par måneder å bli frisk igjen, og så mye egenmeldingsdager har du ikke. Synes jeg synd på deg? Ja. Synes jeg du bør ta et par dager egenmelding for å få fri? Nei. Gå til legen.
tangent Skrevet 26. august 2020 #11 Skrevet 26. august 2020 Ta gjerne et par dager egenmelding, men bestill også legetime for å høre om det er riktig med en sykemelding. Som andre sier; to dager er nok ikke noe mer enn et plaster. Du bør nok også snakke med noen om alt du føler du går igjennom.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #12 Skrevet 26. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som å bli sammen med mannen din igjen ikke er det rette, og kroppen din sier ifra. Anonymkode: 188a8...221 Nei, er ikke sånn. Selv om jeg er veldig glad for å ha funnet sammen igjen, så er det tungt å prosessere at andre kvinner har vært involvert selv om han hadde all rett til det. Det går mye bedre nå, men det har vært mange tunge samtaler gjennom sommeren som har gjort meg sliten mentalt i etterkant. Anonymkode: 19ba4...e02
Brunello Skrevet 26. august 2020 #13 Skrevet 26. august 2020 Dersom man trenger et par dager for å bearbeide private problemer, tar en ferie. Dersom man er syk, får en sykemelding.
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #14 Skrevet 26. august 2020 Du må ikke finne på å begynne med oppussing nå dersom du er i ferd med å bli utbrent. Da kan tilstanden bli langvarig. Høres ut som sykemelding er på sin plass. God bedring og lykke til Anonymkode: 1de3e...96d 1
Guppy88 Skrevet 26. august 2020 #15 Skrevet 26. august 2020 Bruk egenmelding hvis du tror noen dager kan hjelpe. Psykisk helse kan gjøre deg like lite rustet for jobb som fysisk helse. Om det er en mindre, kortvarig psykisk "knekk" eller en influensa som gjør deg arbeidsufør, har ingenting å si for bruk av egenmelding. Jeg har sett min andel av kolleger som har grått på arbeidsplassen sin fordi livet er litt for mye en liten stund. De burde heller tatt en kort pause fra jobb for å komme seg igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #16 Skrevet 26. august 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd mye de siste månedene - faren min døde, har vært separert og nå funnet sammen igjen - men det er mye å takle fordi mannen min har hatt noen forhold i separasjonstiden. Vi skal flytte sammen igjen i tidligere bolig, men der må vi selge masse og pusse opp for å få en ny start etter at han har hatt andre kvinner der. På jobb har jeg blitt seksjonsleder nå, i tillegg til at jeg har mange andre oppgaver. For ikke å nevne barna som må følges opp. Kort sagt - det er litt mye i hodet nå og jeg føler jeg snart går på en smell. Har hatt noen episoder nå med panikkangst og hyperventilering. Skulle så gjerne hatt et par dager fri for å komme i balanse igjen...skal jeg bruke egenmelding da? Eller er det feil? Føler det ikke riktig å bruke feriedager, fordi jeg føler meg mentalt syk. Men syns det er vanskelig å forklare en egenmelding. Anonymkode: 19ba4...e02 Om du er seksjonsleder med personalansvar må jeg si jeg undrer meg litt over at du ikke har oversikt over når du kan bruke egenmelding. Anonymkode: 387e4...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #17 Skrevet 26. august 2020 7 timer siden, Brunello skrev: Dersom man trenger et par dager for å bearbeide private problemer, tar en ferie. Dersom man er syk, får en sykemelding. Er man syk i to dager bruker man egenmelding. Anonymkode: 387e4...ff4
Brunello Skrevet 26. august 2020 #18 Skrevet 26. august 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er man syk i to dager bruker man egenmelding. Anonymkode: 387e4...ff4 Å være sliten i to dager er ikke å være syk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå