Gå til innhold

SLETT ANNONSEN PÅ FINN.NO !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så dritt lei av folk som ikke klarer å slette annonser på finn.no som ikke lengre er tilgjengelig! Er produktet solgt så sletter man! 

Er så ofte jeg sender ut melding også får «den er solgt» som svar. Jammen, så slett annonsen da vel?? 

Synes det er irriterende at folk skriver at den er reservert i tittelen i stedet for å slette, men kan skjønne litt at det kan vær travelt å lage ny annonse.. 

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Kenelz skrev:

Jeg er så dritt lei av folk som ikke klarer å slette annonser på finn.no som ikke lengre er tilgjengelig! Er produktet solgt så sletter man! 

Er så ofte jeg sender ut melding også får «den er solgt» som svar. Jammen, så slett annonsen da vel?? 

Synes det er irriterende at folk skriver at den er reservert i tittelen i stedet for å slette, men kan skjønne litt at det kan vær travelt å lage ny annonse.. 

Jeg sletter ikke annonser, men jeg gjør den inaktiv når varen er solgt. Allikevel får jeg meldinger fra folk 3 måneder etter annonsen er utløpt.

Når det gjelder "reservert" er det gjerne fordi veldig mange kjøpere er useriøse. Så frem til varen er overlevert og penger mottatt, blir annonsen stående. Men er det ikke bare å scrolle forbi om du ser en annonse det står reservert på da...

Anonymkode: d1b27...da5

• Liker 8
Skrevet (endret)

Avsporende spørsmål (men helt enig med Ts)

Jeg har en liten ting til salgs på FINN nå, type samlerobjekt. Var inne på siden i går for å endre prisen, men fikk det ikke til? 
Kan noen minne en med begynnende alderdomssløvsinn på hvordan dette gjøres?

Edit; fikk det til! Var nok bare trøtt i går kveld 🤣

Endret av Helgeline
Skrevet
3 minutter siden, Helgeline skrev:

Avsporende spørsmål (men helt enig med Ts)

Jeg har en liten ting til salgs på FINN nå, type samlerobjekt. Var inne på siden i går for å endre prisen, men fikk det ikke til? 
Kan noen minne en med begynnende alderdomssløvsinn på hvordan dette gjøres?

Det er vel bare å gå inn på "Mine annonser" og klikke "endre" og forandre prisen og trykke på "lagre" til slutt. 

Anonymkode: 3e2e7...1f2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare å gå inn på "Mine annonser" og klikke "endre" og forandre prisen og trykke på "lagre" til slutt. 

Anonymkode: 3e2e7...1f2

Ja, fant det ut 🤣

Skrevet
18 minutter siden, Kenelz said:

Jeg pleier alltid å slette med en gang. Men dere er så sykt raske, så pleier som regel å få noen henvendelser før jeg rekker det.

Anonymkode: 7f96f...9e0

• Liker 1
Skrevet

Skriver «reservert» når noen har avtalt å hente og frem til jeg har pengene i lanken. Tror er var vanlig og at de fleste skjønner at «Reservert» betyr noe slik. 

Anonymkode: 97e68...a44

• Liker 10
Skrevet
20 minutter siden, Kenelz skrev:

Det holder da å markere den som solgt.

Anonymkode: 59718...15b

• Liker 6
Skrevet
24 minutter siden, Kenelz skrev:

Det finnes opptil flere tråder angående finn.no og useriøse kjøpere/hentere som avtaler at de skal komme men aldri gjør det. Så at man velger å heller sette reservert i tittelen inntil den er hentet er strengt tatt en konsekvens av at folk har vært sløve i lengre tid med å holde seg til sine avtaler.

Det gir deg også mulighet til å stille deg i "kø" hvis gjenstanden ikke blir hentet av den første. Og det er ikke nødvendigvis en dårlig ting.

• Liker 3
Skrevet

At noen skriver reservert i stedet for å slette annonsen er jo greit nok. Blir jo slettet når varen er hentet. Folk gjør nok det så de skal slippe å legge den ut på nytt når den som sier den skal ha det ikke møter opp. Som er ca  alltid. Førstemann som sier "jeg kjøper den" kommer jo aldri!

Anonymkode: 70feb...d27

• Liker 3
Skrevet

Synes det er irriterende at folk skriver at den er reservert i tittelen i stedet for å slette, men kan skjønne litt at det kan vær travelt å lage ny annonse.. 

Grunnen til irritasjon er fordi jeg får først øye på bildet, blir interessert også får med meg at den ikke er tilgjengelig. Sykt irriterende, men sånn er det bare. 

Skrevet
4 timer siden, Kenelz skrev:

Det er jo bare bortkastet tid å skulle slette annonsen mens selger venter på en avklaring! Å skrive «reservert» i annonseteksten er jo ypperlig og tidsbesparende for selger og ikke minst for Finn.no som faktisk kontrollerer alle annonsene som blir laget!

Anonymkode: 87ef1...ea1

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er jo bare bortkastet tid å skulle slette annonsen mens selger venter på en avklaring! Å skrive «reservert» i annonseteksten er jo ypperlig og tidsbesparende for selger og ikke minst for Finn.no som faktisk kontrollerer alle annonsene som blir laget!

Anonymkode: 87ef1...ea1

Les den siste setningen «men kan skjønne litt at det kan vær travelt å lage ny annonse..»

Og deretter les dette: «Grunnen til irritasjon er fordi jeg får først øye på bildet, blir interessert også får med meg at den ikke er tilgjengelig. Sykt irriterende, men sånn er det bare.» 

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jo være latterlig enkelt å slette annonser da! 

Hvorfor setter du annonser som "inaktive" i steden for å faktisk slette dem ordentlig?           

Anonymkode: 7cb65...211

Fordi jeg vil? Om noe er solgt mens annonsen ligger ute går jeg inn og markerer "solgt" (altså inaktiv). Men om varen er solgt etter annonsen ble inaktiv gidder jeg faktisk ikke gå inn å slette den. På Tise ligger ting "evig", mens på finn blir de innaktive etter 60 dager. Så det skjer ofte at ting blir solgt via Tise etter en stund.

Anonymkode: d1b27...da5

Skrevet

Jeg er av samme oppfatning, og er selv lynrask med å markere annonsen som SOLGT når kjøper har hentet varen sin. Så fort kjøper er gått ut døren, går jeg til pc-en og ordner det med annonsen. Orker ikke masse henvendelser fra folk på ting som ikke er her lenger. 

Skrevet
På 26.8.2020 den 12.40, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier alltid å slette med en gang. Men dere er så sykt raske, så pleier som regel å få noen henvendelser før jeg rekker det.

Anonymkode: 7f96f...9e0

Det er kanskje du som er for treg.

Skrevet
På 26.8.2020 den 12.20, Kenelz skrev:

Mange ganger så blir jo en annonse solgt i løpet av dagen eller par dager før en person tar kontakt og tro det eller ei men det er ikke øverst på prioriteringslisten i travle perioder med barn og bhg og jobb og dyr og hjem.

Anonymkode: accb1...9cb

Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Mange ganger så blir jo en annonse solgt i løpet av dagen eller par dager før en person tar kontakt og tro det eller ei men det er ikke øverst på prioriteringslisten i travle perioder med barn og bhg og jobb og dyr og hjem.

Anonymkode: accb1...9cb

Du er en av dem som ikke sletter eller hva?

• Liker 1
Skrevet

Det har hendt at fleire potensielle kjøparar ringer meg før eg har rukke å slette annonsen. Da må eg bare beklage og seie at tingen nettopp er blitt solgt, og at eg ikkje har hatt anledning til å endre annonsen ennå. Har ikkje smart-tlf, så det går gjerne nokre timar fra tingen er solgt før eg har tilgang til pc viss eg er borte heimanfrå . Men eg slettar alltid annonsen med det samme eg er heime, slik at eg ikkje skal gløyme det. Heilt einig i at det er Irriterande med ting som ligg ute lenge etter dei er solgt. 

Når det gjeld å reservere framfor sletting av annonse, så er det nok rett og slett fordi det er heller sjeldan at personen som seier han/ho vil kjøpe faktisk kjøper ei vare. Trolig er det litt enklare å skrive inn Reservert i overskrifta enn å merke som solgt og måtte legge ut annonsen igjen. 

Anonymkode: 9e896...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...