AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #1 Skrevet 26. august 2020 Liker gemyttet til puddel veldig godt, liker at de er energiske, glade, villige og arbeidsvillige uten å bli intense som f.eks gjetere. Problemet med puddelen er pelsen, har hatt pelsrase i mange år og er helt ferdig med dette. Lurer derfor på om dere kan hjelp meg med forslag til raser som minner om puddelen men som er korthåret. Liker ikke intensiteten til gjetere så det ønsker jeg ikke. Anonymkode: 487cf...a59
Leo Skrevet 26. august 2020 #2 Skrevet 26. august 2020 Kan du ikke bare holde den helt kortklippet? Hvis det er en rase du vet du liker og ønsker å ha så bør jo ikke dette være noe problem og langt enklere enn å prøve (og kanskje feile) med en annen rase. 4
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #3 Skrevet 26. august 2020 1 time siden, Leo skrev: Kan du ikke bare holde den helt kortklippet? Hvis det er en rase du vet du liker og ønsker å ha så bør jo ikke dette være noe problem og langt enklere enn å prøve (og kanskje feile) med en annen rase. Puddelpels er utelukket kortklipt eller ei. Ønsker derfor innspill på korthårede raser som ikke er så ulike i gemyttet eller som innehar de egenskapene jeg trekker frem (også med andre egenskaper knyttet til rasen). Anonymkode: 487cf...a59
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #4 Skrevet 26. august 2020 Både gleden, energinivået og den "akkurat passe intense" væremåten synes jeg du kan gjenfinne i flere raser. Du sa ikke noe om hvilken størrelse du tenkte på, men både dansk-svensk gårdshund og labrador har egenskaper som du beskriver. Anonymkode: ba2e7...d3e
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #5 Skrevet 26. august 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Både gleden, energinivået og den "akkurat passe intense" væremåten synes jeg du kan gjenfinne i flere raser. Du sa ikke noe om hvilken størrelse du tenkte på, men både dansk-svensk gårdshund og labrador har egenskaper som du beskriver. Anonymkode: ba2e7...d3e Labrador kunne være et alternativ selvom de blir litt store, skal se nærmere på de. Ellers er str preferansen medium til medium/liten. DSG er kanskje også verdt ånde nærmere på hvis en finner den rette oppdretteren? Anonymkode: 487cf...a59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå