Gå til innhold

MI + poeng + catch 22

Fremhevede innlegg

Gjest What to do?
Skrevet

Er som mange for tiden, skuffet over å ikke ha kommet inn på studiet jeg søkte på. Fikk en ventelisteplass laaangt nede, og forrstår ikke hva som har skjedd da snittet har gått ned, og jeg har tatt flere studiepoeng. I fjor stod jeg på 4 plass på listen...I år har de tydeligvis ikke tatt hensyn til hvor mye studieannsinitet jeg har (4 år, 232 poeng), selv om det i år som i fjor er samordna som står for opptaket.

Nuvel. Må vel bare gråte mine modige tårer og bite i det sure eplet.

Men hvis noen vet om de plutselig har endret opptaks"taktikk" fra i fjor til i år, så bare si det. Skolen det er snakk om er NTNU.

Det jeg lurer på, nå når jeg er rimelig desperat, er om jeg skal ta et år eller to meg Journalistutdanning på MI...Men studiet er jo dyrt, samt at jeg har hørt at dette studiet er så høyt aktet...Noen som har inside information om hva arbeidsgivere synes om MI?

Problemet mitt er at jeg ikke kan flytte fra Trondheim til f.eks Volda av familiære grunner, og øsnker å bygge videre på den utdannelsen jeg har (medie og film) i Trondheim.

Noen som har noen velmenende (eller andre) råd til meg? Er rimelig sikker på at jeg befinner meg innen det fagområdet jeg vil, men så var det jo catch 22 - for å få erfaring må man jo ha erfaring...*sukk*

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at noen av studiene ved MI var høyt aktet!

Gjest lmari
Skrevet

Jeg jobber i journalistikkbransjen, og her er i hvert fall ikke journalistutdanningen på MI spesielt høyt aktet - tvert i mot, dessverre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...