Gå til innhold

Arbeidsrettigheter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber for canal digital sin kundeservice nå for en liten stund. Og jeg har vært i en konflikt med sjefen min ang min arbeidstid. Jeg er langt over det som heter overtid, og dette får jeg ikke betaling for. Men i dag opplevde jeg noe veldig rart. Jeg ble tatt med inn på ett møterom med sjefen av han, og da ba han meg om å jobbe med holdningen min, og det er gteit. Men det som ikke er greit er måten han tok det opp på. Man rakker ikke ned på noen sine salgs resultater og deretter ødelegger en motivasjon. Mange på jobben min fikk med seg at han ba meg komme inn på møterommet, og dermed spurte alle rundt meg hva som skjedde, og jeg forklarte akkurat hvordan det var. Jeg hadde mitt headsett på, og var aktiv i det systemet vi bruker, og han lyttet det jeg sa uten noe forvarsel, og ba meg gå inn på rommet igjen. Og der sa han at jeg ikke skulle si videre det vi hadde pratet om? Har han lov til å lytte sånn uten noe grunn til å lytte? Jeg skjønner om han lytter dersom en kunde ringer og klager over at jeg har solgt han noe alt for dyrt og feil informasjon, men bare sånn uten grunn? 

Anonymkode: ac8c8...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Hvor mye har du jobbet overtid? Hva er din fastsatte arbeidstid? 

2. Nei, en som ikke er med i samtalen selv har ikke lov til å avlytte (eller ta opp) kommunikasjon mellom andre ved hjelp av tekniske hjelpemidler. Les straffeloven paragraf 205A.

Men nå skal det sies at å bli krenket fordi han ba deg komme inn på møterommet og «alle» så det for så å gå rett ut og fortelle alle om det etter å ha lovet en holdningsendring får meg ikke akkurat til å ha så tro på det du sier.

Om du skal fortsette der ville jeg tatt opp saken med ulovlig avlytting og at om dine salgsresultat og motivasjon skal tas opp ønsker du en medarbeidersamtale. På den måten blir det et fastsatt møte med faste punkter på agendaen hvor du har mulighet til å uttrykke dine meninger og ønsker og leder kan det samme tilbake. Også mye bedre med et fastsatt møte enn innkalling på tvers av et rom med kolleger.

Anonymkode: a6829...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det ikke er merarbeid, ikke overtid?

Anonymkode: b8258...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...