AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #21 Skrevet 26. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker said: Har dessverre ikke så stor tiltro til folk generelt når det kommer til smittevern jeg heller, etter å ha sett mangt og mye på våre runder tidligere år. Folk kjøper smågodt/ uinnpakket fordi det er billigst, og så bryr de seg ikke så mye om evt smitte. Så jeg tror nok Halloween dør-til-dør utgår her i år- jeg stålsetter meg allerede for voldsomme protester fra barna😅 Anonymkode: a9b9c...a64 Huff ja, må vel finne på et brukbart alternativ så ikke skuffelsen blir for stor. Kanskje kjøpe inn en pose med godteri og ha hos mormor, og ringe på og få fylt bøttene der. 😛 Anonymkode: 7f21c...1fe 1
Konungr Skrevet 26. august 2020 #22 Skrevet 26. august 2020 Helt greit, men velg et av følgende kostymer.
Djungelvrål Skrevet 26. august 2020 #23 Skrevet 26. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulighet for å gjennomføre: 1. Hvert barn har hver sin bøtte (som vanlig) 2. De som gir ut godteri gir ut godteri med skje. Ingen barn får lov å ta selv. Om godteriet er innpakket, den som gir ut tar ikke på noe men bruker øse/skje og legger oppi barnas bøtte. 3. Barna har på vanter ute (høst kaldt uansett), barna vasker hender når de kommer hjem og før de spiser snop. 4. voksne som møtes holder avstand og klemmer ikke. Og det er utendørs. Det foregår utendørs, barna er kun få minutter ved hver dør, og barna omgås uansett på skole/fritid så de går trolig enten sammen med foreldre eller klassevenner de uansett omgås. Ser ingen grunn til å droppe Halloween? Anonymkode: ea61d...bf6 Tror du barna lider noen nød fordi de ikke kan tigge snop fra naboene? 4
anonym 4545 Skrevet 26. august 2020 #24 Skrevet 26. august 2020 Er ikke noen stor tilhenger av Halloween, men når man ser hvordan voksne folk oppfører seg når det gjelder smittevern,jf utesteder og div fester, synes jeg det blir helt feil at barna ikke "skal ha sin store dag" hvor de voksne påser at normal hygiene overholdes. 3
Paraply Skrevet 26. august 2020 #25 Skrevet 26. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Huff ja, må vel finne på et brukbart alternativ så ikke skuffelsen blir for stor. Kanskje kjøpe inn en pose med godteri og ha hos mormor, og ringe på og få fylt bøttene der. 😛 Anonymkode: 7f21c...1fe Det er jo en koselig løsning! Ellers kan det vel fungere å invitere noen fra kohorten hjem, se på en passe skummel film, og spise fra hver sin snopepose. Bør være en liten gruppe, men man kan gjøre mye gøy med få. Hva med priser for beste kostyme? (Barn, så en pris til hvert kostyme: Mest kreative, Skumleste, Søteste etc). Tenker skuffelsen av å ikke få ringe på masse dører forsvinner i det man får bli med å planlegge en koselig/skummel inne-Halloween-kveld. 1
Helgeline Skrevet 26. august 2020 #26 Skrevet 26. august 2020 Går jo an å gjøre som en nabo som var bortreist gjorde i fjor. Plassere pakker med smågodt ved utgangsdøra. Plakat: Ta bare en, jeg ser dere!!! 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #27 Skrevet 26. august 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro fest innendørs/hjemme er verre enn utendørs dør til dør. Sånn mtp evt smitte. Anonymkode: ea61d...bf6 Hvorfor det, så lenge man kun inviterer de vennene som ellers vanker sammen? Anonymkode: 3fdf8...993 2
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #28 Skrevet 26. august 2020 Hele gaten vår blir pyntet og alle husene. Rekkehus område. Så det å gå ute her er nesten hele opplevelsen og snop blir bare ekstra bonus. Anonymkode: ea61d...bf6
AnonymBruker Skrevet 26. august 2020 #29 Skrevet 26. august 2020 Dere som driver og godter dere over at Halloween muligens blir avlyst.. tenk litt på barna da! Dette blir en stor skuffelse for de. Ikke ble ikke tradisjonell feiring av 17. mai, ikke barnebursdag... Halloween er et stort høydepunkt i året for de, og det handler ikke bare om å "tigge godteri". Det handler også om å kle seg ut, være ute etter mørkets frembrudd, pynt i gata, osv. Dette er en stor opplevelse for de og noe de deler med venner. Det er garantert noe de kommer til å huske fra barndommen når de blir voksne. Greit nok at vi voksne ikke har vokst opp med dette, men det har barna våre og for dem er det en naturlig tradisjon på høsten. Tidene forandrer seg! Anonymkode: aa85c...e7e 3
Iso1 Skrevet 27. august 2020 #30 Skrevet 27. august 2020 Syns ikke at Halloween skal bli ødelagt pga corona. Vi kan ikke droppe alt pga det. Syns vi skal feire ting som vanlig, men med hensyn til smittevern. Må da være noen måter å fullføre det på? Bare vær litt kreativ.
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #31 Skrevet 27. august 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som driver og godter dere over at Halloween muligens blir avlyst.. tenk litt på barna da! Dette blir en stor skuffelse for de. Ikke ble ikke tradisjonell feiring av 17. mai, ikke barnebursdag... Halloween er et stort høydepunkt i året for de, og det handler ikke bare om å "tigge godteri". Det handler også om å kle seg ut, være ute etter mørkets frembrudd, pynt i gata, osv. Dette er en stor opplevelse for de og noe de deler med venner. Det er garantert noe de kommer til å huske fra barndommen når de blir voksne. Greit nok at vi voksne ikke har vokst opp med dette, men det har barna våre og for dem er det en naturlig tradisjon på høsten. Tidene forandrer seg! Anonymkode: aa85c...e7e Jeg er delvis enig med deg. Selv om jeg ikke er begeistret for Halloween i den formen den feires nå, må jeg akseptere at det er kommet for å bli. Likevel, min niåring har gått glipp av både barneselskap, 17. mai, påskeferie hos mormor og mye annet gøy i vår. Reaksjonen har vært skuffet forståelse. 'Æsj, teite corona! Jeg gleder meg til neste år når vi kan!' Hun kommer ikke til å få gå knask eller knep i år, sannsynligvis. Jeg synes det skaper en unødig stor smitteflate. Snop skal hun få, nytt kostyme også, kanskje besøk av nærmeste venner, se en skrekkfilm. Dess mer restriktive og forsiktige vi er med å skape unødige smitteflater, dess mer normal kan hverdagen være. Og både jeg og jentungen synes det er viktigere å kunne gå på skolen enn å feste. Anonymkode: bca9a...506 1
enkefru Skrevet 27. august 2020 #32 Skrevet 27. august 2020 Bare å dempe de forventningene med en gang, det blir neppe normal Halloween
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #33 Skrevet 27. august 2020 Hvorfor skal ikke barn få gå Halloween med smittevernstiltak og restriksjoner når voksne er ute på byen, på kurs og konferanser fysisk med jobben osv nå. Anonymkode: ea61d...bf6 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #34 Skrevet 27. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal ikke barn få gå Halloween med smittevernstiltak og restriksjoner når voksne er ute på byen, på kurs og konferanser fysisk med jobben osv nå. Anonymkode: ea61d...bf6 Fordi folk flest driter i smittevern, og jeg ikke tar sjansen på at de gir ut godteri på en ansvarlig måte..😅 Anonymkode: a9b9c...a64 2
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #35 Skrevet 27. august 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som driver og godter dere over at Halloween muligens blir avlyst.. tenk litt på barna da! Dette blir en stor skuffelse for de. Ikke ble ikke tradisjonell feiring av 17. mai, ikke barnebursdag... Halloween er et stort høydepunkt i året for de, og det handler ikke bare om å "tigge godteri". Det handler også om å kle seg ut, være ute etter mørkets frembrudd, pynt i gata, osv. Dette er en stor opplevelse for de og noe de deler med venner. Det er garantert noe de kommer til å huske fra barndommen når de blir voksne. Greit nok at vi voksne ikke har vokst opp med dette, men det har barna våre og for dem er det en naturlig tradisjon på høsten. Tidene forandrer seg! Anonymkode: aa85c...e7e Jo det er tigging, mas og gnål det går i. Heldigvis ikke mye her da, selv om det er et relativt stort boligfelt med mange barnefamilier. Ingen pynter heller. Så det er veldig forskjell fra hvor vi bor tydeligvis. Anonymkode: 18d30...e4a 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #36 Skrevet 27. august 2020 4 timer siden, Iso1 skrev: Syns ikke at Halloween skal bli ødelagt pga corona. Vi kan ikke droppe alt pga det. Syns vi skal feire ting som vanlig, men med hensyn til smittevern. Må da være noen måter å fullføre det på? Bare vær litt kreativ. Her blir lyset slukket og ringeklokka slått av. Anonymkode: b4e15...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #37 Skrevet 27. august 2020 Våres bolle med smågodt i år Anonymkode: 032a4...0e2 3
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #38 Skrevet 27. august 2020 Men alt spøk til side. Supert å se dere gjerrignarker og surpomper som er tidlig ut med Halloween hat i år. Morsomt å lese det år etter år haha. Anonymkode: 032a4...0e2 1
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #39 Skrevet 27. august 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Halloween er jo selvfølgelig bare piss preik uansett. Forhåoentligvis dør hele greia ut, og aldri kommer tilbake... Anonymkode: 53e5f...c86 Er da ikke noe anneledes enn bursager, jul, påske etc. Alt er jo bare oppspinn for kos ettersom hvordan man ser på det. Men juleferie og jul feirer du sikkert uansett - og ingen burde hate på deg for det. Man gjør heldigvis hva man vil selv Anonymkode: 2cd79...308 5
AnonymBruker Skrevet 27. august 2020 #40 Skrevet 27. august 2020 Selv er jeg litt bekymra for det her "vi tar det igjen til neste år"-pratet. Man aner jo ikke hvordan neste år blir, så prøver å unngå å si det til barna mine. Mange mener dette vil vare lenge. Anonymkode: aa85c...e7e 2
Fremhevede innlegg