Gå til innhold

Trodde corona var tull - kona døde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager å si det: men hadde jeg hatt fedme så hadde jeg vært redd dette viruset. Men for folk med normal helse er ikke dette noe å frykte. 

Anonymkode: bd85a...1e9

• Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager å si det: men hadde jeg hatt fedme så hadde jeg vært redd dette viruset. Men for folk med normal helse er ikke dette noe å frykte. 

Si ikke det. Selv unge og friske blir alvorlig syke, selv om andelen er liten. Dette vet man ikke på forhånd. 

• Liker 20
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mindre sjanse at du skal bli alvorlig syk om du er ung frisk og normalvekt, men du kan bli alvorlig syk selv om du er ung, frisk og normalvekt.

• Liker 16
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er mindre sjanse at du skal bli alvorlig syk om du er ung frisk og normalvekt, men du kan bli alvorlig syk selv om du er ung, frisk og normalvekt.

Man kan bli alvorlig syk av så mange ting.., jeg går ikke rundt og bekymrer meg for alt som muligens kan skje.

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det er større sjangs for å bli alvorlig syk av influensa enn av corona, så lenge man er ung, slank og frisk.

Anonymkode: 7e9b6...01a

• Liker 8
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli alvorlig syk av så mange ting.., jeg går ikke rundt og bekymrer meg for alt som muligens kan skje.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er større sjangs for å bli alvorlig syk av influensa enn av corona, så lenge man er ung, slank og frisk.

Anonymkode: 7e9b6...01a

Slutt å gjøre dere dumme med vilje, dere forstår godt hva poenget mitt var.

• Liker 29
Skrevet
Akkurat nå, Aragorn ll Elessar skrev:

16 minutter siden, stan skrev:

Si ikke det. Selv unge og friske blir alvorlig syke, selv om andelen er liten. Dette vet man ikke på forhånd. 

Friske, unge mennesker kan dø når som helst.

Hjertestans, hjernehinnebetennelse, kreft osv.

Korona er bare en av disse risikoene.

Anonymkode: 9c25c...7cb

• Liker 12
Skrevet
36 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Ekteparet trodde coronaviruset var oppspinn eller knyttet til 5G-teknologi. Så ble begge alvorlig syke.

https://www.dagbladet.no/nyheter/trodde-corona-var-tull---kona-dode/72775729

Jeg må innrømme at jeg har vanskelig med å ha sympati med mennesker som dette.

det er et interessant eksempel på at det bagatelliseringsbrigaden driver på med, faktisk er farlig. Folk tror jo på det.

Anonymkode: 71655...94e

• Liker 10
Skrevet
4 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Det har dødd flere unge voksne av drukning, kreft og hjerteinfarkt enn det har dødd av korona det siste halve året. Selv om regjeringen messer om dette jævla viruset hver eneste dag, så er faktum at risikoen for at en voksen (ikke gammel) frisk, normalvektig person dør av korona mikroskopisk. Det er mye større sannsynlighet for at du får kreft. 

• Liker 11
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er et stort sprang mellom å ikke bekymre seg for "alt mulig", og å ikke beskytte seg med enkle midler mot reell risiko.

• Liker 9
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det er et interessant eksempel på at det bagatelliseringsbrigaden driver på med, faktisk er farlig. Folk tror jo på det.

Hvor mange mennesker i verden tror du det er som mener at tiltakene er overdrevet? Og hvor mange av dem har dødd? Dette er én person, fra USA, det bor 330 millioner mennesker i USA. Unntak skjer, og det er i tillegg ganske tydelig av bildene at hun ikke hadde den sunneste livsstilen. 

• Liker 6
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det er ikke smittsomt som covid-19

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, Missfitness skrev:

Ja, men det er ikke smittsomt som covid-19

Du mener at  hjernehinnebetennelse ikke er smittsomt?

• Liker 7
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enda én. Men én som er mulig å unngå langt på vei. 

Den største risikoen for barn og unge er å være smittebærere. Ikke så veldig gøy å vite at man smittet bestemor... 

• Liker 4
Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener at  hjernehinnebetennelse ikke er smittsomt?

Jo, men er det like smittsomt? Blir jo ikke satt i verk like strenge tiltak

Endret av Missfitness
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Missfitness skrev:

det finnes jo vaksine, så det blir ikke sammenlignbart

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

det finnes jo vaksine, så det blir ikke sammenlignbart

Ikke mot alle typer meningokokker. Og det er jo som oftest mer alvorlig sykdomsforløp enn corona. Men heldigvis har vi ikke noen meningitt pandemi nå da :) 

Anonymkode: a7a5d...1c9

• Liker 5
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja og korona kan vi faktisk forhindre at det smitter.

Gjest Blondie65
Skrevet
3 minutter siden, Missfitness skrev:

Jeg kjenner en som ble syk og en annen som døde av det samme utbruddet av smittsom hjernehinnebetennelse før vaksinen kom. Det var så smittsomt at søsknene til de syke måtte flytte ut av hjemmene for å unngå risikoen for å bli syk selv. 

Det blir satt i gang strenge tiltak ved utbrudd - men nå har vi jo vaksine. Det store problemet med hjernehinnebetennelse er at du dør - fort. Altså - du kan være i fin form kl 9 og død kl 21 dagen etter. Kjenner en som fikk det og døde sånn som dette - men det var heldigvis ikke den smittsomme varianten (da hadde de hatt en jobb med kolleger og kunder av vedkommende).

• Opprett ny...