AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #1 Skrevet 25. august 2020 Hei. Kattungen min gjemmer seg under sofaen om natten og når jeg er borte fra han. Hva kan årsaken til dette være? Er det noe jeg kan gjøre for å venne han til å ligge en annen plass, feks i katteseng? Gulvet under sofaen er forholdsvis kaldt, og jeg er dermed redd for at pusegutten blir kald. Jeg kunne lagt et pledd under der for å forhindre at kulden stråler fra gulvet, men jeg er interessert i å høre om dere har noen andre forslag til å "forandre pusens sted"? 🙂 Anonymkode: 774fd...ac3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #2 Skrevet 25. august 2020 Det kan hende han ikke har noen annen trygg plass å sove. Har han feks en hule eller en kasse han kan gjemme seg i? Anonymkode: 2a995...6a5
Kenelz Skrevet 25. august 2020 #3 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hei. Kattungen min gjemmer seg under sofaen om natten og når jeg er borte fra han. Hva kan årsaken til dette være? Er det noe jeg kan gjøre for å venne han til å ligge en annen plass, feks i katteseng? Gulvet under sofaen er forholdsvis kaldt, og jeg er dermed redd for at pusegutten blir kald. Jeg kunne lagt et pledd under der for å forhindre at kulden stråler fra gulvet, men jeg er interessert i å høre om dere har noen andre forslag til å "forandre pusens sted"? 🙂 Anonymkode: 774fd...ac3 Prøv «catnip» på kattesenga og gi den litt tid 😊 Kan vær den er redd.
Chuck Skrevet 25. august 2020 #4 Skrevet 25. august 2020 Lag en slags hule eller et annet gjemmested til ham. For eksempel kan du legge et pledd over en krakk eller stol og en flat pute eller pledd på gulvet under.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Pusen har hule, pluss tilgang til å ligge i transportburet dersom den ønsker. Jeg skal prøve med catnip. Får så vondt av å tenke på at han ligger på det "kalde" gulvet.. Anonymkode: 774fd...ac3
Chuck Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pusen har hule, pluss tilgang til å ligge i transportburet dersom den ønsker. Jeg skal prøve med catnip. Får så vondt av å tenke på at han ligger på det "kalde" gulvet.. Anonymkode: 774fd...ac3 Kanskje han liker det? Det er jo fremdeles ganske varmt ute. 1
Rumle Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pusen har hule, pluss tilgang til å ligge i transportburet dersom den ønsker. Jeg skal prøve med catnip. Får så vondt av å tenke på at han ligger på det "kalde" gulvet.. Anonymkode: 774fd...ac3 Det er nok sikkert fordi han føler seg utrygg. Hvor gammel er han?
Yuumi Skrevet 25. august 2020 #9 Skrevet 25. august 2020 Kanskje få flere huler og senger og legge de rundt om i huset. Pusen vår har mange steder og ligge og bruker alle sengene, teppene og hulene vi har lagt frem til han Kanskje flytte på sofaen kan hjelpe? Og et klatremøbel? har du det? Puser elsker å klatre
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #10 Skrevet 25. august 2020 Opp i høyden. Der føler katter seg trygge. Her har jeg småhyller oppover veggen og seng oppe på bokhyllen. Brukte første tiden til å lære pus og komme opp og ned. Man bør skaffe katt når man kan være hjemme de førdte ukene. Ikke bare arr å være ny et sted og alene. Anonymkode: e4e78...247
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #11 Skrevet 25. august 2020 36 minutter siden, Rumle skrev: Det er nok sikkert fordi han føler seg utrygg. Hvor gammel er han? Pusen er 13 uker. Han ligger gjerne på fanget osv, men når jeg forlater han hjemme gjemmer han seg. Om kveldene når jeg har lagt meg er han en tur oppe i senga, drikker litt og en tur på do før han går under sofaen. Så det er hovedsaklig når jeg forlater han hjemme eller går å legger meg at han flykter under sofaen, Anonymkode: 774fd...ac3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #12 Skrevet 25. august 2020 35 minutter siden, Yuumi skrev: Kanskje få flere huler og senger og legge de rundt om i huset. Pusen vår har mange steder og ligge og bruker alle sengene, teppene og hulene vi har lagt frem til han Kanskje flytte på sofaen kan hjelpe? Og et klatremøbel? har du det? Puser elsker å klatre Han har noen steder å søke tilflukt. Har to klore/klatremøbler til han, den ene med hule. Virker ikke så særlig begeistret for disse. Anonymkode: 774fd...ac3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #13 Skrevet 25. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Opp i høyden. Der føler katter seg trygge. Her har jeg småhyller oppover veggen og seng oppe på bokhyllen. Brukte første tiden til å lære pus og komme opp og ned. Man bør skaffe katt når man kan være hjemme de førdte ukene. Ikke bare arr å være ny et sted og alene. Anonymkode: e4e78...247 Han er ikke hjemme alene av gangen. Jeg må forlate han en stund på torsdag da jeg skal på skolen igjen den dagen. Er litt bekymret for det. Men ellers er jeg hjemme med han hver dag. Anonymkode: 774fd...ac3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #14 Skrevet 25. august 2020 De finner seg en plass de liker, så ligger de ofte der. Både voksne og kattunger er sånn. Så finne de seg en annen plass, så er det den det gjelder. Bare å ta tiden til hjelp, så finner den seg en annen plass. Katten flytter seg om den blir kald. Anonymkode: 5b9b6...56b 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #15 Skrevet 25. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De finner seg en plass de liker, så ligger de ofte der. Både voksne og kattunger er sånn. Så finne de seg en annen plass, så er det den det gjelder. Bare å ta tiden til hjelp, så finner den seg en annen plass. Katten flytter seg om den blir kald. Anonymkode: 5b9b6...56b Takk for svar 😊 Anonymkode: 774fd...ac3
Thildamor Skrevet 25. august 2020 #16 Skrevet 25. august 2020 Den ene min pleier å ligge på dørstokken. Hvor godt er det liksom? 😂😂😂 eller under sofaen eller på gulvet i kjøkkenet. Har flere kattesenger og kattehuler, fri tilgang til alle møblene i hele huset. 1
Rumle Skrevet 25. august 2020 #17 Skrevet 25. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pusen er 13 uker. Han ligger gjerne på fanget osv, men når jeg forlater han hjemme gjemmer han seg. Om kveldene når jeg har lagt meg er han en tur oppe i senga, drikker litt og en tur på do før han går under sofaen. Så det er hovedsaklig når jeg forlater han hjemme eller går å legger meg at han flykter under sofaen, Anonymkode: 774fd...ac3 Høres ut som han har det fint da, med mange valgmuligheter. Kanskje det er en blanding av at han trives og føler seg trygg der? 1
Rumle Skrevet 25. august 2020 #18 Skrevet 25. august 2020 2 minutter siden, Thildamor skrev: Den ene min pleier å ligge på dørstokken. Hvor godt er det liksom? 😂😂😂 eller under sofaen eller på gulvet i kjøkkenet. Har flere kattesenger og kattehuler, fri tilgang til alle møblene i hele huset. Katter er litt merkelig iblant og sånn er det
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #19 Skrevet 25. august 2020 7 minutter siden, Rumle skrev: Høres ut som han har det fint da, med mange valgmuligheter. Kanskje det er en blanding av at han trives og føler seg trygg der? Ja, det er kan nok være det ☺️ Anonymkode: 774fd...ac3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #20 Skrevet 25. august 2020 Men da er det kanskje bare én uke siden han kom til deg? Isåfall kan det hende at han bruker litt tid på å bli trygg, alle kattunger er jo forskjellige der. Men du vet jo best hvordan han virker når du er hjemme. Og du, det er godt mulig den får en raptus eller to mens du er borte, men mestparten av tiden blir garantert brukt til soving. Så hvis du ikke er borte lenge om gangen er det ingen fare 😊 Anonymkode: 700ef...bd3 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå