Gå til innhold

Tipse dyrepolitiet eller ikke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her i nabolaget er det et par som har to hunder og en liten hundegård som svært sjelden tar inn hundene, og disse hundene bjeffer og uler døgnet rundt - er det i hele tatt lov? Hundene kan ikke ha det bra og disse naboene viser veldig lite hensyn til andre. Jeg forstår ikke hvordan man får til å la hundene lage slik bråk og gi blaffen i naboene? Er det lov å neglisjere hundene på den måten og å plage naboene? Hvem kan jeg ta kontakt med vedrørende dette?

Anonymkode: 3b6ce...18b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her i nabolaget er det et par som har to hunder og en liten hundegård som svært sjelden tar inn hundene, og disse hundene bjeffer og uler døgnet rundt - er det i hele tatt lov? Hundene kan ikke ha det bra og disse naboene viser veldig lite hensyn til andre. Jeg forstår ikke hvordan man får til å la hundene lage slik bråk og gi blaffen i naboene? Er det lov å neglisjere hundene på den måten og å plage naboene? Hvem kan jeg ta kontakt med vedrørende dette?

Usikker på hvem du skal kontakte, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg absolutt ville tatt tak i det. Både for hundenes og naboenes skyld 🙂 

Anonymkode: 48828...ddc

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på hvem du skal kontakte, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg absolutt ville tatt tak i det. Både for hundenes og naboenes skyld 🙂 

Det har vært slik i årevis så burde kontaktet noen tidligere, men har hatt hjemmekontor under coronaen og har vært hjemme i sommer så da hører jeg bjeffingen og ulingen 24/7, før coronaen så har hundene bråket tidlig på morgenen før jeg går på jobb og etter at jeg har kommet hjem og på natta, litt mindre bjeffing på natta da de sikkert sover litt da. Jeg forstår at hundene er ute mens eierne er på jobb, men de holder det gående døgnet rundt. 

Kan jeg kanskje kontakt NOAH?

Skrevet

Ta kontakt med Mattilsynet du. Her er veilederen til Mattilsynet for hundehold ute:

Veileder%20for%20hold%20av%20hund%20uten

Anonymkode: dcd1e...334

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært slik i årevis så burde kontaktet noen tidligere, men har hatt hjemmekontor under coronaen og har vært hjemme i sommer så da hører jeg bjeffingen og ulingen 24/7, før coronaen så har hundene bråket tidlig på morgenen før jeg går på jobb og etter at jeg har kommet hjem og på natta, litt mindre bjeffing på natta da de sikkert sover litt da. Jeg forstår at hundene er ute mens eierne er på jobb, men de holder det gående døgnet rundt. 

Kan jeg kanskje kontakt NOAH?

Så synd å høre. Ikke alle som skulle hatt ansvar for dyr dessverre. 

Ja, du kan prøve å kontakte NOAH. Evnt mattilsynet som også er nevnt. Er ikke de riktig instans til å hjelpe, så vil jeg tro de hvertfall kan henvise deg til riktige personer. 

• Liker 1
Skrevet

Om du mistenker at hundene ikke har det greit, så er det Mattilsynet du kontakter.
Noah kan overhode ikke gjøre noe som helst, de er en politisk organisasjon som jobber for å fremme dyrs rettigheter i media og påvirke politikere. På samme måte som Dyrebeskyttelsen og andre frivillige organisasjoner har de ingen myndighet til å gjøre mer enn å snakke/rådgi eierne.
Det er kun Mattilsynet og politi som har myndighet til å gjøre noe som helst mer enn å snakke med eierne.

Anonymkode: fabfe...d0c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du mistenker at hundene ikke har det greit, så er det Mattilsynet du kontakter.
Noah kan overhode ikke gjøre noe som helst, de er en politisk organisasjon som jobber for å fremme dyrs rettigheter i media og påvirke politikere. På samme måte som Dyrebeskyttelsen og andre frivillige organisasjoner har de ingen myndighet til å gjøre mer enn å snakke/rådgi eierne.
Det er kun Mattilsynet og politi som har myndighet til å gjøre noe som helst mer enn å snakke med eierne.

De kan vel uansett hjelpe til å henvise til riktig instans? 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan vel uansett hjelpe til å henvise til riktig instans? 

derav skriver jeg også hva som er riktig instans...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

derav skriver jeg også hva som er riktig instans...

Ja, jeg så det. Og det er flott. Håper dette ordner seg. 🙂 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...