Gjest gjest1 Skrevet 19. juli 2005 #1 Skrevet 19. juli 2005 Hvordan bør kaloriene fordeles gjennom dagen? Hva er for eksempel en grei porsjon frokost eller middag? (Tok en titt på muslipakken min og ble litt overreasket over hvor mange kalorier det er i den.) Bør kaloriene fordeles jevnt utover dagen? Bør frokost, lunsj og middag være like store? Jeg ønsker å gå ned i vekt, en halv kilo i uka, ved å spise 300 kalorier mindre enn dagsforbruket og forbruke 200 kalorier ekstra per dag. Men så ble jeg litt i tvil... hva er normalforbruket av kalorier for kvinne på 30 år? Kunne jo vært greit å vite før jeg skal begynne å trekke fra 300 kalorier...
Gjest Gjesta Skrevet 19. juli 2005 #2 Skrevet 19. juli 2005 Kaloriforbruket bestemmes jo først og fremst av hvor aktiv du er, i tillegg til høyde/vekt og hvor mye muskelmasse du har. En liten person trenger færre kalorier enn en større person. Inne på iform.nu mener jeg å huske at de har en sånn kalkulator hvor du kan legge inn dine verdier, for så å finne en estimering for hvor du vil ligge. Sånn uten å vite noe, ville jeg kanskje anbefalt at du prøvde deg på et dagsinntak på 1500-1700 kalorier hvis du vil ned i vekt, litt mer hvis du er veldig aktiv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå