Gå til innhold

Katt i bur på dagtid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere ha puttet katten i buret på dagtid mens man f.eks dusjer, er på matbutikken osv?

Anonymkode: 8a507...df9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Hvorfor i himmelens navn ville noen gjort det?

Anonymkode: 6586c...89c

• Liker 44
Skrevet

NEI!

Anonymkode: 6826d...14b

• Liker 16
Skrevet

Nei. Men hvis det var snakk om en kattunge som nettopp har flyttet inn så ville jeg ha kattesikret et rom hvor den kunne ha dokasse, mat og vann. På badet har jeg hatt med meg både kattunger og hundevalper. 

• Liker 17
Skrevet

Nei. Man burde ikke ha katt om det er nødvendig å ha den i bur på dagtid. Samme med hunder. 

Anonymkode: 24a28...57b

• Liker 17
Skrevet

Nei! Katter tåler ikke bur på samme måte som hunder. og hunder skal heller ikke oppbevares i bur. Hvorfor skal du ha katten i bur?! 

Anonymkode: 28568...058

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Katter tåler ikke bur på samme måte som hunder. og hunder skal heller ikke oppbevares i bur. Hvorfor skal du ha katten i bur?! 

Henger meg litt på her. Hva er årsaken til at du ønsker å ha katten i bur?

Anonymkode: 7ee1a...279

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI! Hvorfor i himmelens navn ville noen gjort det?

Anonymkode: 6586c...89c

For å være sikker på at de ikke gjør for stor skade på hverandre eller møblene.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da klipper du klørne! Det er dyremishandling å sette de i bur unødvendig, og ja, DETTE ER MISHANDLING

Anonymkode: 42e1d...738

• Liker 10
Skrevet

Å klippe klørne på en katt er også dyremishandling.

Anonymkode: 6826d...14b

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner ikke med at du har planer om å ha mange katter i en ettroms leilighet, så da er det hvert sitt rom som evt. gjelder. Møbler etc. må nesten komme i annen rekke og har de klorebrett/-stativ så pleier det å gå relativt bra. 

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Jeg regner ikke med at du har planer om å ha mange katter i en ettroms leilighet, så da er det hvert sitt rom som evt. gjelder. Møbler etc. må nesten komme i annen rekke og har de klorebrett/-stativ så pleier det å gå relativt bra. 

Slippe den eldste ut og ha den minste i buret da?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen katter i bur. Du har vel i det minste to rom i leiligheten? 

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Leo skrev:

Ingen katter i bur. Du har vel i det minste to rom i leiligheten? 

Huset, og ja.

Skrevet

Hvis du ikke har et rom den kan være på, så finnes det "kattegårder", som hundegård. Mange har kasser til valper og kattunger. Jeg ser ikke at det er umulig å plassere en kattunge et slikt sted, så lenge pusen har plass til å leke og gå på do, og det kun er kort tid.
Et bur er for lite, og hindrer dyret i normal atferd.

Anonymkode: 76f2e...048

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke god nok grunn! 
Er du redd for møblene, synd for deg men det kan du ikke gjøre stort med. Legg et pledd i sofaen, plasser klorebrett rundt om kring og håp det det beste. Du kan ikke sperre katten i bur fordi du er redd for møblene dine. Dessverre så er ødelagte møbler en del av livet med katt. Du må være maks heldig om du får en katt som ikke ødelegger møbler. 

Når det kommer til å skade hverandre så må du vurdere å omplassere vekk en av dem. Om det er snakk om voksen katt og kattunge i bli kjent fasen så må du skille dem i forskjellige rom. Rom hvor de har tilgang til do, mat, vann og en plass å ligge. 

IKKE bur! 

• Liker 11
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke har et rom den kan være på, så finnes det "kattegårder", som hundegård. Mange har kasser til valper og kattunger. Jeg ser ikke at det er umulig å plassere en kattunge et slikt sted, så lenge pusen har plass til å leke og gå på do, og det kun er kort tid.
Et bur er for lite, og hindrer dyret i normal atferd.

Anonymkode: 76f2e...048

Normal atferd? En dusj tar da maks 10 minutter.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ikke bur! aldri bur. det er dyreplageri og ikke lov. Nå er så å si alle artikler om dyr og bur kun om hunder, for det er ikke normalt å  det hele tatt vurdere å sette katter i bur alene. Så du finner lite om katter, bortsett fra her: https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/katt/kan_katter_holdes_i_bur.16452

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Normal atferd? En dusj tar da maks 10 minutter.

hjelper ikke, katter.skal.ikke.stenges.inne.i.bur. Hvor vanskelig er det å forstå? 
Du kan da ta med deg kattungen inn på badet! Gi den en leke og den er fornøyd i 10 min. 

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...