Gå til innhold

Dere som bor 50-60 minutter unna Oslo

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor bor dere, og trives dere ? Hva er positivit og hva er negativt med der du bor ? 

Anonymkode: cf0bd...458

Videoannonse
Annonse
Skrevet

50-60 min unna til fots, med sykkel, med bil, med tog, med fly?

Anonymkode: 9a0f9...6e6

• Liker 13
Skrevet

Med bil 

Anonymkode: cf0bd...458

Skrevet

Hun mente kanskje med båt? 

Anonymkode: 490b5...0d2

• Liker 1
Skrevet

Vi bodde 40-50 min unna , dog et sted uten t-baneforb.til Oslo. Vi kunne ikke kjøre bil til jobb da d var så mye kø så det ble buss og tog. Gikk fint de årene vi ikke hadde barn , men med barn i bhg så ble d lite praktisk. Vi valgte å flytte. Følte det var veldig dyrt med tanke på hvor mye vi «stresset» i hverdagen og hvor lite vi fikk. Når man har barn betyr tid og minst mulig stress ( da man alletede har nok av det😅) mest av alt

Anonymkode: 3b3a4...bf1

• Liker 1
Skrevet

Men sånn generelt hvis vi skulle bodd 50-60 min unna så ville jeg hvertfall sørget for å ha t-bane forb. Rimelig i nærheten. Men da blir ofte prisen på boligen deretter også😅

Skrevet
On 8/30/2020 at 10:04 AM, AnonymBruker said:

Men sånn generelt hvis vi skulle bodd 50-60 min unna så ville jeg hvertfall sørget for å ha t-bane forb. Rimelig i nærheten. Men da blir ofte prisen på boligen deretter også😅

Men hvis man skal bo 50-60 minutter unna - med bil - er man jo naturlig nok langt unna t-banen. For eksempel Jernbanetorget til Kolsås, antakelig den lengste strekningen fra sentrum til periferi, tar jo bare 25 minutter med bil uten trafikk. Kjører du 60 min fra sentrum kan du komme helt til Hønefoss.

• Liker 9
Skrevet

Om du har T-bane i nærheten så bor du ikke 50-60 min utenfor Oslo, du bor i Oslo (eller østre Bærum). 

Togforbindelse evnt ekspressbuss er derimot fint så man har et alternativ til å kjøre.

Du kommer deg feks til Moss på 40 min fra Oslo, Drammen på ca 30 min, Eidsvoll på under 35 min, Harestua under 50 min, med tog. 

Anonymkode: 60ade...bea

• Liker 4
Skrevet

Bor 50 min unna med bil. Om jeg hadde jobbet i Oslo så hadde jeg valgt å kjøre bil til nærmeste togstasjon og ta toget til sentrum. Det er dyrt å kjøre i Oslo med bil pga bom og parkering, også stressende mtp all trafikken osv

Anonymkode: e20f0...96b

• Liker 4
  • 2 uker senere...
Skrevet
On 8/30/2020 at 10:04 AM, AnonymBruker said:

Jeg bodde 50-60 min unna Oslo med bil før, i Sarpsborg. Det går naturligvis ikke t-bane her, og det kan jeg ikke se for meg det gjør 60 minutter unna Oslo sentrum i noen retninger :)

Anonymkode: d9050...589

• Liker 3
Skrevet

Bor i Indre Østfold. Trives godt, men savner veldig et fungerende kollektivtilbud. Vi har tog en gang i timen hver vei som aldri er i rute, buss for tog i hytt og gevær (med altfor dårlig kapasitet) og blir nedprioritert for alternativ transport når det kommer plutselige innstillinger. Det går noen få avganger med buss på skoledager, men du veit aldri om den kjører ti minutter før tida, en time etter tida eller om den kommer i det hele tatt. Hadde vi ikke hatt mulighet til å kjøre bil, så hadde vi ikke bodd her.

Anonymkode: 89c8f...074

Skrevet

Aldri forstått hva "fra Oslo" betyr. Mener du Oslo S? Bygrensa ved Nittedal? Lørenskog? Bærum? Follo?

Det avhenger alt av hvor man skal i Oslo, hvilke måte man skal komme seg til og fra samt hvilke traséer som går fra stedet man bor til aktuelt sted i Oslo. Jeg brukte ofte 45 min å komme meg til jobb mens jeg bodde og jobbet i Oslo, enda det tok 13 min å kjøre bil, bare fordi det ikke lå langs en kollektivtrasé. Tenk hvor langt unna Oslo du kommer med tog på 45 min.

På 30.8.2020 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Vi bodde 40-50 min unna , dog et sted uten t-baneforb.til Oslo. Vi kunne ikke kjøre bil til jobb da d var så mye kø så det ble buss og tog. Gikk fint de årene vi ikke hadde barn , men med barn i bhg så ble d lite praktisk. Vi valgte å flytte. Følte det var veldig dyrt med tanke på hvor mye vi «stresset» i hverdagen og hvor lite vi fikk. Når man har barn betyr tid og minst mulig stress ( da man alletede har nok av det😅) mest av alt

På 30.8.2020 den 10.04, AnonymBruker skrev:

Blander du sammen tog og t-bane her?

Skrevet

Bor 60 minutter unna Oslo med bil. Trives godt, og har bra fungerende kollektivtilbud (men det er tog, da, ikke t-bane. Som noen påpeker, går det jo ikke t-bane så langt utenfor Oslo). Jeg bor på Hadeland og her har vi alle fordelene ved å bo på bygda, samtidig som det bare er en kjapp tur inn til Oslo med alle fasilitetene der. 

Anonymkode: 00299...84d

Skrevet

Bor på Jessheim og stortrives. Veldig enkelt å sette seg på toget inn til byen. 

Ca tre kvarter å kjøre med bil.

Anonymkode: f650a...209

Skrevet

Bor i tidligere Akershus. Trives godt med å se jorder og hus med hager rundt meg. Et stille og rolig område med skogen som nærmeste nabo. Det jeg savner er å bo nærmere togforbindelse da det til tider hadde vært praktisk. Jeg ønsker ikke å flytte tilbake til Oslo med bilbråk og kortere mellom mennesker. Hus med hage i Oslo koster deretter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...