Gå til innhold

Jeg er lei av å være tjukk! - og andre saklige og usaklige tanker.

neon_sun

Anbefalte innlegg

På 26.8.2020 den 14.29, neon_sun skrev:

Jeg ser jeg ikke har nevnt noe om vektmål, men jeg håper jo på å bli normalvektig, noe som i BMI skala skal være på rundt 74. Så kanskje 70? Må finne den vekten jeg trives med, da jeg ikke har vært normalvektig på sikkert 20 år. Men for første gang i livet (omtrent) tenker jeg at det faktisk er mulig. Har endelig funnet en balanse på vektnedgang Vs livskvalitet og håper og ber om at den ikke skal forsvinne. 

Det er jo gøy med før og etterbilder, men jeg er så himla tatovert, at jeg ville lett blitt gjenkjent ganske fort om jeg la ut bilder av hele kroppen. Får derfor nøye meg med å slenge ut et bilde av kun magen, som i og for seg definitivt er det største "problemområde" mitt og min største motivasjon å slanke. Det positive er at når jeg så bildet jeg hadde tatt, så tenkte jeg at, hm, dette her er jo ikke så ille. Merk at dette her er etter nesten 18 kg ned. 

IMG_20200826_141837.jpg

Flott figur 👍

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...

Fortsetter under...

Så, nesten tre år senere kom jeg på at jeg hadde denne dagboken... Ser jeg ikke engang har svart de siste innleggene, beklager det! 

En liten oppdatering fra meg, og gjerne en dytt til å starte på nytt igjen. For kampen er enda ikke over, men det har skjedd litt på tre år, og det faktisk til det postive. Fordi.... 

.... Jeg har faktisk klart å holde meg relativt vektstabil (!) disse årene, men jeg har nå valgt å gå drastisk til verks (for meg å være) for å endelig klare å komme ned i normalvekt. Jeg kom meg nemlig ned på 84 kg og så var det BOM stopp. Jeg holdt på å stange med disse kiloene i tre år, så begynte jeg å gradvis gå oppover igjen til jeg gikk opp og ned mellom 91 og 86 det siste halve året. Så nå har jeg faktisk startet på wegovy. Det har vært en reise, for å si det sånn. Ikke var det noe mirakelmedisin for meg, men jeg gikk ned litt i rykk og napp. Med forferdelige bivirkning i form av migrene flere ganger i uken og blodsukkerfall. Men så økte jeg til nest høyeste dose og har verken hatt migrene eller føling på lang tid. Kun god effekt i form av vekttap. Så her er resultatet etter 4 måneder på medisin, og snart ser jeg 7 tallet for første gang på rundt 20 år 😱😱😱

Screenshot_20230828_223853.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er oppsummeringen for den treårige reisen min (vet ikke hvorfor appen sier jeg er 40 år, jeg er enda i 30 årene). 

Screenshot_20230828_224649_de.aktiwir.aktibmi.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...