Gå til innhold

Veien til målet!


LillaVilla

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! 

Ser ut som dagbok her kan være en god idé, jeg trenger en plass å lufter tanker, fremgang og tilbakesteg. Kanskje åpenhet rundt gjør det lettere å holde seg på matten.

Nå har jeg holdt på en stund, denne gangen også. Jeg er nok en typisk jojo slanker, så det er ikke første gangen jeg slanker meg. Men denne gangen klarte jeg det. Andre ganger har jeg bare gått ned 3- 5 kilo, så opp igjen.

Nå har jeg bare noen få kilo igjen til målet, å så blir oppgaven å holde seg der.

Problemet mitt nå er at jeg egentlig er fornøyd med vekten, å har begynt slippe opp litt. Ikke egentlig fordi jeg har lyst på godis, men jeg trøstespiser. Nå er jeg så redd for å ødelegge for meg selv, igjen.

Jeg tenkte at det kanskje var en idé å skrive ned litt tanker og slikt hver dag. Kanskje det kan hjelpe meg videre. Kanskje er vi flere i samme båt 😊

Jeg hadde en startvekt på 73 kilo 1. april. Innen juni var den nede på 58 kilo. Der har jeg holdt meg siden. Men nå merker jeg at jeg har mye lettere for å skli ut i kostholdet enn tidligere i slankeperioden.

Ønsker ikke ha det veldige suget etter sjokolade.

Min målvekt er 55 kilo innen 30. september. Så vil jeg stramme opp kroppen.

Min høyde er 164 cm.

Mål:

🌸 Ned noen kilo til

🌸 Slutte med godis i ukedagene (ødelegger mest for meg)

🌸 Stramme opp kroppen (større ønske enn yttligere vektnedgang)

 

Lykke til 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kvinne487

Hei! Jeg følger Grethe Roede diett med 1300 kcal om dagen.

begynte for 6 uker side og har gått ned 4,5 kg. Målet er å gå ned til sammen 10-13 kg. Alt etter hvor jeg føler meg mest vel. Er vel ikke i mål før nærmere jul.

Men jeg synes det er kjempefint! Lager mye lett og god mat, lærer nye oppskrifter og og lott om kosthold. Jeg er fornøyd om dagen da jeg ser endringene 😁 har allerede kjøpt et par nye bukser i både 1 og 2 størrelser mindre. 
 

Søtsuget gav seg i løpet av den første uka, og jeg kan godt ha snoprester i skapet uten å tenke på det 😁👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med en tilbakemelding 😄

Grattis med vektnedgangen!

Ja jeg tok 40 dager uten sjokolade i starten, gikk bare bedre og bedre. Var bare dum som kjøpte det igjen. Så nå har jeg startet ny challange med meg selv. Må bare skjerpe meg.

Merker hvor mye disse utskeielsene gjør med både humør og kropp. Kroppen har det ikke gått etter et lite sukkerkick. Må prøve huske det 😇

Ny dag, nye muligheter. Jeg vet jeg kan! Må bare huske det 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns kosthold er vanskelig om dagen. Har såååå lyst på alt som er søtt og godt 🙈

Jeg er litt sånn alt eller ingenting, å det er ikke bra. Prøver derfor denne gangen å legge meg opp til et normalt kosthold. Har til tider følt at jeg er redd for sunne matvarer også, å det føles ikke som en sunn vei å gå. Samt at jeg de aller fleste årene har tillatt meg for mye. Det er heller ikke bra. 

Hvorfor klarer jeg aldri den gyldne middelvei?

Prøver droppe tilsatt sukker og sjokolade igjen. Men tok en liten neve nøtter u/salt i dag, noe jeg har unngått siden det er så mye kalorier. Men én liten neve en og annen gang er faktisk greit, må jeg lære meg selv. 

Spiste også jordbær med zero vaniljesaus til dessert i dag 😊 Ellers vært en god matdag med både omelett, grovt speltbrød og sjømat på menyen i løpet av dagen. 

🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...